Murf Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Hva merker dere av klær til barna når de skal begynne i barnehagen. ALT? Noe? Ingenting?
Chiquita Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Merker alt av uteklær, sko og "mellomklær" (ullklær, osv) Vanlige gensre og bukser merker jeg ikke
Gjest =tentacle= Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Hva merker dere av klær til barna når de skal begynne i barnehagen. ALT? Noe? Ingenting? Merk alt som du er interessert i å få tilbake hvis det kommer bort.
Gjest barnehageansatt Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Vær så snill og merk alt - kanskje SPESIELT sokker, strømpebukser og slikt. Uteklær kjenner vi ofte igjen, men når 5 unger har lik strømpebukse, så er det ikke lett å vite hvem som eier hva.
Murf Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2007 Har bestilt navnelapper, og ser for meg en stor jobb... men like greit å starte nå, og ikke kvelden før start.
Gjest Bodillen Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 (endret) Jeg er dårlig på å merke. Men så tar jeg også konsekvensene - ting som blir borte kan jeg ikke regne med å få igjen. Jeg står ikke og merker sokker, truser og stilongser, for pokker - jeg har 3 unger! Merker alltid utedresser, regntøy, votter, sko og støvler. Ikke at det alltid hjelper stort. Jeg har ikke tall på hvor mange par votter minsten har somlet bort i barnehagen. Endret 29. juli 2007 av Bodillen
kamela Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Merket alt. Undertøy og sokker ble gjerne merket med sprittusj, ellers var det sy på eller stryke på lapper.
iss Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Har jobbet endel som vikar i barnehage, og vær så snill: MERK ALT!!! Det er ofte små ting som ikke er merket som TRENGS merking. Utedresser og slikt ser man på barna hver dag og kan ofte skille fra hverandre. Hvem sin genser og sokk og strømpebukse kan være en umulig oppgave. Det er frustrerende! Ikke alt må ha fancy merkelapper, det holder med en sprittusj og initialer
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 men når 5 unger har lik strømpebukse, så er det ikke lett å vite hvem som eier hva. Men det er jo i såfall DITT problem.
L@dy Skrevet 30. juli 2007 #12 Skrevet 30. juli 2007 Her merkes også det meste, dvs, sokker er vel det jeg ikke gidder å merke. Når hun begynte i bhg i fjro, så hadde jeg sånne merkelapper som en kunne styrke på, og jeg var veldig flink en liten stund. Men etterhvert så bruker jeg bare de klistermerkene og fester på, de holder godt på selv om de altså ikke er styket på. Ellers så bruker jeg gjerne sprittusj. Jeg forventer vertfall ikke at de ansatte i bhg skal vite hva som er min datters klær og ikke.
Gjest kaffedama Skrevet 30. juli 2007 #13 Skrevet 30. juli 2007 Takk for påminnelsen, Murf. Navnelapper er nå bestilt.
ThirtySomething Skrevet 30. juli 2007 #14 Skrevet 30. juli 2007 Mange foreldre forventer faktisk at vi som jobber i bhg skal vite hvilken umerket sokk som tilhører barnet deres. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått kjeft fra foreldre som ikke har merket tingene. Den som sa "merk det tøyet du vil ha tilbake om det kommer bort" er en klok person.
Helen Skrevet 30. juli 2007 #15 Skrevet 30. juli 2007 Det er ikke bestandig det hjelper å merke heller Sønnen min hadde fått på seg feil cherroxer i vinter på SFO. Da han kom hjem så jeg at det var feil for de var mindre og mye mer slitt enn min sønns (hans var nesten nye). Jeg leverte de tilbake på skolen, det sto ikke navn i de så det var ingen som visste hvem som eide de. Min sønn sine sko er det ingen som har sett siden, selv om de var meket med både for-og etternavn. De skoene han hadde med hjem sto fortsatt blandt gjenglemte ting når skolen sluttet nå i vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå