Gjest piaf Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Enkelt og greit: Graver ut gruten med en skje så snart kaffen er drukket opp, vasker opp kanne og stempel (skrur evt delene fra hverandre) med oppvaskkost og Zalo, og lar lufttørke helt før jeg setter kannen sammen igjen. Ved neste gangs bruk varmer jeg kannen med varmt vann før kaffe og nykokt vann has i, og da pumper jeg også stempelet litt opp og ned i det varme vannet slik at eventuelle grutrester i filteret løsner. Skyller godt og lager ny kaffe. :kaffe:
Moiraine Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 tar delene fra hverandre og legger de i oppvaskmaskina, så gjør den resten av jobben
Gjest Lea Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Jeg skyller ut gruten og gir glasskolben og stempelet en omgang med oppvaskbørste og varmt vann. Når det passer seg sånn putter jeg kolbe og stempel inn i oppvaskmaskinen.
Lina Linnea Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 ser dere putter de i oppvaskemaskinen..har alltid vasket den for hånd jeg... Jeg har en presskanne fra IKEA, tåler den det? noen som har prøvd?
Gjest Lea Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Kolben bør i alle fall tåle oppvaskmaskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå