skruf Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Hei!! Jeg kjøpte dette helsekostpreperatet igår, for jeg mener å ha hørt at det hjelper på fruktbarheten hvis ting tar tid, noe det gjør her i gården! 8 mnd siden p.pille slutt nå... Fikk mens igår( ), og kastet innpå et par tabletter! Men på pakken står det mot pms-plager, og ingen instruksjoner. Har regelmessig syklus på 30 dager fra første dag til første og ingen plager! Noen kyndige som har lyst å dele sine erfaringer og kunnskap om dette middelet??
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 IKKE brukt det hvis du ikke har problemer med uregelmessig syklus, for det er det den skal hjelpe mot. Det som øker fruktbarheten er å spise og leve sunt.
skruf Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2007 IKKE brukt det hvis du ikke har problemer med uregelmessig syklus, for det er det den skal hjelpe mot. Det som øker fruktbarheten er å spise og leve sunt. Damen på helsekostbutikken sa at en bieffekt avv preperatet er økt fruktbarhet... Selvfølgelig vet jeg at det er bra å spise og leve sundt, noe jeg også gjør!! MEEEN; jeg har bare en eggleder, kanskje det er det som gjør at det tar litt tid....
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Les her du: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=335994
skruf Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2007 Les her du: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=335994 Ja, jeg leste artikkelen, men damen som skrev inn der var vel ikke helt i samme situasjon som meg?? Jeg har verken hatt SA eller MA. Hun frarådet heller ikke bruk av dette preperatet, bare at hun mente innskriveren burde ta pause i babyprosjektet.
Eeyore Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 DQ er ikke ufarlig om du bruker det før EL (etter EL kan det skape abort...) Jeg har hatt uregelmessige sykluser som skyldes PCO og manglende EL. For meg har DQ vært veldig effektivt og etter 3 sykluser med DQ, hvor jeg fikk EL i alle tre (etter 1 år uten EL), så satt spiren. Det DQ gjør er å bedre hormonbalansen og frembringe EL. På en måte en natrulig form for pergo. Stod det ikke brukerdose på boksen? Jeg tok i alle fall 2 om morgenen og 2 om kvelden frem til jeg fikk EL. EL-tegnene blir forresten også tydligere. Jeg kunne lett konstantere EL ved EL-slim og hadde tempøkning dagen etter. Lykke til!
skruf Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2007 DQ er ikke ufarlig om du bruker det før EL (etter EL kan det skape abort...) Jeg har hatt uregelmessige sykluser som skyldes PCO og manglende EL. For meg har DQ vært veldig effektivt og etter 3 sykluser med DQ, hvor jeg fikk EL i alle tre (etter 1 år uten EL), så satt spiren. Det DQ gjør er å bedre hormonbalansen og frembringe EL. På en måte en natrulig form for pergo. Stod det ikke brukerdose på boksen? Jeg tok i alle fall 2 om morgenen og 2 om kvelden frem til jeg fikk EL. EL-tegnene blir forresten også tydligere. Jeg kunne lett konstantere EL ved EL-slim og hadde tempøkning dagen etter. Lykke til! Takk for fint svar!! Nei, det sto bare to om dagen med mat....., så du tok altså fire om dagen?? Jeg har jo mens, men siden jeg bare har en eggleder vet jeg jo ikke helt hvor det kommer ifra.
Eeyore Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 (endret) Jepp, på boksen min stod det 1-2 2x daglig med mat, så jeg kjørte på med full dose, 4 om dagen Jeg hadde også mensen, selv om jeg ikke hadde EL. Syklusene var veldig uregelmessige og menstrasjonen helt uten smerter. Etter et halvt år skjønte jeg at noe måtte være galt og begynte å tempe. Da fant jeg fort ut at det ikke var noe temphopp og derfor heller ikke EL. Etter at jeg begynte på DQ fikk jeg tydlig EL-slim, temphopp og smerter under mensen. Så jeg har mye takke DQ for Endret 1. august 2007 av Eeyore
Tinemor Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 Eeyore: Var du på noe utredning før du kjøpte DQ? Og når det er snakk om uregelmessige menstruasjoner, vil det si lenger enn 28 dager, eller kortere også? Slutta på pillen i desember, begynner å bli litt lei av å vente på spiren nå...
Epona Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 MEEEN; jeg har bare en eggleder, kanskje det er det som gjør at det tar litt tid.... Dersom du bare har en eggleder men to eggstokker, kan det nok ta ekstra tid fordi det ikke vil kunne skje befruktning av de eggene som kommer fra eggstokken som det ikke hører eggleder til. Hvis du derimot mangler både eggleder og eggstokk på samme side, vil den andre eggstokken overta funksjonen helt og sjansen er like stor som om du skulle hatt to egstokker og to eggledere. DQ skal for øvrig tas kun i perioden fra mens til eggløsning.
Eeyore Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Eeyore: Var du på noe utredning før du kjøpte DQ? Og når det er snakk om uregelmessige menstruasjoner, vil det si lenger enn 28 dager, eller kortere også? Slutta på pillen i desember, begynner å bli litt lei av å vente på spiren nå... Jeg var under utredning, men litt utålmodig... Uregelmessig syklus vil si at antallet dager varierer fra gang til gang. Jeg hadde alt fra 26-78 dagers syklus. Uansett så er prøving en tålmodighetsprøve
skruf Skrevet 9. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2007 Dersom du bare har en eggleder men to eggstokker, kan det nok ta ekstra tid fordi det ikke vil kunne skje befruktning av de eggene som kommer fra eggstokken som det ikke hører eggleder til. Hvis du derimot mangler både eggleder og eggstokk på samme side, vil den andre eggstokken overta funksjonen helt og sjansen er like stor som om du skulle hatt to egstokker og to eggledere. DQ skal for øvrig tas kun i perioden fra mens til eggløsning. Ja, jeg har begge eggstokkene men en eggleder. Måtte fjerne egglederen for noen år tilbake da jeg hadde svangerskap utenfor livmoren, som sprakk by the way, vanvittig vondt!! Ikke turt å prøve på igjen før nå... Men legen sjekket den gjenværende egglederen min, og den var helt fin!
Tinemor Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 Har vært og kjøpt DQ i dag. Kan jeg starte med pillene i dag selvom jeg er på dag 7 i syklusen? Hvilket merke har dere brukt? Det eneste helsekosten hadde var Nature`s Sunshine. Der står det 2 kapsler 3 ganger daglig, tas til måltider. Det var mange piller.......
Eeyore Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 Du kan begynne når som helst i syklusen, så lenge det er før EL ja. Bør helst ikke brukes under mensen, da det er blodfortynnende. 6 piller daglig høartes mye ut ja... Men dersom det står det på boksen, så er det i alle fall ikke en farlig dose. Mulig de er litt svakere enn de jeg tok. Husker ikke hva de het, men det var regnbue på boksen og blått lokk. Lykke til!
GlamCat Skrevet 9. august 2007 #15 Skrevet 9. august 2007 Har vært og kjøpt DQ i dag. Kan jeg starte med pillene i dag selvom jeg er på dag 7 i syklusen? Hvilket merke har dere brukt? Det eneste helsekosten hadde var Nature`s Sunshine. Der står det 2 kapsler 3 ganger daglig, tas til måltider. Det var mange piller....... Jeg har også den fra Nature`s Sunshine, men på min boks står det 2 kapsler 2 ganger daglig. Er du sikkert på at det står 3 ganger?
Tinemor Skrevet 9. august 2007 #16 Skrevet 9. august 2007 Jeg har også den fra Nature`s Sunshine, men på min boks står det 2 kapsler 2 ganger daglig. Er du sikkert på at det står 3 ganger? Ja, sitter med boksen i hånda nå, og der står det virkelig: 2 kapsler 3 ganger daglig. Tas til måltider. Doseringen bør ikke overskrides... Så står det under Inhold per døgndose: Dong quairotpulver 3120mg, tilsvarende 4160mg Dong Quairot. (Det er Dong quairotpuøver som står nevnt under ingredienser) Hmmm... hvor mye skal jeg ta tro? Har fortsatt mensen, så drøyer kanskje en dag med å ta da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå