Trillrund Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 I mars bestilte jeg en oilskinjakke fra et firma som hadde vedlegg til "Villmarksliv". Jeg spurte om mål på størrelser og oppgave målene som jakke måtte ha. De klarer ikke å fremskaffe mål, men lover at jeg skal få bytte hvis det blir feil størrelse. Dette blir vi enige om tidlig i april. Så hører jeg ikke noe mer. Og må jo gå ut å kjøpe meg en jakke. Plutselig får jeg nå melding om at pakken er ankommet postkontoret og at jeg må betale 300,- hvis jeg ikke henter ut jakken. Prisen er også høyere enn det som ble oppgitt. Jeg har fått postkontoret til å legge pakke litt til side. Jeg sendte mail til firmaet siden de er veldig lite tilgjengelige på telefon. Jeg vil vite om det er angrefristskjema i pakken og om jeg vil få tilbake det jeg må betale for å få ut pakken. Jeg sier også at jeg synes det er urimelig at de ikke har kontaktet meg for å høre om jeg fortsatt er interessert når det har tatt så lang tid. Det tar 2 uker før de svarer på mail. Skjema er med, men jeg må selv betale returen. Og returen koster 120,- Synes det er utrolig surt å måtte betale 120,- for returen av en vare som er helt utdatert for mitt behov. Selv om jeg egentlig hadde gledet meg til en ny oilskinjakke, min 10 år gamle begynner nemlig å bli ganske slitt...
Frey Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Bare å la være og hente den ut det så sendes den i retur til slutt og portoregningen havner hos firmaet som du bestilte av. Mulig de prøver seg på å sende portoregning til dem men svar da at med bakgrunn i lang levering bla bla bla så bestrider du kravet. De kan da ikke sende kravet til inkasso og må dra deg til forliksrådet - hvilket nok er tvilsomt at de gidder for en portoregning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå