Gå til innhold

2010 bruder?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Bie
Skrevet

Holder på å glede meg ihjel jeg! :ler: Kan egentlig ikke vente til jeg kan begynne å planlegge ordentlig! Men jeg har den utrolig irriterende følelsen av at det ikke kommer til å skje! :sukk: Det er vel sikkert bare fordi det er to år til enno, men det er litt irriterende... :icon_neutral:

Skrevet
Kan egentlig ikke vente til jeg kan begynne å planlegge ordentlig!

Kjenner meg igjen!

Men å finne lokale må vel regnes som "ordentlig", eller hva? Tenker som så at vhis vi bare får reservert et sted nå, så har vi nesten to år å planlegge på. Tror nok vi må ta en lang pause før vi begynner da, tror ikke det blir frisyreplaner enda, akkurat! Men kanskje roer jeg meg ned litt når vi får fiksa lokale. Er liksom litt redd for at noen skal "stjele" helga vår!

Har noen satt opp budsjett enda? Nei, det er vel for tidlig... Grr.

:)

Skrevet

Vi har begynt å se på lokaler, men det er fordi vi er der vi skal gifte oss kun 1 gang i året, så vi måtte benytte sjansen nå i sommer. Og i forbindelse med dette har vi satt opp budsjetter for å evt utelukke noen av lokalene. Budsjettet har utelukket 2, mens 2 fremdeles er med i kampen :) Ellers har jeg ikke gjort stort, bare begynt å tenke litt :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan går det med planene?

Nå begynner jeg å føle jeg er på rett vei (i tankeprosessen).. Ikke bare bare å tenke ut hvordan man ønsker dagen skal bli.. :)

Skrevet

Vi har reservert en liten, koselig fjellgård til vinterbryllup, og det er SÅ fint der! Vet omtrent hvordan vi vil at helga skal være med tanke på aktiviteter og vielse. Fredag blir det bli kjent-kveld med utendørs boblebad, vielsen blir utendørs, og så blir det litt uteaktiviteter som aking og lunsj rundt bålet først på dagen.

Jeg har sett meg ut kjoler (ikke prøvd altså), og vedtatt utkast til invitasjon og program er lagd. Har også lagd en kjekk planleggingsbok med plass til masse notater (elsker sånne papirgreier). Mamma har sagt ja til å være toastmaster, og forlover har også sagt ja. Men ellers er jo det meste i hodet ennå, da. Det er så deilig å ha valgt et sted, så nå bare koser jeg meg med tankene rundt bryllupet.

Nå skal jeg ta det med ro fram til jul (vi skal sannsynligvis kjøpe ny leilighet i høst og da blir det nok å drive med), og så skal jeg begynne å tenke på kjolen. Først prøving her og så bestille fra Kina. Vi gifter oss 6. mars, så det er jo over et år etterpå, men det er greit å ha tid til å bestille her i Norge hvis det skulle gå helt skeis. (Og så må jeg bare holde vekta...)

Enn dere andre, da? Flere som koser seg med planlegging? For mannens del tror jeg det er fint at vi har begynt tidlig, for han må visst venne seg til tanken og få litt tid på seg før han kommer i gang. Men han har vært veldig interessert i å velge sted, da, så vi har vært ute på langtur to helger på rad og kjørt maange mil.

Håper jeg greier å ta vare på den "åh jeg gleder meg, jeg er så lykkelig, tenk at vi skal gifte oss"-gode følelsen under hele planlegginga!

Uff, dette ble litt langt... Er visst ganske ivrig :)

Gjest Gjest_pusen_*
Skrevet

Jeg blir mest sansynlig 2010 brud. Min kjære har ikke fridd enda, men han har sagt at vi skal gifte oss innen 2 år. Dette er fordi jeg vil gifte meg før vi får barn, og jeg er ferdig med studiene i 2010. Så da blir det bryllup og baby:P

Gjest lucky08
Skrevet

vi er godt i gang.

Lokalet er bestilt, det er også fotograf, han skal være med oss fra frisørtimen og til vi setter oss ved bordet. Tror det blir bra!

Litt spesielt å ha en som skal ta masse bilder av meg en hel dag, men sikkert kjempe gøy å ha som minne senere. Godt at vi er 2 som deler på oppmerksomheten.

kan neste ikke vente med å gifte meg.

Hadde økonomien tilatt det, hadde det blitt 2009 bryllup.

Men jeg er glaf for å ha god tid i planlegging.

Invitasjon`s arkene er kjøpt, det samme alt tilbehør til invitasjonene, også har vi bestemt hva det skal stå i invitasjonen(formuleringen)

dere andre da?

Skrevet

Vi har blitt enige om kirke og lokale. Og jeg har sendt forespørsel på om de har ledig. Så nå venter jeg bare på positive svar :)

Har sett meg ut detaljer jeg liker ved kjoler, og tenker litt på dekorering osv. Mesteparten er bare i "hodet" enda.

Vi også skal ha ett vinterbryllup. Tror det skal bli kjempeflott! Mørkt, lunt og masse lys!

la novia- det høres ut som en Perfekt dag!!!!!

Skrevet

Så moro at det er flere som skal ha vinterbryllup! Jeg har egenltig aldri drømt noe særlig om å gifte meg, og selv om jeg liker sommern, liker jeg enda bedre vinterstemning med levende lys og varme inne og kulde ute (ikke den regntunge Oslo-vintern, altså!). Og siden sambo og flertallet av gjestene er fra Spania, tror jeg det blir ekstra gøy med vinter. Gleder meg! Skal dere også gifte dere på fjellet/i snøen, LoppeLise? Håper dere får det stedet dere vil ha! Vi var fleksible og sa at vi kunne ta den helga det passet best for stedet, siden vi ikke har noen spesielt personlig dato.

Lucky08, dere har jammen kommet langt! Fotograf og greier! Tror helt sikkert at du kommer til å nyte å bli tatt bilder av på bryllupsdagen, da tenker du nok bare på hvor heldig du er og hvor flott mannen din er! Alle sier at bildene er noe man ikke bør spare på, og tenk å ha flotte bilder fra hele dagen! Dessverre har vi ikke råd til det, men en venninne av meg, samt broren min, er flinke til å ta bilder, har virkelig interesse, og bra kamera, så det blir nok bra. Lurer litt på hvor tidlig vi må ha vielsen hvis vi vil ha bilder idagslys... Kanskje vi må ta bildene før vielsen? Ellers blir det lite tid på dagen til moro ute og lunsj, for det er ikke bad til hvert rom, så vi trenger littt ekstra tid til skiftingen. Og så hadde det vel vært ganske spesielt å ha vielsen i mørket, med fakler...? Hm.

Gir, har dere bestemt dere for lokale?? Spent!

Lykke til med planlegginga alle sammen, jenter!

Skrevet
Gir, har dere bestemt dere for lokale?? Spent!

Lykke til med planlegginga alle sammen, jenter!

Egentlig har vi bestemt oss ja, men det er et lokale som ikke er helt ferdig enda, og planen er at det skal være ferdig til neste sommer, altså 2009. I dag er det bare en gammel låve, men den skal som sagt pusses opp :) Jeg prøver å overbevise dem om å ta imot booking fra oss allerede nå, men de er treige i avtrekkern, svarer ikke på mailer etc... Da blir jeg bare sur og stressa og vil nesten booke et annet sted i stedet... Men vi får se! Så lenge vi får booket før jul tror jeg det er fritt fram med datoer :)

Skrevet

Håper jeg blir 2010-brud, han har ikke fridd enda.. :sjarmor:

Er ferdig med skolen sommeren 2010, så da hadde det vært passende -kunne tatt en lang bryllupsreise før jeg begynner i fast jobb :)

Skrevet
Håper jeg blir 2010-brud, han har ikke fridd enda.. :sjarmor:

Er ferdig med skolen sommeren 2010, så da hadde det vært passende -kunne tatt en lang bryllupsreise før jeg begynner i fast jobb :)

... og så benyttet du ikke sjansen mens det var skuddår?! Da får du fri selv utenom skuddår! Går an det, fridde selv jeg, ble lei av å vente.

Skrevet
... og så benyttet du ikke sjansen mens det var skuddår?! Da får du fri selv utenom skuddår! Går an det, fridde selv jeg, ble lei av å vente.

Hehe.. Jeg er nok litt gammeldags der, har så lyst til å oppleve å bli fridd til.. ;)

Skrevet
Hehe.. Jeg er nok litt gammeldags der, har så lyst til å oppleve å bli fridd til.. ;)

Ja da så :) Jeg syns opplevelsen av å fri var desto finere jeg da. Se hvor glad han ble, kjenne på nervøsiteten i dagene før etc. Men hver sin smak!

Skrevet

Jeg er 2010 brud!!!! :D Det er så godt å vite at det ikke bare er oss som planlegger frem te da! Vi har ennå ikke satt en dato, men det bil september 2010! Gleder meg bare SÅ møe!!! Og når vi tenker over det, er det masse å planlegge. Vi holder på å lete etter lokaler nå, men siden vi vil ha bryllup og festen på samme sted, er det ikke alltid like enkelt å finne noe. Hehe.. Særlig ikke når en ønsker hagebryllup.

Skrevet

Melder meg opp her jeg! Hadde økonomien her også tillatt det hadde det blitt 2009 bryllup. Men her blir det husbygging fra våren, så det går veldig mye penger med der.

Jeg gleeeeder meg til å begynne å virkelig planlegge! :juhu:

Og jeg fantaserer stadig vekk om den store dagen :hjerter_rundt:

Så hyggelig å se flere 2010 bruder her :-D

Skrevet
Så moro at det er flere som skal ha vinterbryllup! Jeg har egenltig aldri drømt noe særlig om å gifte meg, og selv om jeg liker sommern, liker jeg enda bedre vinterstemning med levende lys og varme inne og kulde ute (ikke den regntunge Oslo-vintern, altså!). Og siden sambo og flertallet av gjestene er fra Spania, tror jeg det blir ekstra gøy med vinter. Gleder meg! Skal dere også gifte dere på fjellet/i snøen, LoppeLise? Håper dere får det stedet dere vil ha! Vi var fleksible og sa at vi kunne ta den helga det passet best for stedet, siden vi ikke har noen spesielt personlig dato.

Nei, vi blir i byen. Og krysser fingre og tær for at det blir en skikkelig vinter!

Men uansett, som du sier- Det blir en inne kose dag! En super en, tror jeg!

Og dagen vi skal gifte oss på er "vår dag". Den faller på en lørdag i 2010, så derfor dette året.. :rødme:

Jeg har nå fått beskjed om at lokale og kirke er i boks!!

Kirken booket ikke dato så lang tid i forveien, men de svarte at i feb. skulle det ikke være noe problem. Så bare vi kommer inn i 2009- da bør jeg vel kunne få fastsatt datoen.

Jeg har forhåndsbooket lokalet, da vi ikke har sett på det skikkelig enda. Men det blir nok der. Ååå det skal bli så fantastisk!

Når begynner man å titte på kjole?

Når kommer de i butikkene?

Gjest lucky08
Skrevet

hvor i landet skal du gifte deg da LoppeLise?

jeg er også februar 2010 brud!!!

håper virkelig på skikkelig vinter, men god sjangs for dette i februar!

Gjest Gjest_solsikke_*
Skrevet

Åh, jeg er også brud i 2010:D Gleder meg så innmari, og synes det er kjekt med planlegging. Men alle sier at det er så lenge til. Jeg har tro på at tiden går ganske fort jeg da! Hvor gamle er dere som skal gifte dere?:)

Gjest lucky08
Skrevet
Åh, jeg er også brud i 2010:D Gleder meg så innmari, og synes det er kjekt med planlegging. Men alle sier at det er så lenge til. Jeg har tro på at tiden går ganske fort jeg da! Hvor gamle er dere som skal gifte dere?:)

når jeg gifter meg er jeg 25 år, nå er jeg (nesten)24 år,.

du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...