Gå til innhold

Brudesmykker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Oslo i morgen og tenkte jeg skulle se om jeg fant stæsj som kjede, øredobber, armbånd og hårpynt.

Noen som har noen tips om hvor jeg bør gå og se?

Ser for meg swarovskismykker dersom det har noen betydning. Helst ikke av dyreste sort :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tez: si fra om du finner noe og eventuelt har tips til butikker det er verdt å ta turen til.. er nemlig på jakt etter swarovski-smykker selv:)

Skrevet
Tez: si fra om du finner noe og eventuelt har tips til butikker det er verdt å ta turen til.. er nemlig på jakt etter swarovski-smykker selv:)

Hei!

Fant ikke noe særlig, men jeg var ikke inne i noen brudesalonger, bare en i Hønefoss.

Jeg endte opp med armbånd og øredobber fra Glitter, etter å ha sett i alle gullsmeder jeg møtte på min vei. Var ikke lett å finne noe med swarovskikrystaller... Ser ut som det "enkleste" er å kjøpe perler på Panduro og lage selv, om man har peiling på slikt.

Men hvis du søker på Ebay etter "aurora neklace" f.eks, eller bare "aurora" eller "swarovski", finner du ihvertfall mer enn i Norges butikker virker det som.

Si gjerne ifra hvis du finner noen butikker som har godt utvalg :)

Skrevet

Noen butikker i Oslo forhandler Swarovski smykker

Jeg selv kjøpte kjede & øredobber fra Thomas Sabo i en gullsmedbutikk på Aker Brygge - tror den het Urvik...? Betalte litt over 400,- for kjedet tror jeg og 300,- for øredobbene.

Ellers er det faktisk mye fint og billig på Ebay...

Skrevet
Ariela har mye fint! Mye er enkelt og pent, det er rimelig og veldig god service! Rask levering var det også.
  • 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Med en kjempedyr brudekjole til flerfoldige tusen, blir det vel smått med penger igjen til å kjøpe smykker i ekte materiale. Strass blir liksom litt skjærende og uekte til en flott kjole.

• Liker 1
Skrevet

Med en kjempedyr brudekjole til flerfoldige tusen, blir det vel smått med penger igjen til å kjøpe smykker i ekte materiale. Strass blir liksom litt skjærende og uekte til en flott kjole.

Kommer jo an på.

Jeg skal ha en klassisk, men enkel brudekjole, og har valgt smykker og tilbehør ifra Glitter. Mulig man ser at det ikke er gull, om man ser godt etter...men det driter jeg i! ;)

(Gifteringen er ekte gull, såklart.. :fnise:)

Skrevet

Jeg hadde kun øredobber og en hårpynt. På noen kjoler blir det alt for mye med kjede og evt armbånd i tillegg da kjolen er nok dekorasjon i seg selv. Vurder hva og hvor mye du trenger før du kjøper "alt"!

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange som kjøper billige smykker til brudekjolen når de skal gifte seg? Har man ikke egne smykker å bruke? Jeg mener - hvorfor skal man ha på seg juggel til et par hundre kroner? De aller fleste har vel noen fine smykker fra e.g. konfirmasjonen eller noe? Det er da mye penere, med enklere, men ekte smykker fremfor dilldall juggel? Jeg bare lurer siden det er så mange som gjør dette.

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg var utrolig merkelig også. Man bruker jo så mye penger på alt annet, hvorfor kjøpe billig juggel da? Det står jo ikke til i det hele tatt.

Da er det nesten bedre uten smykker, eller med bare noe lite, eller bruke smykker man har og er glad i.

Jeg føler liksom at brudesmykkene er minst like viktige som kjolen, og noe barna mine skal arve.

Men så er jeg kanskje litt inhabil da, siden jeg er vekstedgullsmed(student), og designer og lager egne smykker...

Skrevet

Det synes jeg var utrolig merkelig også. Man bruker jo så mye penger på alt annet, hvorfor kjøpe billig juggel da? Det står jo ikke til i det hele tatt.

Da er det nesten bedre uten smykker, eller med bare noe lite, eller bruke smykker man har og er glad i.

Jeg føler liksom at brudesmykkene er minst like viktige som kjolen, og noe barna mine skal arve.

Men så er jeg kanskje litt inhabil da, siden jeg er vekstedgullsmed(student), og designer og lager egne smykker...

Signerer denne! Veldig rart at man bruker såpass mye på kjole, sko, slør og div, men smykkene skal være så billige som mulig? Mulig jeg er naiv, men jeg trodde de fleste hadde noen fine, ekte smykker. Ikke nødvendigvis store diamanter da :-). Men hva med å låne smykker fra f.eks mor eller bestemor - eller svigermor for den saks skyld?

For meg er smykker noe som betyr noe for meg. De ekte jeg har. De har jeg fått i ulike anledinger (konfirmasjon, graduation, runde bursdager osv), så jeg skal ha på meg noen enkle, men veldig pene (synes jeg ihvertfall), smykker som betyr MYE for meg. Et vakkert, enkelt kjede og øredobber jeg har fått av mine besteforeldre for mange år siden. Ekstra hyggelig å kunne ha dette på seg siden min morfar ikke lenger lever, og min mormor er gammel og syk og ikke har mulighten til å være med i bryllupet. På den måten har jeg de med meg på en måte allikevel :-)

Skrevet

Hvorfor er det så mange som kjøper billige smykker til brudekjolen når de skal gifte seg? Har man ikke egne smykker å bruke? Jeg mener - hvorfor skal man ha på seg juggel til et par hundre kroner? De aller fleste har vel noen fine smykker fra e.g. konfirmasjonen eller noe? Det er da mye penere, med enklere, men ekte smykker fremfor dilldall juggel? Jeg bare lurer siden det er så mange som gjør dette.

Signerer denne! Veldig rart at man bruker såpass mye på kjole, sko, slør og div, men smykkene skal være så billige som mulig? Mulig jeg er naiv, men jeg trodde de fleste hadde noen fine, ekte smykker. Ikke nødvendigvis store diamanter da :-). Men hva med å låne smykker fra f.eks mor eller bestemor - eller svigermor for den saks skyld?

For meg er smykker noe som betyr noe for meg. De ekte jeg har. De har jeg fått i ulike anledinger (konfirmasjon, graduation, runde bursdager osv), så jeg skal ha på meg noen enkle, men veldig pene (synes jeg ihvertfall), smykker som betyr MYE for meg. Et vakkert, enkelt kjede og øredobber jeg har fått av mine besteforeldre for mange år siden. Ekstra hyggelig å kunne ha dette på seg siden min morfar ikke lenger lever, og min mormor er gammel og syk og ikke har mulighten til å være med i bryllupet. På den måten har jeg de med meg på en måte allikevel :-)

Kan bare svare for meg selv her;

grunnen til at jeg skal bruke et uekte gullsmykke ifra Glitter til brude kjolen er at av de få smykkene jeg har liggende ifra konfirmasjonen så er alt i sølv-jeg kler ikke sølv. Arvesmykker finnes knapt i vår familie.

Til vanlig bruker jeg ikke smykker, kun noen ringer og lærarmbånd. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke noe smykke til brudekjolen i det hele tatt, kun ørepynt, men så at det ble for "naken" utringning uten.

Jeg har langt oversteget budsjettet mitt på kjole, sko og tilbehør, og ser derfor ikke poenget i å investere i et dyrt gullsmykke som bare blir brukt en gang likevel.

Smykket jeg har valgt ifra Glitter er et tynt kjede med hjerteanheng, og kan godt se ut som ekte gull om man har uprofesjonelle øyne...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...