Annie Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Vi var hos fotograf for 3 uker siden. Hele familien til mannen og vi skulle ta noen bilder i tillegg av oss som familie, av mannen og meg, mannen og sønnen og Prinsessa og meg. Gruppebilde av alle sammen ble ok. Ikke mer enn det, men ok. Bilde av mannen og sønnen ble bra. Bra attitude. Bilde av mannen og meg, ble fryktelig upersonlig og kjedelig Bilde av Prinsessa og meg likeså Bilde av familien, superkjedelig. Hvem som helst kunne tatt de bildene. Spørsmålet mitt er. Kan jeg kreve å få tatt nye bilder? Vil ha mere attitude med. Mer følelser. Ikke bare 2 eller 4 personer som står rett opp og ned.
onyx Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Tja, du kan jo klage, men om det hjelper vet jeg ikke. Hadde du avklart med fotografen på forhånd hva du ønsket, eller bare bestilt vanlige familieportretter? Man må gi litt av seg selv også når man blir fotografert, man klarer ikke å avbilde noe "attitude" om den ikke er der.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Man må gi litt av seg selv også når man blir fotografert, man klarer ikke å avbilde noe "attitude" om den ikke er der. Det tenkte jeg også da jeg leste
Annie Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2007 man klarer ikke å avbilde noe "attitude" om den ikke er der. Enig det, men det er fotografens oppgave å finne "noe". Stesønnen min, på 11 år, tok bilde av Prinsessa og meg som viser langt mere følelser og var mye bedre. Det jeg mener er at når man blir stående rett opp og ned, så blir det sjelden bra. Bra ble det heller ikke her. Har vært inne og sett bilder fra flere fotografer, og det er lite som skal til før det blir MYE bedre enn de vi tok. Spørsmålet er om noen har erfaring med å klage på bildene som er tatt og evt få ny fotografering?
Gjest Blondie65 Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Jeg ville faktisk klaget jeg. Hørt hva fotografen selv sa. Jeg husker for noen år tilbake at det var snakk om at folk ikke turde klage fordi de mente at det var vanskelig å formidle hva man ville. Og da gikk fotografene selv ut og sa at det faktisk er deres oppgave å stille de rette spørsmålene. Når man har en fotosession i et studio må man ha en fotograf som "bøller" litt med objektene, ellers skjer det ingenting og det blir flatt og kjedelig. Så jeg ville klaget. Kanskje når du ikke frem, men da har du i alle fall prøvd.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Klag på bildene. Fotografer som er stolte av det de gjør vil at du skal være fornøyd når du får bildene dine, så det er klart at du skal få ta nye!! Det er sant at man må gi av seg selv for å få fine bilder, men det er fotografens jobb å få frem noe også. Så det er et samarbeid der.... Jeg tror ikke det er noe problem å få tatt nye bilder. Mannen min er fotograf, og han anbefaler å ta nye bilder om han selv føler at det ikke ble slik han hadde ønsket.... Og er det noen som viser tegn til å ha ønsket noe annet setter han dem opp på ny time med en gang. Det burde alle andre gjøre også
Annie Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2007 Det er sant at man må gi av seg selv for å få fine bilder, men det er fotografens jobb å få frem noe også. Så det er et samarbeid der.... Det er det jeg mener også, at fotografen skal gjøre mer enn hva bestemor med nytt kamera får til... F.eks spørre om hva vi vil ha eller har tenkt oss. Det er vanskelig å si i fra når man er midt oppe i det.
Gjest Frysepulver Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Vi tok søstrebilde for noen år siden. Jeg tittet på litt bilder da jeg bestilte timen og falt for noen i sort/hvitt som så veldig kule ut. Vi gjorde det på akkurat samme vis, men de som hang i resepsjonen er fortsatt mye kulere enn de vi tok. Vi er litt "stive" og keitete i vår familie, og det kommer klart til uttrykk på bildene også. Fotografen tullet som bare det, så han kan ikke lastes for at vi ikke klarer å tø opp
Gjest Eugene Onegin Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 kanskje dere rett og slett er dårlige modeller.
Annie Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 29. juli 2007 kanskje dere rett og slett er dårlige modeller. KAN jo faktisk hende det. Men jeg har vært hos fotograf før, og da har det blitt bedre bilder.
Gjest Tex Skrevet 30. juli 2007 #12 Skrevet 30. juli 2007 Jeg har klaget en gang. Fikk igjen pengene etter å ha hatt bildene til gjennomsyn. Uten problemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå