Gjest Elastica Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Noen som har laget tak av seilduk? Trenger tips til hvordan jeg skal gjøre det, evt. linker til sider som beskriver dette. (Jeg tror nemlig det er mange flinke hage-folk her inne som kan dele sin erfaring med meg...)
justitia Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Noen som har laget tak av seilduk? Trenger tips til hvordan jeg skal gjøre det, evt. linker til sider som beskriver dette. (Jeg tror nemlig det er mange flinke hage-folk her inne som kan dele sin erfaring med meg...) Det kommer an på - vil du ha med et "understell" av tre, eller bare en seilduk spent over terrassen e.l.? :klø:
Gjest Elastica Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Vi har en fjellvegg som bakgrunn for en terrasse. Hadde egentlig tenkt å bygge vegg og tak, men synes fjellet er for fint til å skjule. Da kom jeg på at vi kunne feste seilduk til fjellet (hvordan?) og ha noen stolper hvor vi kunne feste seilduken når vi hadde behov for ly.
justitia Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 (endret) Okei, jeg skjønner.. For jeg synes dette er en fantastisk stilig løsning, men det dekker da kanskje litt mye for fjellet...? http://www.dilellalegno.it/img/jpg/pergole_addossate_c.jpg Et annet alternativ er et tak med motorisert seilduk så du kan kjøre seilduken helt tilbake når den ikke er i bruk, så fjellet synes. Da blir det ca slik: http://www.terrassetak.com/bilder/Pergotenda_small.jpg Også innmari lekkert!! :rødme: Hvis ikke kan du vel kanskje feste kroker i fjellet, og kjøpe seilduk med "hull" i, sånn kantet med metall, hvis du skjønner hva jeg mener, og hekte på når dere vil henge opp.. Endret 1. august 2007 av jolie
Gjest Elastica Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Takk for tips og fine bilder. Jeg tror faktisk den siste, og enkleste ideen din var den beste løsningen for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå