Gå til innhold

Noen som har vært avhengig av lightbrus her?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg drikker 4-5 1,5 liters flasker om dagen, så jeg er virkelig avhengig. Jeg har prøvd å trappe ned, og å slutte, og greier det ikke. Noen tips? Jeg HATER smaken av vann, selv med sitron i.

Videoannonse
Annonse
Gjest Husmora
Skrevet

Oj det var mye :overrasket: Jeg drakk ca 1-1,5 liter for dagen, men har prøvd å gå mer over til kaffe. Jeg klarer heller ikke å drikke noe særlig med vann, og vet at kaffe heller ikke er særlig sunt, men drikker vel ca halvt-om-halvt med kaffe og brus nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Du trenger strengt tatt å drikke bare 1,5 l om dagen hvis det er for å holde væskenivået oppe. Har vært litt avhengig, men jeg sluttet rett og slett bare. Du får prøve å trappe ned gradvis.

Gjest Gjest
Skrevet

Å drikke så mye lightbrus er rett og slett skadelig. Du kan få kreft og MS av å drikke så mye, de anbefaler ikke mer enn 2 liter om dagen, om du skal holde deg frisk. Prøv å tenk på alle stoffene som er i lightbrus, blant annet aspartam. Nei kutt det ut, da trenger du det ikke heller.

Gjest Gjest
Skrevet
Du kan få kreft og MS av å drikke så mye

Pålitelige- og vitenskapelig beviste kilder?? Det skal du slite med å finne. ;)

Gjest Kristin_
Skrevet

Jeg blir redd for tennene dine når jeg leser dette, de må jo ha fått skikkelige syreskader av all drikkingen. Om ikke annet, gå i det minste over til å drikke det med sugerør!

Brus (også Cola Light, Pepsi Max etc) er vanndrivende, så du blir mer tørst av å drikke dem. (dette gjelder også deg som drikker kaffe,btw) Om du klarer å drikke andre ting vil du ikke ha behov for å drikke så mye. Du har trolig vent deg til at ALT skal smake søtt når du drikker det, ikke rart at du ikke liker å drikke vann da. Jeg ville prøvd å "desensitivere meg" med kanskje vann med kullsyre og litt smak etc, så kanskje du kan venne deg til vann etter hvert?

Ellers ville jeg prøvd å gjøre det kronglete å drikke så mye brus. Om du kjøper brus, kjøp en halv liter. Om du ikke har masse flasker liggende, er det lettere å drikke mindre også. Tar man den 4. brusen den dagen om man må på butikken etter den? Ofte ikke. Når det kommer til avhengighet så handler det mye om å få dritten ut av huset og så lite tilgjengelig som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...