Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Virker som "alle" skal ha store bryllup, med mange gjester. Er det ingen her som kun skal ha de aller aller nærmeste. Tenkte å reise bort å ta med bare foreldre og søsken med barn + forlovere. Vil ikke ha sanger og masse taler. Bare spise en god middag og bryllupskake. Ikke vals og fest til langt på natt. Tar heller en vennefest senere. Er det noen andre som har gjort det lignende. Erfaringer? Har jo lyst å ha ordentlig brudekjole...men vil ikke legge 10talls tusen kroner i det for en slik enkel sermoni. Er jeg helt sær eller? :klø:
Gjest gloria Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Nå skal ikke jeg gifte meg i nærmeste fremtid (som jeg vet enda), men jeg har absolutt tenkt tanken. Har som deg, tenkt å tatt med mine nærmeste og reist bort, evt. til et annet land. ..på den andre siden er det slik jeg tenker nå. Det er jo mulig jeg endrer tankegang den dagen jeg blir forlovet og faktisk skal planlegge bryllupet vårt. Men nei, jeg synes ikke du er sær:) Store eller små bryllup - alle har sin smak.
Arkana Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Nei, du er ikke sær. Jeg synes heller det er sært å bruke 100-200 000 på en fest, og man blir ikke mer gift med 100 gjester enn med 10 eller får en mer minnerik dag. Og jeg ser ikke poenget med å invitere så mange at man ikke får sagt mer enn hei til de fleste av dem. Men folk får gjøre som de vil. Vi giftet oss for en mnd siden, for oss var det viktig å bli gift og å dele den dagen med de som betyr aller mest og det er foreldrene og søsknene våre. Vi giftet oss hos byfogden og hadde etterpå en god middag på restaurant (bestilte et chambre separée slik at vi fikk være atskilt) og dro hjem til oss selv for kaker og kaffe etterpå. Det var en utrolig koselig dag, helt perfekt og gav oss mange gode minner. Og så ble det bryllupsreise noen dager senere.
Gjest frulou Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Jeg syns heller ikke du er sær. Vi giftet oss også for en mnd.siden (uken før Arkana), og vi hadde også et lite selskap på selve dagen. Vi var 15 stk til sammen,med foreldre,søsken,forlovere og tre vennepar. Helt perfekt! Hadde bestilt selskapet i et lite,gammelt hus nede ved fjorden (som også er restaurant) og vi nøt deilig tapas, kaker og sjokolade, og så var det nattmat ved midnatt. Ikke lenge etter var selskapet slutt.En alldeles nydelig dag var det- vi fikk kost oss skikkelig sammen med gjestene våre og alle trivdes kjempegodt. Store bryllup med 100+gjester syns jeg blir for store og upersonlige,og brudeparet treffer man jo knapt i løpet av dagen. For 2 uker siden hadde vi etterpåfest med min (gedigne) familie i nordnorge, det var koldtbord og løs snipp og 50 gjester, og det var ikke så farlig at "tante Olga og tante Kari" framførte en egenskrevet sang iført kostymer, eller at noen fortalte grove vitser.Vi hadde på en måte "vår dag" den dagen vi giftet oss.
Pastor Knut Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Virker som "alle" skal ha store bryllup, med mange gjester. Er det ingen her som kun skal ha de aller aller nærmeste. Tenkte å reise bort å ta med bare foreldre og søsken med barn + forlovere. Vil ikke ha sanger og masse taler. Bare spise en god middag og bryllupskake. Ikke vals og fest til langt på natt. Tar heller en vennefest senere. Er det noen andre som har gjort det lignende. Erfaringer? Har jo lyst å ha ordentlig brudekjole...men vil ikke legge 10talls tusen kroner i det for en slik enkel sermoni. Er jeg helt sær eller? :klø: Har deltatt i en del bryllup opp gjennom åra nå og mange av dem har vært nettopp slik som du beskriver du vil ha ditt bryllup.
t-schnuppa Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Ikke sært å ønske et lite og intimt bryllup! Absolutt ikke Alt er individuellt, men for oss som ønsker et stort bryllup behøver ikke dette bety at d blir for upersonlig. Å jeg tror ikke at man nødvendigvis får en mer minnerik dag av å ha få gjester som andre under her mener. Dere sier at dere ønsker å feire dagen med deres nærmeste familie og venner.. D er akkurat d vi gjør!! Vi har kjempestore familier på begge sider, og vi er alle såpass nærme hverandre at vi er vant til fra begge sider at ALLE alltid blir inkludert om d er bursdager,barnedåp,bryllup osv.. D er slik våre familieforhold er.. Derfor ville d ikke føltes riktig hvis vi skulle bgynne å kutte ut noen. Vi har jo de der som vi virlkelig ønsker skal dele dagen m oss.. I tillegg til våre gode venner. D skal sies at vi har færre veldig gode venner, enn mange dårligere venner. Derfor blir d alle eller ingen! Bare i bernedåpen til sønnen vår, tidligere i år, var vi ca 65 gjester og d var kun familien. I bryllupet blir d da 75gjester inkl venner. Alle til både middag og kaker. Så dere må ikke tro at å be mange gjester bare er en sak om å imponere o.l. D er d hvertfall ikke i vårt tilfelle! 10 eller 100 gjester- Jeg tror dagen blir minnerik og flott uansett hvordan man velger å feire den! Så lykke til på deres store dag alle sammen
kmbras Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Vi hadde et enkelt bryllup med bare de nærmeste. Men han har 3 søsken, så vi ble endel stk allikevel. Bryllupet var veldig fint og vellykket, men det er fortsatt et familiemedlem som ikke snakker til meg fordi de ikke ble invitert (snart 1 år siden bryllupet).
t-schnuppa Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Vi hadde et enkelt bryllup med bare de nærmeste. Men han har 3 søsken, så vi ble endel stk allikevel. Bryllupet var veldig fint og vellykket, men det er fortsatt et familiemedlem som ikke snakker til meg fordi de ikke ble invitert (snart 1 år siden bryllupet). Huff da.. synd at d kommmer sure miner i kjølevannet av en veldig vellykket dag da... Familien burde respektere hver enkel sine ønker om hvordan man selv ønsker å ha d!
Gjest Gjest_Baremeg_* Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Synes også at små bryllup høres best ut. Det blir jo fryktelig dyrt med så mange gjester:) Da vil jeg heller bruke pengene på en romantisk og eksotisk bryllupsreise sammen med min kjære, for til syvende og sist er det jo oss det handler om
*Emma* Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 (endret) Vi hadde vel omtrendt akkurat det du beskriver - bortsett fra at vi fortsatt la ganske mye penger i det. (Vårt ble dyrt fordi vi valgte å legge penger i en skikkelig flott middag m fri bar...gjestene våre resiet langt for å være med oss og da syns vi det minste vi kunne gjøre var å gi dem en skikkelig flott kveld.) Vi giftet oss i Florida. Hadde et super romantisk sted og vielse med brudekjole og blomster og brudebarn (våre egne). Etter vielsen hadde vi (opplegg fra dem vi booket gjennom) champage toast og kakekutting. (Vi valgte å spare kaken til etter middag så vi kuttet bare "for fotografen".) Til middagen hadde vi leid et privat rom m fantastisk utsikt på en flott restaurant. Her spiste vi 7 retters middag og bryllupskake. Vi hadde fri bar så folk spiste/drakk og koste seg. Restaurant rommet leide vi fra 19-23 og da var "moroa over" Bryllupet var helt fantastisk og en opplevelse. Vi var 15 stk totalt. (Oss og våre to barn, begges foreldre, min bror+kjæreste, 3 venninder av meg og 2 kompiser av han) Helt perfekt Endret 30. juli 2007 av *Emma*
Pastor Knut Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 bruke 100-200 000 på en fest, Koster et stort bryllup virkelig så mye i dag? Rart å tenke på når det man egentlig bare trenger er et brudepar, en vigsler og to vitner Det koster alt fra gratis til noen få tusenlapper - avhengig av hvor og hvem man kontakter.
t-schnuppa Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Koster et stort bryllup virkelig så mye i dag? Rart å tenke på når det man egentlig bare trenger er et brudepar, en vigsler og to vitner Det koster alt fra gratis til noen få tusenlapper - avhengig av hvor og hvem man kontakter. Vårt kommer ikke til å koste så mye.. Vi har mange bekjente og kontakter som gjør at vi får veeldig rimelige løsninger på kokk,mat,servitører,dj+ utstyr,kirke- og fest program, lokale, solist, buss osv.. Må jo si at vi er kjempeheldige som har disse mulighetene da! Vi vil spare MANGE tusen der. Så er d som du sier; D spørs hva man selv velger å gjøre ut av d
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #13 Skrevet 31. juli 2007 Jup. Det å gifte seg er jo gratis, så det er det man evt gjør ut av det som koster penger.. Selv tok vi med oss foreldre og søsken ut på restaurant, fordi jeg vet de ville blitt veldig såret om vi ikke hadde inkludert dem. Men aller helst skulle jeg gjerne giftet meg med kun min kjære og jeg på en strand på en sydhavsøy eller noe. Men alt i alt er jeg godt fornøyd med vårt personlige enkle bryllup
tingeling Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 vi skal ha et "enkelt" bryllup med vielse og lunsj for den aller nærmeste familie (foreldre og søsken) og siden vennefest på kvelden. Likevel kommer kostnadene opp i 60.000, og vi har ikke engang middag på kvelden..... (merker at det ene tar det andre og med vanlige barpriser på festen om kvelden så ruller kronene alt for fort) tingeling
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #15 Skrevet 31. juli 2007 En stor vennefest koster selvfølgelig penger. Og ligger noe utenfor det jeg ser på som et "enkelt bryllup"
Besson Skrevet 31. juli 2007 #16 Skrevet 31. juli 2007 Synes ikke det unormalt å ønske seg en liten fest jeg. Vi tok med barn, foreldre, forlovere, søsken og et par venner på hytta. Giftet oss i kirken og hadde selskap med buffet og kaker vi hadde bestilt på hytta etterpå. Det ble litt taler og sanger, alle ble kjent med alle, var utrolig koselig. Ble akkurat slik vi håpet på!
Lund Skrevet 31. juli 2007 #17 Skrevet 31. juli 2007 Synes ikke det unormalt å ønske seg en liten fest jeg. Vi tok med barn, foreldre, forlovere, søsken og et par venner på hytta. Giftet oss i kirken og hadde selskap med buffet og kaker vi hadde bestilt på hytta etterpå. Det ble litt taler og sanger, alle ble kjent med alle, var utrolig koselig. Ble akkurat slik vi håpet på! Vi skal også ha et lite bryllup om 4 uker Blir 14 voksen og to barn,å brudeparet.
Bente:) Skrevet 31. juli 2007 #18 Skrevet 31. juli 2007 Nei du er ikke sær! Legg opp bryllupet slik som føles riktig for dere!
Lund Skrevet 31. juli 2007 #19 Skrevet 31. juli 2007 Nei du er ikke sær! Legg opp bryllupet slik som føles riktig for dere! Helt enig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå