Gjest Chablis Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Alenemor med to barn 5 og 9. Har kjøpt rekkehus, og skal flytte i slutten av spetember. Noe oppussing beregnes, men det meste er innflyttingsklart. Trenger tips til hvordan jeg kan organisere flyttinga (ikke langt unna heller, bare 20 min å kjøre) slik at det blir minst mulig pes... Regner med å få litt hjelpt til nedvasking av leiligheta jeg leier og kjøring. Har jo god tid, men det er så mye som må ordnes, kjøpes inn, abonnementer som må flyttes mm. Noen som har tips?
kamela Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Begynn allerede nå med å kaste eller gi bort ting du ikke skal ha med deg. Ikke noe er verre enn å måtte dra med seg flere esker med skrot som du siden skal begynne å gå gjennom og kaste. Da jeg flyttet sist, hadde jeg kastet og ryddet fra skap og boder i 2 måneder, og det gjorde innflytinggen veldig grei.
lulle Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Vil råde deg til å begynne med de værste stedene først. Eks. kjeller/loft /boder. Dette kan jo også gjøres i god tid på forhånd. Ellers er det lurt å pakke i esker hvor du skriver utenpå eksene hvor de skal eks. kjøkken og hva som er i. Evt å skrive nr på eskene og lage en liste utenom hva de inneholder:-) Slitsomt med flytting, men kjekt når du kommer i orden.
Noldus Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Vi flytta for ikke så lenge siden.. Omtrent samme strekning som du skal, men uten barn da.. Det jeg syns var greit, var å begynne ganske tidlig. Henta med ned en eske eller to hver gang jeg var i butikken og pakka ned ting etterhvert. Begynnte meg bøker, pynte gjenstander, bilder og slikt som du fint klarer deg uten i noen uker! De siste ukene hadde vi stort sett bare seng, sofa og tv igjen utanom kjøkken. Barna kan jo også få egne esker og selv pakke ned ting fra rommene sine som de kan unnvære en stund! Alltid stas å hjelpe til!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Planlegg hvor du skal ha ting i det nye huset og pakk ned deretter. Dvs at når du pakker esken med det som skal til soverom 1 så er det faktisk bare ting i esken som skal dit og ingen andre steder. Gjør utpakkingen litt lettere og du slipper så skrive veldig detaljert på hver eske hva som er i den. Og som de andre her sier: begynn i god tid. Lag liste over ting som skal ordnes og sett frister for når de må være gjort. (F.eks slik at du har internet til du flytter inn, får endret adr på alle abonnementer osv. Ganske banalt kanskje men er også lurt å handle inn basisting til den nye leiligheten noen dager før selve flyttingen. Dvs mat, dopapir, søppelsekker, vaskeutstyr osv. så slipper man å tenke på det på innflyttingsdagen samt at man slipper å frakte masse vaskeutstyr frem og tilbake.
Apple- Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Begynn allerede nå med å kaste eller gi bort ting du ikke skal ha med deg. Ikke noe er verre enn å måtte dra med seg flere esker med skrot som du siden skal begynne å gå gjennom og kaste. Da jeg flyttet sist, hadde jeg kastet og ryddet fra skap og boder i 2 måneder, og det gjorde innflytinggen veldig grei. Enig med denne. Jeg ville begynt med én gang, jeg syns IKKE du har god tid. Du har fått mange gode tips her, i tillegg ville jeg nummerert alle eskene og laget meg en liste (helst på data) over hva som finnes i de forskjellige. Skal du finne noe før du har fått pakket ut (og det kan jo ta litt tid ), er det mye lettere å lese på en liste enn å prøve å lese hva du har skrevet på de forskjellige eskene. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå