Gå til innhold

glem det

Fremhevede innlegg

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)

notat til meg selv.

spør ikke mer om spørsmål på kvinneguiden,

Endret av Eugene Onegin
Videoannonse
Annonse
Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Vet ikke.

du er herved ignorert

Skrevet

Hva ellers skal man si når man ikke vet?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva ellers skal man si når man ikke vet?

Godt spørsmål, jeg har ikke peiling.

Skrevet
Er det bare meg eller er det ganske plagsomt med folk som så å si bare svarer vet ikke når man spør dem om noe ?

Hva svarer du når du ikke vet svaret på et spørsmål?

(Det aner meg at du nå kan komme med svar alá "det skjer aldri.. el")

Skrevet

Bedre å få et ærlig 'jeg vet ikke' fremfor en tankeløs resonnering fra en liksom-intelligent streber.

Skrevet

Et forslag kan være: Det har jeg ikke satt meg inn i, og har derfor ikke noe svar å gi deg.

På feks spørsmål om hva man skal ha til middag, kan man svare:

Jeg har ikke kjent på smaksløkene mine enda,men la meg smatte litt med tungen så kommer jeg tlbake til deg med et svar.

Gjest StoreSky
Skrevet

Min femtidige mann sa dette til meg! Altså han ble irritert av at jeg sa alltid "vet ikke" når det gjaldt:

hvilken vei vi skal gå?

skal vi gå på det museet?,

hva vi skal spise?

Han ville heller høre:

"ingen av veiene ser spesielt interessant ut! samme for meg, hva synes du?"

"virker ikke såå spennende det museet"/"kan jo sjekke ut om det er noe spennende der, så bestemme oss"

" tja, er ikke sikker på hva slags mat jeg vil ha idag"

Han var lut lei å høre "vet ikke", når det jeg egentlig mente var at jeg ikke hadde noen spesiell preferanse, eller jeg ville at han skulle bestemme -da kunne jeg jo si det da!

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Bedre å få et ærlig 'jeg vet ikke' fremfor en tankeløs resonnering fra en liksom-intelligent streber.

Ja, det mest irriterende er folk som ikke tør å si at de ikke vet, og så finner på noe. Alt fra butikkmennesker til offentlig ansatte.

Gjest TaraTarantell
Skrevet
Min femtidige mann sa dette til meg! Altså han ble irritert av at jeg sa alltid "vet ikke" når det gjaldt:

hvilken vei vi skal gå?

skal vi gå på det museet?,

hva vi skal spise?

Han ville heller høre:

"ingen av veiene ser spesielt interessant ut! samme for meg, hva synes du?"

"virker ikke såå spennende det museet"/"kan jo sjekke ut om det er noe spennende der, så bestemme oss"

" tja, er ikke sikker på hva slags mat jeg vil ha idag"

Han var lut lei å høre "vet ikke", når det jeg egentlig mente var at jeg ikke hadde noen spesiell preferanse, eller jeg ville at han skulle bestemme -da kunne jeg jo si det da!

skjønner at dere er xer heheheheeheheeee

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

det jeg mener er at det kan være iriterende når man svarer vet ikke på alt. Å si vet ikke når man ikke vet noe er jo greit

Men når man sier vet ikke til appselut alt da kan det bli iriterende

Gjest tomat Mina
Skrevet
Er det bare meg eller er det ganske plagsomt med folk som så å si bare svarer vet ikke når man spør dem om noe ?

Det er vel egentlig unødvendig å svare vet ikke.

Av og til når et spørsmål blir stilt så er det relevant å svare vet ikke. Kommer vel litt ann på spørsmålet vil jeg anta.

La oss si at du lager en tråd og stiller et spørsmål, foretrekker du at tråden blir ubesvart eller foretrekker du at noen kanskje viser at dem har lest spørsmålet og svarer vet ikke?

Gjest Blondie65
Skrevet

Så det du mener er at du ikke kan fordra folk som ikke er engasjerte nok til å bry seg med verden rundt seg nok til at de har en mening eller som er så usikker at de ikke tør ha en mening?

For da er jeg faktisk helt enig med deg.

Gjest tomat Mina
Skrevet
Appsolutt.

Hva betyr det du skrev der? :klø:

mener du absolutt :kaffe:

Hvis jeg spør deg "hvor er passet mitt?"

og du svarer: "vet ikke"

Så er vel det et ærlig svar, eller var det spørsmålet ditt som var dumt? :klø:

Skrevet

Den stille versjonen av vet ikke, er å trekke på skuldrene.

Noen som har prøvd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...