Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

er så lei av barberhøvelen.. har begynt å vokse leggene, dritt lei av å måtte barbere hver dag.. nå har jeg samme problem under armene.. men går vel ikke ann å vokse der..? uten å dø mener jeg.. noen som har forslag??? eller eventuelt metoder for å gjøre noe effektivt uten at det gjør så vondt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg ville prøvd hjemmevoksing av armhuler. Har gjort det i salong et par ganger. Det gjør skrekkelig vondt, men blir bra. Men på egenhånd... Tror ikke det.

Hårfjerningskrem funker bra, og varer lenger enn barbering. Du bør gjøre det på kvelden, slik at du kan ta på deo morgenen etter. Smør på tykt og stå med armene over hodet, så det ikke blir så ujevnt. Ta i så fall en sånn hårfjerningskrem som ikke skal sitte så lenge.

Jeg har brukt epilatoren min under armene et par ganger nå. Det er VONDT. Men blir mer langvarig enn vanlig barbering, og etter et par tak gjør det ikke altfor vondt lenger. Må innimellom gå over flere ganger. Hender jeg bruker pinsett hvis det er 1-3 hår som står igjen, men det er litt klønete.

Gjest nimbus
Skrevet

Hjemmevoks går helt fint i armhulene, bare hold huden stram, men lettere hvis du får hjelp av noen. Jeg har begynt å bruke epilator, det gjorde ganske vondt første gangene, men nå er det... greit. Problemet med voksing er at hårene må vokse seg så lange før du får tatt igjen, det ser ikke særlig lekkert ut. Epilatoren tar mye kortere hår. Så hvis du klarer litt smerter de første gangene vil jeg anbefale det.

Skrevet

Voksing er kjempevondt, likeså epilator. Hvorfor ikke bytte på mellom hårfjerningskrem og høvel?

Greit det er kjedelig,men det gjør at du ikke får smerter, og sårhet etterpå.

Skrevet

Anbefaler ikke Veet hårfjerningskrem - den med medfølgende svamp. Endte opp akutt på apoteket etter hydrokortison. Sår under armene dagen før jeg skulle i bryllup :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

går det ikke ann å bruke noe bedøvelseskrem?? hahah.. lillebroren min har fått noe bedøvelseskrem som han egentlig kjøpe når han var i militære.. til militære da. men er sånn små tuber bare.. :P eller kan det være farlig å prøve sånn?

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe en ladyshaver? Jeg synes det er enklere enn å bruke høvel.

Gjest Gjest
Skrevet

Sverger til hårfjerningskrem selv men vet at en del ikke tåler det. Teste på en liten hudflekk først og passe på at man f.eks ikke bruker det på veldig tørr hud. Selv kjører jeg en runde med bodylotion på stedene der jeg skal fjerne hår før jeg tar på hårfjerningskremen.

Skrevet

Jeg testa dagen før på leggen, nettopp for å være på den sikre siden da jeg skulle i bryllup :) Ikke alltid man tåler det for det tydeligvis.

Skrevet
Hvorfor ikke kjøpe en ladyshaver? Jeg synes det er enklere enn å bruke høvel.

Helt enig med deg. Mer behagelig kan ikke hårfjerning bli. Det er rene kosen. :)

Gjest Gjest
Skrevet

hva ER egentlig en ladyshaver? blir det som en barbermaskin for damer?

Skrevet (endret)

Jeg har fått vokset det i en salong, og synes ikke det var noe særlig vondt. Så jeg kommer til å fortsette med det! Eneste ulempen er at det må være litt hårstubber for å kunne bruke voks :ler:

Men med dette været er ikke det krise at det er noen millimeter hår en uke.. :regn:

Endret av rusketulla
Skrevet
hva ER egentlig en ladyshaver? blir det som en barbermaskin for damer?

Ja akkurat, en barbermaskin for oss "ladies". Rene nytelsen å bruke. Og "pelsen" blir borte den. :)

Skrevet

Jeg vokser armhulene selv. Bruker Veet varmvoks, altså den som kommer i en krukke og skal varmes.

Brukte nok høvel før som de fleste her, men ble så lei det, og så klødde det noe skikkelig når hårene var på vei ut.

Nå er jeg så dreven at det ikke gjør mer vondt enn når man vokser armene. De første gangene var det vanskelig å ta alt, siden håret var tykt og mye :sjenert:

Men nå har hårrøttene blitt såpass svake at det trengs bare et rykk og jeg er hårfri under armene. Bare pass på å strekke huden godt nok.

Nå har jeg vokset selv i ca.1,5 år. Jeg trenger faktisk ikke å vokse før 3 uker etter voksingen. Så passer meg veldig.

Skrevet

Har hørt om en del som faktisk lager voksen hjemme. Har aldri prøvd å lage den hjemme selv, men prøvd hjemmelaget voks av en jeg kjente. Må si hun er veldig flink, den voksen er faktisk bedre enn all annen vokstype jeg har prøvd fra butikkene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...