Gå til innhold

2010 bruder?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen 2010 bruder her, eller er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Men kjære vene - det er TRE år til! :overrasket:

Skrevet

Jeg er kanskje 2010-brud! :) Godt å se jeg ikke er den eneste som tenker så langt frem. Håper egentlig å bli 2009-brud jeg da, men må se når det kommer til jul hvor mye vi har fått spart. Velger å legge det langt frem for å spare hvert øre på våre to lærerlønninger vi, har ikke lyst til å ta opp lån. Gøy å se flere 2010-bruder her!!

Gjest Gjest
Skrevet
Men kjære vene - det er TRE år til! :overrasket:

Når man har bestemt seg så har man bestemt seg, skulle vi gå å holde forlovelsen og datoen hemmelig i et år eller noe da???

Et ekteskap er for alltid. Ikke alle som har oppsparte midler og da må man planlegge og spare.

Fordi vi har så god tid så har vi utvidet blomster produksjonen i hagen til svigers, dette regner vi med å spare 4-5000 kr på. Dessuten så samler vi herved på taxfree alkohol.

Skrevet (endret)

Ja, det er TRE år til. Men vi går en usikker fremtid i møte når det gjelder økonomien. Jeg står kanskje uten lærlingeplass til høsten og ingen jobb har jeg heller (bare i sommer). Og han har bare 25% stilling. Vi har kjøpt leilighet og vi betaler ganske mye på den. Så vi trenger god tid å spare til bryllupet. Ikke alle som har foreldre som har råd til å sponse (slik som det virker at mange her inne har).

Men artig og se at det er finnes flere 2010 bruder her inne :sol:

Vi har ihvertfall god tid og planlegge på, og vi kan kose oss masse her på bryllupsforum :kaffe:

Endret av Elize
Skrevet (endret)

eeeeeeeeeee

Endret av Ebano
Skrevet

Melder meg en smule inn :fnise:

Ja, det er 3år til, men gud så fort de tre årene kommer til å gå

Hvilke datoer har dere andre tenkt på??? (litt tidlig kanksje :legrine: ). Vi har i tenkene 01.05.10. Da dette er en helt spesiell dag for oss :rødme: . Kan man gifte seg 1.mai forresten???

Skrevet

Vi har tenkt 28.august 2010 (evnt 29.august 2009)

Grunnen til at vi velger på den tiden er at vi skal ha det på fjellet, og tror det er størst sjanse for fint vær og nydelige farger i naturen på den tiden. :)

Skrevet

Vi (dvs jeg) har tenkt i slutten av august eller tidlig september. Men det er lenge til så kan hende det blir en helt annen gang på året.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Nå har vi tenkt på 16.oktober. Men jeg vil ikke at det skal være snø da, så kanskje vi må ta det tidligere. Er så utrolig usikker på hvilken dato vi skal velge. Noen som kan hjelpe?

Gjest Deborah
Skrevet

Jeg er 2010 brud. Det er synd at Janteloven på dette forumet tilsier at dersom man har økonomi, bør man gifte seg snarest mulig.

Skrevet
Jeg er 2010 brud. Det er synd at Janteloven på dette forumet tilsier at dersom man har økonomi, bør man gifte seg snarest mulig.

Høh? :klø:

Gjest Deborah
Skrevet

Jeg har fått flere kommentarer, via forumet og private meldinger på hvorfor ikke vi gifter oss tidligere med tanke på at vår økonomiske situasjon tilsier at vi har råd til det.

Mine foreldre og kommende svigerforeldre finanserer festen, vi finanserer bryllupsreisen.

Skrevet

Ja, det er kjempesynd. Jeg gleder meg over å ha god tid til å planlegge.

Gjest Deborah
Skrevet
Ja, det er kjempesynd. Jeg gleder meg over å ha god tid til å planlegge.

Det sier jeg meg enig i. For det første er det min forlovede, ikke jeg, som har tatt initativ til forlovelsen.

I mine øyne blir det feil å takke nei til et frieri fordi han velger å spørre meg tre år i forkant. Jeg vet at han er den mannen jeg ønsker å dele resten av livet mitt med, det har jeg visst i 5,5 år nå.

Vårt hovedargument for å starte planleggingen på dette tidspunktet er først og fremst min kommende svigermor. Hun kjenner en som kan gi oss rabatter på hotellet vi ønsker å feire bryllupsfesten, men han går dessverre ut i permisjon snart. Derfor bør vi ha klarhet i om vi ønsker å velge dette lokalet snarest mulig.

Jeg har ingen planer om å se på kjoler, servietter eller annet tilbehør før bryllupsdatoen nærmer seg. Men jeg ser ærlig talt ikke problematikken i at jeg forsøker å spare mine kommende svigerforeldre og foreldre et relativt stort beløp ved å tenke hensiktsmessig i forhold til bestillinger. Gjør dette meg til en bridezilla (dårlig ordbruk) ønsker jeg heller å være det enn å koste bort flerfoldig tusen som kan bli benyttet på andre og bedre måter.

Nå er jeg i tillegg svært, svært heldig og har god tid til å planlegge bryllupet. I den forbindelse synes jeg det er greit å samle ideer og liknende slik at vi ikke får fullt kaos året før bryllupet.

I tillegg kommer jeg til å være opptatt med å fullføre profesjonsutdanningen i rettsvitenskap på planleggingstidspunktet, så hvorfor skal jeg kaste bort flere år på å ikke gjøre noe fordi bryllupet er langt frem i tid? Det er mulig at jeg ombestemmer meg, men jeg bestiller da vitterlig ikke hele festen tre år på forhånd!

Skrevet

Hvordan er dette relatert til Janteloven?

Gjest Deborah
Skrevet

Fordi at dårlig økonomi gjør at det er helt greit å utsette bryllupet til man har spart opp midler.

Skrevet
Fordi at dårlig økonomi gjør at det er helt greit å utsette bryllupet til man har spart opp midler.

Tror du burde slå opp på hva janteloven egentlig betyr, for det har du tydeligvis ikke greie på.

Skrevet

Gifter oss 2010 og kjolen ble bestillt i dag. Har prøvd x-antall kjoler uten å finne mer enn en jeg likte fordi jeg hadde tenkt å kjøpe kjolen før jeg flytter hjem.

Finner den ikke brukt og den går ut av produksjon i desember.

Kjempe fornøyd med kjolen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...