Gå til innhold

hvor mye kosta ditt bryllup..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

ja..jeg lurer rett og slett på hvor mye men må regne med at et bryllup koster, så derfor spør jeg deg om hvor mye ditt bryllup kosta, hvor mange gjester du hadde, og du evt hadde noen store utgifter som: band, flere retters middag osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble vel rundt 100 000,- i alt.

Hadde koldtbord, fri bar, lite band, 70 gjester til middags, og litt over 100 gjester til kaffe/kaker

Skrevet

mellom 75 000,- til rundt 80 000,- her

Vi hadde følgende utgifter:

59 gjester

3 retters middag

bryllupskake, kransekake, fromasjekake og brownies

leie av brudgoms klær

brudens mor sydde brudekjole og lagde slør

kjøpte sko

kjøpte undertøy

leide lokaler på hotell

hest og kjerre fra kirke til lokalet

leide brudesuite

svoger stod for musikken

sminke og håroppsett brud

blomster til brudebukett

svigerinne lagde brudebuketten

Gjest Gjest
Skrevet
mellom 75 000,- til rundt 80 000,- her

Vi hadde følgende utgifter:

59 gjester

3 retters middag

bryllupskake, kransekake, fromasjekake og brownies

leie av brudgoms klær

brudens mor sydde brudekjole og lagde slør

kjøpte sko

kjøpte undertøy

leide lokaler på hotell

hest og kjerre fra kirke til lokalet

leide brudesuite

svoger stod for musikken

sminke og håroppsett brud

blomster til brudebukett

svigerinne lagde brudebuketten

ikke dårlig, virker på meg som du fikk mye for en grei penge...

mitt problem er at jeg har så utrolig stor familie og mange nære venner så vår gjesteliste er opp imot 100 gjester...syntes det er ille, men kan jo ikke la være å be noen

har dere bedt mye familie eller lagt mest vekt på venner??

Skrevet
ikke dårlig, virker på meg som du fikk mye for en grei penge...

mitt problem er at jeg har så utrolig stor familie og mange nære venner så vår gjesteliste er opp imot 100 gjester...syntes det er ille, men kan jo ikke la være å be noen

har dere bedt mye familie eller lagt mest vekt på venner??

Jepp, syntes det var en grei pris vi :)

Vi ba familie og venner. Dvs at vi ba til og med søskenbarn, og nære venner- ikke venner vi knapt snakker med liksom. Ba flere enn 59, men ca rundt 10% av gjestene bruker jo å melde avbud ... ordner seg nok! :tommelsmil:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ha 90 gjester og har et budsjett på 75 000 kr totalt.

Gjest Fliss
Skrevet

Tipper 5.000 kroner .. det inkluderte klærne våre, middagen for oss og forloverne - samt taxi fram og tilbake :fnise:

Gjest frulou
Skrevet

Rundt 40.000. Og da ble budsjettet overskredet med 9000,- fordi jeg måtte kjøpe ny kjole to dager før bryllupet. Og det er snakk om to fester, selve bryllupsdagen,og etterpåfesten med den utvidede familien.

Skrevet (endret)

KOstet 18 000,-

35 gjester, koldtbord. Gratis lokale, min onkel jobbet der. Venninner av min kusine var servitører. Alkohol til maten og til kaffen + resten av kvelden. Brudekjole fra Ebay 1200 kr, han leide sjakett 3000 ca. Bil holdt forloveren hans, fotografen var rimelig (nyoppstartet). Billige blomster fra en dame som akkurat var startet for seg selv, hun pyntet i tillegg kirken fordi hun hadde lyst, gratis.

Kaker ble bakt av kjente.

Ungenes klær; Ebay og England.

Bryllupsnatt var gave fra mitt utdrikningslag.

Planla bryllupet i vel to mnd. Holdt i Bergen i 2002. Vi hadde en kjempedag, koste oss, og alt var vellykket. Glad jeg ikke brukte mer penger, ikke at vi hadde hatt råd til det heller ;)

Brukte mye internett for å finne ut av hvordan vi ville ha det.

Hvordan blomstene skulle se ut, pynten osv.

Hvis man gjør en innsats så kan man få det billig, men da må man jo gjerne ofre litt på mat osv.

Endret av *Ariel*
Gjest Bodillen
Skrevet

Det er riktignok 16 år siden, men det kostet ikke mer enn ca 10.000, inkludert brudebilder.

Jeg leide brudekjole for en billig penge, min snille svigerinne laget nydelig brudebukett som jeg tror jeg aldri fikk regning på, lokalet var billig - vi ryddet og vasket etter festen selv, middag var kun for oss og forloverne, resten av gjestene (ca 35) kom på snitter pluss kaffe og kaker (alt laget av hjelpsomme familiemedlemmer) og ildvann (velvilligst smuglet av min svigerfar, faen ta ham) utpå kvelden.

Bortsett fra svigerfars lyssky bidrag til en vellykket fest, betalte vi alt selv.

Skrevet
ja..jeg lurer rett og slett på hvor mye men må regne med at et bryllup koster, så derfor spør jeg deg om hvor mye ditt bryllup kosta, hvor mange gjester du hadde, og du evt hadde noen store utgifter som: band, flere retters middag osv...

Vårt bryllup kosta ca 60000 alt i alt.

Var ca 40 gjester.

Hadde 3-retters-middag på hotell (altså inkludert alt av servering og duker/lys/servietter).

-Velkomstdrink.

-Frukt/snacks.

-Vin/annen drikke til maten.

-Kaffe avec.

-Vi spanderte to drinker hver på alle etter kaffen, men det ble drukket generelt lite alkohol i vårt bryllup (det skjedde så mye morsomt at man omtrent ikke hadde tid til å drikke...) Bar-regninga kom på ganske mange tusen mindre enn vi hadde beregnet, for jeg hadde vel tatt litt hardt i, - tenkt sånn "i fall ALLE benytter seg av muligheten og bestiller de DYRESTE drinkene...

-Nattmat (kjøttsuppe).

-Blomster til lokalet/kirka (delte utgiftene på blomster til kirka med to andre brudepar som giftet seg før oss samme dag).

-Brudebukett

-Bukett til brudepiken

-4 stk brystbuketter

-Vaser til blomstene (måte kjøpe ca 10 vaser, da hotellet faktisk ikke hadde! Men det ble gjort billig på Europris...).

-Akvariesand til å ha i blomstervasene så både blomstene og vasene sto støtt (vasene var lette og smale).

-3-etasjes bryllupskake fra bakeri

(vi hadde mange andre kaker, men de sto slekt og venner for).

-Gifteringer.

-Brudekjole/pynt/sko/undertøy.

-Klær/sko til mannen.

-Klær/sko til brudepike og brudesvenn.

-Frisør til mannen.

-Frisør til bruden (inkl.prøvetime).

-Fotograf.

-Invitasjoner, kirkeprogram og sanghefter/bordkort lagde vi selv på dataen hjemme.

-Papir

-Fargepatroner - var en stor utgift som vi holdt på å glemme å ta med i beregningen...

-Brudesuite.

-Takkekort (vi har selve kortene/konvoluttene, men har ikke fått framkalt bryllupsbildene enda).

Solosangere i kirka sørget min søster for, så det betalte vi ingenting for. :sol:

Spillemann på bryllusfesten sørget min far for, så det betalte vi heller ingenting for. :sol:

Vi har ikke fått framkalt alle bildene ennå, så den utgiften er ikke tatt med i beregningen enda :sjenert:

Skrevet

Vi betalte ca 77.000,- det gjaldt da:

Brudekjole- kjøpt på salg, betalte 5000,-

Vest og kalvekryss til mannen. Han brukte egen dress.

Klær til 2 brudepiker

Sko til oss alle 4

Innbydelser

Kirkeprogram

Blomster til kirka, disse tok vi med til hotellet etterpå

Middag på hotell til 36 stk. (3 retter)

5 etg. bryllupskake

Hotellet sto for alt vi trengte til middag og kaffe

2 drikkebonger til hver gjest

Til kaffe var vi 86 stk

5 kaker fra hotellet

Brudebukett, 2 corsager og 2 brudepikebuketter

Overnattinga på bryllupssuiten var gratis fra hotellet, de var nyoppstarta

Engangskameraer

Håret mitt ble ordna av ei venninne, hun sminka meg også. Det betalte jeg ca 150,- for!!!

Veske til meg.

Pynt til bordene

Musikk til festen.

Kommer ikke på mer, men synes at vi fikk mye for pengene. Havna til og med under budsjett! :jepp:

Skrevet

16 000 for to fester!

Tre-retters middag for nærmeste familie og forlovere, ca 20 stk, vennefest med buffetmiddag, også ca 20 stk, så 40 stk tilsammen.

Begge festene var hjemme hos oss selv. Hadde på meg bunad, men kjøpte ny kjole og sko til vennefesten. Laget all maten selv, men kjøpte alkohol på Polet. Fikk en slektning til å lage brudebukett, så det ble ganske billig. Laget invitasjoner selv.

Skrevet

Ca 20 000 til sammen.

5 retters middag med vin for oss, foreldre og søsken kom på 10 000 kr. Og så hadde jeg ny kjole og et besøk hos frisøren, til sammen 4 000 kr. Ringene våre kostet 4 000 kr. Og så gikk det litt ekstra her og der på taxi ol.

Skrevet

Nærmere 140 000 kr - 80 gjester. Stor vekt på mat og vin og fri bar. Hagebryllup med telt (bare telt, med utstyr, stoler, border, servise, stoltrekk etc kostet 50 000). Band 12 000, blomster 10 000, fotograf 7 000....foreldrene våres delte kostnadene.

Gjest Gjest_Snuppa_*
Skrevet

Det kommer litt an på hvordan man regner, det. Hvilke utgifter man tar med.

Jeg farget håret hos frisøren på prøvetimen. Det kostet 500,-. Men jeg farger jo vanligvis håret, er det da en bryllupskostnad bare fordi det skjedde på prøvetimen?

Mannen min kjøpte seg nye sko for anledningen for 1000,-. Disse skoene kommer han til å ha i mange, mange år, og det var vel på tide å bytte ut penskoene snart likevel. Er disse 1000,- en bryllupskostnad?

Hva med armbåndsuret jeg kjøpte meg til anledningen, og som jeg har brukt hver dag siden? Eller undertøyet, som jeg også bruker til daglig nå? All snacksen som ble til overs som vi gomlet på i ukesvis etterpå?

Hvis vi regner med alt dette, ble summen ca 75000,- for 35 gjester til fireretters middag og fri bar. Vi betalte heller litt ekstra for et proff selskapslokale som ordnet alt, enn å organisere dekking og servitører og kjøpe inn drikkevarer selv, lys og duker og pusse bestikk og plukke blomster og masse stress og bekymring.

Skrevet

Hvis vi regner med absolutt alt fra forlovelsesringer til gifteringer, klær, transport, hotellovernatting som vi betaler for noen av gjestene, blomster, mat og drikke, selskap dagen før bryllupet etc etc så kommer det nok på nærmere 120 000. Vi har 30 gjester. Morgengaver er ikke inkludert i dette.

• 2 uker senere...
Skrevet
Hvis vi regner med absolutt alt fra forlovelsesringer til gifteringer, klær, transport, hotellovernatting som vi betaler for noen av gjestene, blomster, mat og drikke, selskap dagen før bryllupet etc etc så kommer det nok på nærmere 120 000. Vi har 30 gjester. Morgengaver er ikke inkludert i dette.

Vi er 20 til middag og 5 til kaffen,vi bruker 100.000kr Da er det med liten morgengave og reise til kreta en uke. :klemmer:

Skrevet

Vi brukte iallfall over 100 000. Masse små detaljer hvor det lå mye jobb bak, men som ikke kostet så mye. Vi starta å kjøpe inn ting og tang allerede to år i forveien....derfor merket vi ikke sååå stort innhugg i økonomien.

80 gjester til middag og litt over 100 til kaffen.

Leide et samfunnshus, med alt man trenger. Serveringshjelper og kokk.

Maten fikset vi mye av selv, siden mannen min er både jeger og kokk. Det var også han som lagde den 7 etg bryllupskaka.

Fri bar med innleid bartender. Over baren hadde mannen min hengt opp kronhjorten sin, og skjært ut et skilt i villmarkspanel hvor det stod Jæger'n Bar.

Kjolen min var brukt en gang før, og dermed fikk jeg den til halv pris.

Leide klær til brudgom og brudesvenn, og sydde til de to brudepikene (billig silke fra Thailand)

Frisør, make-up, sko, slør, tiara, stay-ups, fotograf m.m.

Alt av trykksaker desinet vi selv, og fikk trykt invitasjoner, menyer/bordkort og sanghefter på trykkeriet.

Velkomstdrinker; martini asti servert på et bord med "champis- kjøler" (en bøttekledd med alu.folie. og fylt med isbiter) Rundt den var det dandert vinranker. Og det var jordbær i en skål.

En venninne som jobber i blomsterbutikk fikset alt av blomster, så der betalte vi kun det som blomstene faktisk kostet.

Transport: lånte svigerfar sin veteranbil.

Bryllupsnatta ble tilbragt på en kjempefin leid hytte ved sjøen :-)

Ringer hadde vi fra før og bryllupsreise utsatte vi, siden vi hadde liten baby.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

90 000-100 000 for 45 middagsgjester og 80 kaffegjester.

Nå er vi blakke :ler:

Alt i forbindelse med selve dagen er inkludert i den prisen, men ikke bryllupsreisen.

Vi hadde ikke noe ekstragavant bryllup og kuttet ut flere ting,

men bor i Oslo og der er alt dyrt..

Det er vanvittig mye penger å bruke, men det var absolutt verdt det :bryllup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...