Gå til innhold

borte

Gjest Eugene Onegin

Fremhevede innlegg

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)

borte

Endret av Eugene Onegin
Videoannonse
Annonse
Gjest milkyway
Skrevet

Ja, i den grad et individ kan bli normalt. Vi er alle forskjellige, og det er jo ikke noen som er helt like, altså normale.

Det verste er jo dem som "Åh jeg er SÅÅÅÅ crazy altså, helt vill! Helt annerledes enn alle andre og jeg er så gal og kul!" Det er greit det, vi har fattet det nå. Du hørte litt på marilyn manson, og er like gal som han.

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg tror ikke at jeg på noen somhelst måte er normal, og takk, Gud i himmelen for det. Hvis jeg våknet en morgen og kjente at jeg var normal så måtte jeg sporenstreks oppsøke profesjonell hjelp.

Hvorfor? Hvem faen vil være "som alle andre".

Gjest Tanita
Skrevet (endret)

Nei, jeg er ikke et normalt A4-menneske.

Endret av Tanita
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg føler meg ikke normal. Jeg synes at overalt rundt meg så er det mennesker som bare prater piss, hele dagen, hver dag.

skikkelig gpp og jeg takler det bare ikke.

Voksne mennesker på 30-40 som prater som harry fjortiser og som kommer med den ene uttalelsen mer plump og irriterende enn den andre.

Jeg kjenner det irriterer meg så til de grader at jeg blir aggressiv.

"I helvete, jeg skal faen ikke holde meg til fartsgrensen. Jeg skal vrenge bilen og kjøre opp i ræven på den sinken som er foran meg og så skal jeg flise fordi han samtidig som jeg gir han fingeren.....he he" Og så ler alle som hører på, mens jeg sitter der og tenker "er det jeg som er gal eller verden????!!"

Nei, jeg passer i alle fall ikke inn

Skrevet
Nei, jeg er ikke et normalt A4-menneske.

Jeg føler ikke det er noe likhetstegn mellom A4-menneske og normal. Jeg er ikke noe A4-menneske på noen måte, men jeg føler meg allikevel normal.

Skrevet

nei, jeg er ikke normal. jeg er unik!

akkurat som alle andre... :ler:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Tja.

Normal som i at jeg ikke er seriemorder og ikke har lyst til å bli det.

Normal som i intelligensnivå som verken ligger på grensen til utviklingshemmet og ikke på grensen til geni.

Normal som i har en jobb, har barn, bil, rekkehus og en fleecejakke.

Normal som i at jeg ikke har noen psykiatrisk diagnose, men kan føle meg deppa en gang i blant.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
.

Normal som har barn,.

Jeg viste ikke at man måtte ha barn for å være normal.

Skrevet

Ja, jeg føler meg normal for det aller meste, og litt unormal i enkelte valgsituasjoner. Ofte skulle jeg ønske at andre kunne oppført seg litt mer normalt, som meg for eksempel, i trafikken.

Det virker på meg som om det er mange som er skikkelig redd for å oppfattes som normal, og til det kan jeg bare si at det er helt normalt.

Det er ingen liketstegn mellom normal og kjedelig. Normal er heller ikke kun en måte å være på. Jeg tror det er lettere å definere unormal enn normal. Unormalt ville være å ete menneskjekjøtt og andre ekstreme ting..

Milla-mor har skjønt det, stor honnør til henne!

Skrevet

Det er vel ikke utelukkende de som har barn som er normal. Men det er normalt å ha barn. Er det så rart?

Gjest Hilde K S
Skrevet
Jeg viste ikke at man måtte ha barn for å være normal.

Nei, men man må være normal for å ha barn. Normal som i ikke utviklingshemmet osv.

Dersom man regner normalen som det de fleste gjør/har /er, så kan man vel si at det er normalt å ha barn? Ja?

Gjest Hilde K S
Skrevet

I følge bokmålsordboken betyr normal:

- det alminnelige, det gjennomsnittlige

- regelrett, gjengs, vanlig, gjennomsnittlig

- som har fulle åndsevner, tilregnelig

Skrevet

Jeg kan vedde på at TS ikke føler seg normal ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Ser du på deg selv som et "såkalt" Normalt menenske ?

og hva er egentlig et normalt menneske hva vil dere si definerer et "såkalt "normalt menneske ?

og til slutte hvordan vil du definere et "såkalt"unormalt menneske ?

"Normale" folk gidder ikke å spekulere i om de er normale eller ikke.

Ergo: de som lurer veldig på akkurat det har nok muligens litt problemer.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig i den.

Jeg synes det er synd å bruke dette forumet som behandlingsterapi. Det deprimerer dagen for mange.

Vel...bare det ikke dominerer forumet.

Ps! Det finnes behandlere der ute også...

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Jeg føler meg helt normal jeg. Hva andre mener om meg får være det samme.

så jo jeg føler meg faktisk Normal

Gjest Gjest_Lizzie_*
Skrevet

Jepp, det er jeg som er selve Normalen, og alle som ikke er helt som meg er annerledes eller rare. Jeg er jo sentrum i mitt univers, og setter standarden :)

Psykologien understreker at "normal" dekker et svært vidt felt, og det unormale er et smale felt på siden, kan kanskje visualiseres slik:

unormal | Normal |unormal

Det er slik plass til mange varianter av hvordan mennesker er, og de får likevel fint plass i kategorien "normal". Dette er kanskje hovedgrunnen til at jeg føler meg så normal. Jeg er definitivt ulik mange andre på mine vis, men det er faktisk helt normalt :)

Gjest Gjest_Lizzie_*
Skrevet

Glemte at HTML kuttet spacene mine, så prøver igjen:

unormal|-----------------------Normal---------------------------------|unormal

Skrevet

TS: Hva er så "faktisk" med det? Jeg bare spurte.. Ingen her har diskutert om andre mener du er normal. Kanskje du føler at du sjokkerer med å mene at du er normal? At du får bekreftet at du er unormal siden "ingen vet hvor haren hopper" og derfor overrasker med å mene at du er normal?

(normal med liten N forresten, med mindre man føler seg som en som heter Normal, og det er jo en annen diskusjon)

Gjest nr 1: Det er helt normalt lure på forskjellige ting. Merker meg at du har satt normale i hermetegn.. Ikke så veloverveid kanskje, hehe.. (filosofer litt over den)

Normal er et begrep i det norske språk og kan derfor diskuteres og menes om akkurat som andre ord.

Samme retorikken kan da anvendes følgende: Psykisk friske folk spekulerer ikke i hva det vil si å være psykisk frisk, for da er tenkeren ikke psykisk frisk. Mao. legg ned alle universitet.

Gjest 2: Enig med deg, men av og til så er det litt arti å kikke inn i andre akvarier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...