kmbras Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Har et 14 kvm kjøkken med sigdal plaza innredning på to vegger. Det er eik som er beiset og er ganske orange i fargen. Vi har eik parkett på gulvet, denne er også ganske orange-aktig. Nå er kjøkkenet malt i en slags lyse gul farge, føler denne bare forsterker den orange gløden, og jeg får nesten lyst til å ta på meg solbriller når jeg skal inn dit. Det er jo egentlig et flott kjøkken, og huset er helt nytt, så det er ikke aktuelt å bytte noe. Men male kan jeg gjøre. Har noen farge tips til hva slags farge som kan dempe det orange? Skal også ha fliser over kjøkkenbenken.
Gjest Lea Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Dus blåfarge eller noe blågrått kanskje? Ville i alle fall holdt meg unna farger med rødt og gult i tror jeg.
evilla Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Hva med hvitt da? Det demper kanskje ikke så mye men.. :klø:
Gjest Blondie65 Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Jeg ville også gått for hvitt. Det gir nemlig en nøytral bakgrunn. Jeg ville vært forsiktig med blåfarger da det kan bli "mas" i andre retningen. Hvis dere er veldig usikker kan dere skru av en dør/skuffefront og ta med til en fargehandel og be om råd?
kmbras Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2007 Hvitt hørtes nok kanskje lurt ut ja, men har ganske mye hvitt andre steder. Greit med litt nyanser. Men ser ikke helt for meg blått.... det er forresten denne kjøkkeninnredningen: http://www.sigdal.com/wsp/sigdalcom2/front...mp;func_id=1002 Tror ikke jeg fikk til link, men dere kan vel klippe og lime...
Gjest Blanca Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Jeg tror også en blå/grå farge ville blitt fint. Se på bakgrunnen her på KG; en lysere og kanskje litt gråere tone kunne kanskje vært noe? Helt hvitt tror jeg vil bli litt hardt, du bør iallefall velge en hvit farge med litt brekk om går for hvitt.
Gjest Blondie65 Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Syntes ikke det var så veldig orange da ... men. Dette blir mer sånn kirsebærfarget. Jeg har sett mintgrønt sammen med det og det var veldig pent. Altså: veggen bak møblene er mintgrønt, resten er hvitt.
kmbras Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2007 Nei, det er vel ikke meningen at det skal være orange... Men det blir det i vårt kjøkken.
Gjest -eline- Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Jeg ville gått for hvit, en ren og nøytral bakgrunn (feks letthet eller chi - sjekk ut Jotuns nye fargekolleksjon "luft" - der er det endel flotte hvittoner), jeg synes ikke det blir hardt mot varme treslag. Men ønsker du farge så ville jeg gått for en dus grønntone (type lys olivengrønn, litt skitten farge om du skjønner, jeg har NCS-vifta foran meg akkurat nå men...) kan passe sammen med den fargen.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 Brunt/ beige er fint sammen med oransje=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå