Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Lurer på hvor ofte dere vasker kjøleskapet. Jeg selv gjør det vel litt sjelden.. en gang i året og ellers hvis det er noe søl der..
*Mocca* Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Det varierer veldig... En periode tok jeg det 1 gang i uka, tok det før jeg handlet inn for uka, veldig deilig og så kjapt gjort når det likevel var litt tomt i kjøleskapet... Nå har jeg liten energi til det, pga sykdom... Men 1gang i mnd eller hver 1,5 mnd er det nå
monja Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Prøver å få gjort det annenhver uke, men det hender ganske så ofte at det sklir ut ja.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Altfor sjelden, men det blir minst en 3-4 ganger i året. Tar det når det ser fælt ut, men innimellom vasker jeg bare enkelte hyller, og ikke alt.
Firvill Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Når jeg kommer på det. Aner ikke hvor ofte det er, egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Dere gjør det så "ofte" ja.. Jeg bør nok gjøre det oftere. Jeg bor alene og lager derfor ikke så mye mat.. som igjen betyr at jeg ikke har så mye i kjøleskapet. Jeg har ikke faste dager jeg gjør husarbeid, blir når jeg har tid/orker/lyst
Bobsi Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 (endret) Her blir det ca en gang i mnd. Da er det å tørke av hyller og kurver. Den store avising og rundvasken blir gjort et par ganger i året. Endret 30. juli 2007 av Bobsi
Gjest Fjellsippa Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Jeg vasker kjøleskapet ganske skjelden. Tørker bort hvis det blir søl. Ellers er jo alt innpakket så jeg synes ikke det blir så skittent. Det handler om å prioritere hva man skal bruke tida på. Selvfølgelig han man vaske flere timer hver dag, men jeg synes jeg har det rent nok.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Sjelden! Men tørker bort søl, og vasker grønnsaksskuffen, om ikke ofte, så i hvert fall når det trengs. Som Fjellsippa sier er jo det meste godt innpakket - og temperaturen er lav... Prøver dessuten å være passe flink til å lokalisere dårlige varer før de går av seg selv.
Gjest Gjest_tulla_* Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 Eg vasker kjøleskåpet etter behov, ca 3-4 gonger pr. år. Eg vasker det med jif universal og ein microfiberklut. Alt som får plass i vaskemaskina vert vaska der.
Gjest Bodillen Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Jeg vasker det sikkert altfor sjelden. Men nå er ikke jeg spesielt glad i å vaske, da. Jeg tørker bort hvis jeg ser søl der, ellers blir det nok ike mer enn et par ganger i året, tenker jeg.
Apple- Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 Jeg vasker kjøleskapet ganske skjelden. Tørker bort hvis det blir søl. Ellers er jo alt innpakket så jeg synes ikke det blir så skittent. Det handler om å prioritere hva man skal bruke tida på. Selvfølgelig han man vaske flere timer hver dag, men jeg synes jeg har det rent nok. Signerer denne
Gjest Elastica Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 Tørker bort søl, og vasker over hyller ca en gang pr. mnd. Påleggs- og grønnsaksboks vaskes ukentlig. Den store rundvasken altfor sjelden, ca 2-3 ganger pr. år. Mye er gjort ved å ta ting underveis.
Heritære Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 Ca 1 gang pr måned og ellers ved behov når noe blir sølt eller "lekker"
Gjest Eugene Onegin Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 (endret) ikke så ofte som jeg burde Endret 29. juli 2007 av Eugene Onegin
Arkana Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 Jeg vasker søl og unngår at mat ligger til den blir dårlig. Vasker ikke hele kjøleskapet mer enn en håndfull ganger i året og ser virkelig ikke nødvendigheten av å gjøre det oftere heller. Det er ikke skittent og lukter ikke, det finnes bedre ting å bruke tiden på.
Gjest Fliss Skrevet 29. juli 2007 #17 Skrevet 29. juli 2007 Når det blir nødvendig - vasker jeg hyller og skuffer som er skitne .. Hele kjøleskapet tas ett par ganger i året .. .. og altfor sjeldent drar jeg kjøleskapet fram og vasker under Fikk sjokk sist jeg gjorde det - så heretter blir det oftere
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #19 Skrevet 30. juli 2007 Jeg skurer mitt rent hver måned. Skurer du kjøleskapet? Jøye meg, ingen har det vel så grisete at de må skure? Eller har du vaskefobi - husker ikke helt hva det heter på fagspråket.
Rainbow Brite Skrevet 30. juli 2007 #20 Skrevet 30. juli 2007 I hvertfall ikke fobi, da unngår man det, men vaskemani derimot! Ellers synes jeg ikke en gang i måneden er å ta på vei for, hadde det vært daglig derimot, da kunne man snakket om en mani, eller hvis det var så ofte at man ikke fikk gjort de tingene man egentilig skal gjøre. Uansett, vi har et knøttekjøleskap, med en minifryser som egentlig er beregnet på isbiter, men som ofte er ganske full likevel. Det betyr at behovet for avvising dukker opp rimelig ofte, og da tar vi kjøleskapet i samme slengen. Hadde vi hatt et større kjøleskap, og helst et annet frysesystem, ville vi nok ikke gjort det så hyppig. Til gjengjeld betyr et mindre kjøleskap, mindre å vaske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå