Gjest marihan Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Vi har nylig flyttet inn i en kjellerleilighet, hvor lysmengden som kommer inn er relativt begrenset.. Jeg har likevel lyst på noen blomster, men har ikke så god greie på dette. Noen som har tips til blomster jeg kan kjøpe som kan klare seg uten så veldig mye lys?? På forhånd takk
aline Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 fredsliljene mine har klart seg fint i kjellerleilighet jeg bodde i før, også har jeg hatt noen forskjellige typer grønnplanter, gjerne med tykke blader, de tåler ganske mye. jeg innbiller meg at planter med litt størrelse på bladene og gjerne litt mørk i grønnfargen (også de som har forskjellige farger på hvert blad) holder seg greit, men har ikke egentlig peil, bare egne erfaringer.
Gjest piaf Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Fredslilje er et godt tips, andre alternativer kan være eføy og bregner, dvs planter som er naturlig skyggetålende. Spør i blomsterbutikken, de vet som regel hvor mye lys de enkelte plantene trenger.
-frøya- Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Zamioculcas,sjømannstrøst og svigermors tunge er utrolig sterke planter som tåler mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå