Gå til innhold

2010 bruder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gammel oppusset låve høres veldig koselig ut, Gir! Noen av de vi kontaktet var også veeldig treige til å svare, men mange har vel hatt sommer ferie eller ekstra ferie-stress med mange andre bryllup osv. Det samme kan man kanskje ikke si om låve-folkene, men hvis det er det lokalet dere vil ha, så er det sikkert verdt det! Vi vurderte flere koselige gårder hvor festsalen var på låven. Det skaper en helt egen stemning!

Ce'Nedra, du får vel prøve å hinte litt forsiktig...? Det måtte jeg gjøre. Jeg visste at kjæresten ikke er av dem som setter pris på frieri fra dama... men til slutt kom spørsmålet, og da var det skikkelig romantisk. Lykke til med tålmodigheten :)

Februar pleier vel å være den beste vintermåneden? Og så er det litt lysere dager også.

Gratulerer dil dere andre som skal gifte dere! Her er det også litt økonomien som bestemmer at det blir 2010... I går fikk jeg faktisk vite at vi får boliglån! Da ble jeg glad, for ikke alle banker er så positive til studenter.

Angående kjole... Vel, jeg har i alle fall begynt å kikke litt, men ikke prøve. Syns egentlig ikke det er så farlig om man kjøper litt i god tid, hvis man vet hva man vil ha. Hittil har jeg bare sett meg ut Linea Raffaelli-kjoler. Gleder meg til å prøve! Kanskje jeg går i september, på salg?

Jeg blir 28 i år og 30 i 2010. Vi har vært sammen i 5 1/2 år :)

Skrevet

Jeg har skrevet i denne tråden tidligere, og jeg blir 2010 brud :bryllup:

Da kommer jeg til å være 27 år, og vi kommer til å ha vært sammen i 8 år :) (oi det høres lenge ut :overrasket: )

Så langt har vi kommet: (ikke særlig langt)

Når: Muligens 11 september 2010. Skal sjekke snart hvordan årstiden og været er rundt den tiden i år (selv om vi vet at det ikke trenger å være likt.)

Hvor skal bryllupet være:

Enten her hjemme i den lokale kirken, eller på sørlandet der samboeren min har et feriested. Men vil dette la seg gjennomføre?

Kommer Svigemor til å stresse seg ihjel med stedet da ?? Og hvordan vil det bli å måtte være ute i september? Med partytelt.. Innspill mottas gjerne ;)

Hvis vi skal ha det hjemme må vi finne lokale.. og det kan bli litt dyrt for oss :(

Gjester: Jeg har mye slekt og inviterer vi alle slik jeg har lyst til, blir vi rundt 80 stk. Det er mange... Vi har dårlig råd... Men det hadde vært så koselig å få til :)

Ikke er jeg helt fan av tanken på at noen bare får komme til kaffe heller... Utfordring!

Også vil jeg gjerne begynne med invitasjonene snart, men da er det ikke så lett.. Eller, jeg kan jo bare lage til alle også la være å sende ut hvis vi ikke får råd ?

Også har jeg begynt å tenke på forlover... men er det ikke litt tidlig å spørre allerede? Hva om jeg ombestemmer meg? Hva syntes dere ?

Og et spørsmål til - bryllupsdagbok! Skal / har dere laget det? eller er det alt for tidlig ?

Mange spørsmål fra meg :)

Skrevet
Jeg har skrevet i denne tråden tidligere, og jeg blir 2010 brud :bryllup:

Da kommer jeg til å være 27 år, og vi kommer til å ha vært sammen i 8 år :) (oi det høres lenge ut :overrasket: )

Så langt har vi kommet: (ikke særlig langt)

Når: Muligens 11 september 2010. Skal sjekke snart hvordan årstiden og været er rundt den tiden i år (selv om vi vet at det ikke trenger å være likt.)

Hvor skal bryllupet være:

Enten her hjemme i den lokale kirken, eller på sørlandet der samboeren min har et feriested. Men vil dette la seg gjennomføre?

Kommer Svigemor til å stresse seg ihjel med stedet da ?? Og hvordan vil det bli å måtte være ute i september? Med partytelt.. Innspill mottas gjerne ;)

Hvis vi skal ha det hjemme må vi finne lokale.. og det kan bli litt dyrt for oss :(

Gjester: Jeg har mye slekt og inviterer vi alle slik jeg har lyst til, blir vi rundt 80 stk. Det er mange... Vi har dårlig råd... Men det hadde vært så koselig å få til :)

Ikke er jeg helt fan av tanken på at noen bare får komme til kaffe heller... Utfordring!

Også vil jeg gjerne begynne med invitasjonene snart, men da er det ikke så lett.. Eller, jeg kan jo bare lage til alle også la være å sende ut hvis vi ikke får råd ?

Også har jeg begynt å tenke på forlover... men er det ikke litt tidlig å spørre allerede? Hva om jeg ombestemmer meg? Hva syntes dere ?

Og et spørsmål til - bryllupsdagbok! Skal / har dere laget det? eller er det alt for tidlig ?

Mange spørsmål fra meg :)

Hvor i landet er det du bor da?

Finnes det noen "grendehus" eller "klubbhus" i nærheten du kunne få leid til en billig penge da? Vet ikke helt om jeg hadde turt å planlegge et utendørs bryllup uansett jeg.. og 80 pers er jo en del gjester. Men med partytelt, pledd og gassovn blir det jo en fest uansett, klart det går an.

Var selv i utendørs bryllup i sommer (ca 30 pers), og de fikk variert vær. Sol, regn, sol, regn.. Partytelt, ett lite fleece pledd på hver stol, gassovn, lykter i taket, og litt tapas/koltbord= veldig hyggelig

Jeg tror alle har en ide om hvordan ett bryllup er. Men det er lommeboka som avgjør. Det viktigste denne dagen er jo at man blir gift, hvordan festen blir er jo opp til en selv! Ingen som kommer og sier "dette er feil. Sånn kan dere ikke gjøre det" :fnise:

Og du, jeg er helt enig. Vi kommer også til å invitere alle til middag.

Ang invitasjon. Har du lyst til å starte å lage, så gjør det. Du kan jo begynne med de "safe".

Ikke lett dette.. Godt vi fortsatt har tid på oss!

Gjest Gjest_solsikke_*
Skrevet

Vi skal gifte oss i slutten av juni 2010. Lokalet har vi bestilt i dag, og i følge sekretæren min kjære snakket med så bestilte vi i siste liten. Skal ringe kirkekontoret i morgen og høre når jeg bør bestille kirken.

Når vi gifter oss er jeg 22 og han 24. Da har vi vært sammen i 5 og 1/2 år:)

Hvor tidlig sender dere ut invitasjoner, eller hvor tidlig kan man gjøre det? Kjenner at jeg kribler i fingrene etter å begynne...

Skrevet

Ville bare svare deg ang. forlover, Aja: Jeg har allerede spurt! Syns ikke det er nødvendig å vente, men det betinger selvfølgelig at du er sikker på hvem du vil ha! Hvis du er usikker og lurer på om du kan komme til å ombestemme deg, er det sikkert lurtest å vente. Jeg spurte min gamle bestevenninne fra barneskolen, hun bor langt unna og vi ses kanskje 2-4 ganger i året, men hun er likevel den jeg stoler aller mest på, så jeg var aldri i tvil. Hvis du har flere aktuelle, kan du kanskje vurdere litt hvem som er mest praktisk, ansvarsfull, kan lage morsomt utdrikningslag osv - bruk de kriteriene du syns er viktig! Lykke til!

Ellers syns jeg generelt at folk ofte kan ha for store forventinger til forloveren sin. Dette løses enkelt ved at man snakker sammen om hva forloveren skal hjelpe til med/ordne til. Ikke alle vet hva det vil si å være forlover, og ikke alle vil ha like mye hjelp fra forlover heller! *hjertesukk*

Jeg har kjøpt inn alt jeg trenger til invitasjonene, og siden vi skal ha all praktisk informasjon på en hjemmeside - vel, egentlig en blogg - kan jeg egentlig begynne å lage dem nå. Vi har nemlig bestemt gjesteliste. Vi inviterer alle vi vil ha med, og legger opp opplegg/pris deretter. Det er viktigst for oss at de vi er glade i, får komme!

Ellers har jeg en gammeldags bryllupsdagbok, altså på papir, hvor jeg skriver ned alle tanker og ideer. Skal ha en egen bok med alle harde fakta, og så en liten notisblokk til huskeliste, som skal være med hele bryllupshelga. Satser på å få mye hjelp her!

Ha en flott uke, alle sammen

Skrevet

Tusen takk for svar :klem:

Nå har jeg fått laget bryllupsdagbok, ble litt ivrig her :ler:

(Liten link nederst, sår ikke noe mer enn jeg har skrevet her enda da, men hadde vært koselig med en hilsen!)

Oi det høres koselig ut det bryllupet du hadde vært i LoppeLise :-D

Men samtidig har du rett i at det er mange gjester da - må ha stort patytelt :fnise:

Kanskje litt urealistisk.. evt kan vi jo bytte dato da, men 11 september er spesielt for oss :love: (Litt av en dato forresten)...

Ang forlover så koselig at du har spurt la novia! Jeg har jeg en venninne som er veldig ivrig og det er henne jeg tenker å spørre... Har kjent hverandre siden ungdomsskolen og det er jo bra! Men det er litt sånn at vi av og til er mye sammen, for så å ha litt pauser hvor vi ikke snakker så mye sammen. Men det gjør kanksje ikke noe?

Har en annen venninne som er veldig nær, men hun er kronisk syk så hun har ikke så mye overskudd!

Som sagt, legg gjerne igjen en hilsen i dagboken min da ;)

Skrevet
Åh, jeg er også brud i 2010:D Gleder meg så innmari, og synes det er kjekt med planlegging. Men alle sier at det er så lenge til. Jeg har tro på at tiden går ganske fort jeg da! Hvor gamle er dere som skal gifte dere?:)

Jeg er 21 år nå... og gifter oss september-10(han er 24 nå)

Skrevet

Vet liksom ikke helt hvem jeg skal spørre når det gjelder forlover jeg.. :sjenert:

Har ingen god gammel venninne. Men gode "nye"- nye og nye fru blom.. har jo kjent de i "10 år" minst.. :fnise:

Uansett.. er så usikker. Men det spiller vel kanskje ingen stor rolle. Tror ikke jeg har så store oppgaver til henne uansett.. Holde nærvene i ro den store dagen, blir vel den største.. :fnise: :gråte: :klemmer::fnise:

Og i det jeg skriver går det opp ett lys :danser: Tror jeg vet hvem jeg skal spørre jeg.. Ble litt glad nå!

Hun har jeg kjent i.. 10 år.. sees ikke alt for ofte, men når vi møtes, er det som om vi møttes "i går". Kan snakke med henne om alt. Hun er gift selv, og vært igjennom en slik dag, kjenner min kjære veldig godt.. Det må bli henne.

Og ved planl. av eventuelt utdrikningslag, stoler jeg på at det blir en fin og hyggelig dag. Ikke en fylle slitsom utdritnings dag. Det vil jeg IKKE ha!

- Det eneste er at hun møtte jeg på skolen, og ble kjent med en venninne til samtidig.. Håper hun ikke blir skuffet og lei for at hun ikke ble valgt..

Har lurt litt på om jeg skal spørre min søster. Men hun er ikke så glad i å ordne/ fikse slike ting + snakke i store forsamlinger. Men hun kommer jo til å bli involvert uansett, så jeg håper hun ikke blir skuffet om jeg ikke spør henne.

Uff.. dette er så jentete.. Tenke på slike ting!

Jeg tar hun som kom i "lyset".. :fnise:

Noen som vet når man bør starte og titte på kjole? Når det er godt utvalg? Jeg er feb. brud..

Og når kirke og lokale er booket. Hva er deres neste opprdag?

Dette ble langt.. :)

Skrevet

Jeg vil være nesten 23, og samboern vil være 30 når vi gifter oss :)

Skrevet (endret)

Hvis han frir snart, så er jeg 29 år når vi gifter oss ;) Har vært sammen i 5 1/2 år.

Vi har i grunnen vært enige om sommeren 2010 en stund, men fikk oss hus og ny bil for ikke så lenge siden, så har hatt en del annet å bruke penger og tid på i det siste..

Ser at folk skriver at de nesten har fått dårlig tid med å bestille lokale.. Trodde ikke det var så stress, men da må det kanskje bli sommeren etter om vi ikke rekker å holde av lokale. Og jeg aner jo ikke hvor jeg vil gifte meg eller noe.. Iiik! Jeg som hadde håpet på å være gift før jeg ble 30 ;)

Har tenkt på bryllup i utlandet, men er ikke sikker.. Han har lyst på stort drømmebryllup, mens jeg har lyst på et lite med våre nærmeste.. hehe..

Forloveren min bestemte jeg for lenge siden at skulle være lillesøsteren min. Har flere veldig gode venninner, så jeg klarer ikke å velge mellom dem. Har lurt på å gjøre som de gjør i utlandet, ha voksne brudepiker, men er usikker...

Endret av Ce'Nedra
Skrevet

LoppeLise :juhu:

Hurra for at du har bestemt deg for forlover :danser:

Jeg har nokbestemt meg jeg og :hoppe:

Kjole må jo være noe av det gøyeste! Så jeg vet ikke om det er noe som bør spares :fnise:

Neida! Man må sikkert ha god tid for å finne drømmekjolen :Nikke:

Skrevet (endret)

Hurra for deg også Aja!! Det er så godt å kunne sette en stor rød strek for hvert fullførte oppdrag (hadde jeg bare lagd meg en planlegger.. :fnise: ).

Jeg har tenkt masse på kjole. Sett masse på de kjolene som blir vist frem "her inne". Så jeg har nok dannet meg et bilde av hva jeg kunne tenke meg. Blir spennende å se om det ser like bra ut når jeg prøver det. Kanskje blir det slik; :skratte:

Jeg er ingen str 0 (zero), er nok litt i pluss klassen. Har litt komplekser for mine armer- så sånn sett er et vinterbryllup Perfekt. Jeg skal ha en liten jakke. Hadde ikke Mätha en litt stilig en med oppstående krage?

Og når man har litt size, er kanskje ikke et stort underkjørt tingen heller.

Uansett.. det er gøy se, danne seg et bilde, og se hva jeg ender opp med!

Ce'Nedra

En liten betroelse.. jeg har ikke blitt fridd til, og har ikke fridd selv. Dette er liksom en enighetsgreie, vi vil- men han får det ikke til... :fnise: Men jeg har ikke gitt opp håpet.. Vi har vært sammen over 10 år

Endret av LoppeLise
Skrevet

Hei alle sammen! :)

Jeg er også 2010 brud! Vi gifter oss 02.01.2010, så forhåpentligvis blir starten på det nye året veldig flott!

Vi er ikke kommet lengre enn å bestemme dato, og har såvidt begynt å skrive ned litt hvem vi ønsker å invitere. Utifra dette tar vi valg av lokale, hvilket budsjett vi kan legge oss på osv..

Mellom oss er det stor aldersforskjell, men i dette tlifellet er det kun tall på et papir. Jeg er 25 og min kjære er 40! Dvs at jeg vil være 26 og han 41 når vi gifter oss. Håper tiden flyr avgårde, jeg gleder meg noe sinnsykt!! :)

Skrevet
Hei alle sammen! :)

Jeg er også 2010 brud! Vi gifter oss 02.01.2010, så forhåpentligvis blir starten på det nye året veldig flott!

Vi er ikke kommet lengre enn å bestemme dato, og har såvidt begynt å skrive ned litt hvem vi ønsker å invitere. Utifra dette tar vi valg av lokale, hvilket budsjett vi kan legge oss på osv..

Mellom oss er det stor aldersforskjell, men i dette tlifellet er det kun tall på et papir. Jeg er 25 og min kjære er 40! Dvs at jeg vil være 26 og han 41 når vi gifter oss. Håper tiden flyr avgårde, jeg gleder meg noe sinnsykt!! :)

HVa gjør jeg feil mtp "signaturen" min? kommer bare opp linken liksom..

Gjest Gjest_solsikke_*
Skrevet

Åh, så kjekt å lese om planene deres:) Gleden over å gifte seg blir enda større når man deler den med flere:) Både kirke og lokale er i orden her, så nå er det vel ikke så mye mer å planlegge på en stund... Må spare litt planlegging til neste år;)

Gjest Gjest_LoppeLise_*
Skrevet
HVa gjør jeg feil mtp "signaturen" min? kommer bare opp linken liksom..

Det er 2 steder hvor du kan legge inn link/adr. Prøv på den andre. Har prøvd på dette før.. :fnise:

Skrevet

LoppeLise - du får gi han en tidsfrist hvis ikke kan du jo fri selv da.. Jeg gjorde det, og det var kjemperomantisk / koselig :jepp: :rødme:

Skrevet
LoppeLise - du får gi han en tidsfrist hvis ikke kan du jo fri selv da.. Jeg gjorde det, og det var kjemperomantisk / koselig :jepp: :rødme:

Jeg kan jo det Aja. Han har sagt han vil bli gammel med meg, og det er igrunnen nok :rødme: Men jeg skulle gjerne hatt en stoooooor "jeg vil bli gammel med deg" diamantring! :fnise:

Så vi gifter oss uansett, for det er vi i hvertfall enige om- selv om det kan høres litt rart ut. :)

Skrevet

Åja, men da forstår jeg. Men hvis dere egentlig er enige så håper jeg snart du får den ringen :fnise: - eller dere kan gå ut og shoppe ringer sammen :-D

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...