Ginen Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 (endret) Jeg spilte i et bryllup i går, og la merke til en ting. Kvinnene som var der var kledd i flotte kjoler og de hadde sminka og pyntet seg. Likevel syns jeg nesten det så forgjeves ut, fordi de fleste (faktisk!) var så lutrygget at det så håpløst ut. Dette har ingenting med om de var tynne eller tykke eller hva som helst, det har med kroppsholdningen å gjøre. Det var ytterst få som så ut til å være fornøyd med kroppen sin, og de så keitete ut i alt for høye hæler og for store kjoler. Noen gikk uten bh (ja, det blir lagt merke til), og bøyde seg forover liksom for å skjule det og da så det bare verre ut. Gjør ingenting å gå uten bh, men gjør det med stolthet og stil, mener nå jeg. Vet ikke heeeelt hvor jeg vil med dette, men ser det ikke mye finere ut når en retter seg opp i ryggen og går med hodet hevet og er stolt over hvem man er? Et tankekors bare. Endret 29. juli 2007 av Ginen
kitekatt Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Jeg er så enig! Lagt merke til akkurat det samme.
Catzy Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 I know, det er litt håpløst. Jeg er en av de som ikke alltid er like flink til å stå rank i ryggen. Når jeg pynter meg, så prøver jeg mer enn til hverdags, men det varer ikke så lenge om gangen. Noen som har tips til hvordan man alltid har fin holdning?
Gjest nimbus Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Hvordan er det egentlig mulig å ha dårlig holdning i høye hæler? Må da være vanskelig å gå hvis man ikke retter seg ordentlig opp? Men joda, har lagt merke til det samme. Er heldigvis ikke alle som er sånn...
Gjest Hilde K S Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 I know, det er litt håpløst. Jeg er en av de som ikke alltid er like flink til å stå rank i ryggen. Når jeg pynter meg, så prøver jeg mer enn til hverdags, men det varer ikke så lenge om gangen. Noen som har tips til hvordan man alltid har fin holdning? Jeg har en mye rankere holdning nå som jeg er trent enn før.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Det er jo ikke alle som føler seg helt komfortabel oppstaset i kjole og høyhælte sko. For mange er slike tilstelninger som krever pentøy noe av det verste man kan være med på. Blir feil å kalle det for dårlig selvtillit, kan jo hende at det er andre årsaker til kroppsholdningen. Mistrivsel, feks. Ikkke alle folk er like, og synes ikke det er noe galt i det. Å heve seg over andre mennesker med den tanken at de er mindreverdige fordi de har dårlig kroppssholdning blir bare helt feil. Synes det er arrogant faktisk.
Gjest Tanita Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Har også lagt merke til at det er mange som har flotte kjoler og klær men går lutrygget og noen går som en mann... Da blir det liksom bortkastet å kle seg opp og pynte seg, det er ikke særlig pent når en ikke passer på å stå og gå ordentlig. Det er jo bare en treningssak for noen, for noen kommer det automatisk, andre trenger å bli mer bevisst på det. Det er ingen vits i å prøve å skjule seg selv.
Rosalie Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Det er jo ikke alle som føler seg helt komfortabel oppstaset i kjole og høyhælte sko. For mange er slike tilstelninger som krever pentøy noe av det verste man kan være med på. Blir feil å kalle det for dårlig selvtillit, kan jo hende at det er andre årsaker til kroppsholdningen. Mistrivsel, feks. Ikkke alle folk er like, og synes ikke det er noe galt i det. Å heve seg over andre mennesker med den tanken at de er mindreverdige fordi de har dårlig kroppssholdning blir bare helt feil. Synes det er arrogant faktisk. Men ærlig talt, da. Samme hva grunnen er til dårlige holdning er, så er det like stygt! Har da ingenting med "å heve seg over andre". Dårlig holdning er stygt, og kanskje man burde valgt et annet antrekk/andre sko dersom man føler seg så uvel at man synker sammen pga antrekket.
mariposa Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 Rett ryggen hver dag, da blir det en vane etterhvert. Og du får en sunn og pen kroppsholdning. Klærene tar seg også bedre med en rak holdning. Om du bruker høye eller lave sko, pen kjole eller joggedress,rett ryggen og løft hodet.
aline Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 man får kjøpt slike stropper som hjelper en til å holde seg rett og ha skuldrene bakover, vi selger slike der jeg danser f.eks. det er bred strikk som nesten ser ut som ett åttetall, så trer du en arm i hver løkke, det skal visstnok hjelpe godt og selv om det ikke kan brukes til festkjoler, så er det faktisk ikke dumt å trene seg opp til en god holdning også i hverdagen. leste også ett sted at dersom man står still, og ser på hvordan hendene henger når man står vanlig, så ser man også om man har en rett holdning eller ikke. Har man en rett holdning med rett rygg og skuldrene rette, så vil tommel peke rett fremover mens oversiden/utsiden av hånden vil være mot siden, veldig mange har ytterflaten av hånden rettet fremover når de står vanlig, da luter man altså skuldrene.
Tecka Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 leste også ett sted at dersom man står still, og ser på hvordan hendene henger når man står vanlig, så ser man også om man har en rett holdning eller ikke. Har man en rett holdning med rett rygg og skuldrene rette, så vil tommel peke rett fremover mens oversiden/utsiden av hånden vil være mot siden, veldig mange har ytterflaten av hånden rettet fremover når de står vanlig, da luter man altså skuldrene. Måtte reise meg opp og teste Stemte bra det
Gjest Peachbud Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 Helt enig. Jeg gjorde samme observasjonen da jeg var i bryllup i går. Det var spesielt ei der, som hadde en veldig pyntet kjole. Hun har en flott, slank figur. Men holdningen ødela veldig. Det ligger i familien hennes da. Lutryggede jenter får meg til å rette meg opp selv.
Ginen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 29. juli 2007 Jeg syns ikke det er arrogant å hevde at når man retter seg opp, så ser man bedre ut med en gang. Forstår jo at noen ikke syns det er det festligste i verden å bruke masse tid på å pynte seg og lete etter en flott kjole, men da mener jeg det faktisk er bedre å ta på noe som er litt mindre pyntet - f. eks en flott figursydd dress eller noe, og så føle seg mer komfortabel om det er det som skal til for å rette seg opp litt. Skal man bære en kjole, så krever det faktisk at en retter seg opp, det preger hele framtoningen. Det spiller liten rolle hva man har på seg, så lenge man gjør det skikkelig.
Catzy Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 man får kjøpt slike stropper som hjelper en til å holde seg rett og ha skuldrene bakover, vi selger slike der jeg danser f.eks. Aline: Hvor danser du? Evt. vet du andre steder hvor man får kjøpt en sånn strikk? Høres lurt ut, trenger å få et tupp i rumpa. Trener Pilates til vanlig, men trenger noe mer enn bare det, selv om jeg har fått litt bedre holdning av å trene Pilates.
aline Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 Aline: Hvor danser du? Evt. vet du andre steder hvor man får kjøpt en sånn strikk? Høres lurt ut, trenger å få et tupp i rumpa. Trener Pilates til vanlig, men trenger noe mer enn bare det, selv om jeg har fått litt bedre holdning av å trene Pilates. Trener på salsasite, de har hjemmeside og du kan helt sikkert bestille ved å kontakte dem på www.salsasite.com, ellers vil jeg kanskje tro de selger dem på LaDance dansebutikk som ligger like ved tinghuset i oslo. de er veldig kjekke tror jeg og kan fint brukes under klær uten at de synes, så kan brukes både på jobb og ellers.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #17 Skrevet 30. juli 2007 Nå hender det vel ikke så rent sjeldent at dårlig holdning kan ha fysiske årsaker heller, og at det ikke nødvendigvis har noe som helst med verken usikkerhet eller antrekk å gjøre.
Ginen Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #18 Skrevet 30. juli 2007 Til gjest over her, ja selvfølgelig finnes det slike fysiske årsaker som skoliose og forskjellig som kan påvirke holdningen. Men skulle ikke tro at 70% av de kvinnelige gjestene i bryllupet sleit med slikt? Akk, jeg kan ta feil....
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #20 Skrevet 30. juli 2007 Til gjest over her, ja selvfølgelig finnes det slike fysiske årsaker som skoliose og forskjellig som kan påvirke holdningen. Men skulle ikke tro at 70% av de kvinnelige gjestene i bryllupet sleit med slikt? Akk, jeg kan ta feil.... Hvorfor ikke? Mye sykom er arvelig, og i et bryllup er ofte mange i slekt. Nå er det ingen i min familie som har giftet seg i det siste, men dette kunne vært min familie. Her har alle kvinnene den samme dårlige, lute holdningen av samme fysiske årsaker. Jeg, mor, søsken, besteforeldre, tanter, søskenbarn, en del grandtanter, en del tremenninger... Mennene, derimot, har sluppet unna dette, alle som en. Jeg sier ikke at noe sånt var tilfelle i det bryllupet du snakker om, for det vet jeg ingenting om, men det er kanskje ikke nødvendig å dømme folk så raskt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå