Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs Darcy
Skrevet

Jeg synes nr 2 var finest!

Skrevet
Jeg synes nr 2 var finest!

Det er ikke litt mye med snøringen bak? Er den jeg stusser litt på...

Gjest Mrs Darcy
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det. Synes den gjør dem litt mer feminine. Uten ville det blitt litt vel mye ridestøvler, tror jeg kanskje. Synes de støvlettene var skikkelig fine jeg! Hvor er de fra?

Nr 1 synes jeg forøvrig er mye finere som lave støvletter, synes det blir litt i meste laget med snøring hele veien opp.

Skrevet (endret)
Nei, jeg synes ikke det. Synes den gjør dem litt mer feminine. Uten ville det blitt litt vel mye ridestøvler, tror jeg kanskje. Synes de støvlettene var skikkelig fine jeg! Hvor er de fra?

Nr 1 synes jeg forøvrig er mye finere som lave støvletter, synes det blir litt i meste laget med snøring hele veien opp.

Ok :) De er fra Ellos. Rimelige også :ler: Ja de har nr. 1 som lave støvler og (disse) og jeg de er kjempesøte, så på de først, men jeg fant ut at det er egentlig høye støvler jeg trenger siden det skal brukes med skjørt....blir det ikke litt dumt med slike korte da? jeg er 31 år gammel, ikke ungdom....så føler jeg bør være mer klassisk kanskje? Vet ikke jeg...

Endret av kitekatt
Gjest Mrs Darcy
Skrevet

Jo sant, helt enig i at det må være høye støvletter til skjørt. :Nikke:

Og jeg er eldre enn deg og bryr meg ikke om å være klassisk ;)

Gjest Gjest
Skrevet

De nye skjørtene som kommer er lange, dvs nedenfor kneet. Og da passer det absolutt best med korte støveletter hvis man ikke har tykke legger.

Skrevet
De nye skjørtene som kommer er lange, dvs nedenfor kneet. Og da passer det absolutt best med korte støveletter hvis man ikke har tykke legger.

jeg bruker stort sett "dress" skjørt som går til knærne, eller kortere (da type tunikakjole over tykkere tights)

Gjest Gjest
Skrevet

Til dress skjørt bruk høye støveletter. Til Tunika og tights bruk lave.

Men husk at lengre skjørt og lave støveletter gir en smalere og tynnere profil... :)

Skrevet

Ok...hva med til bukser da? Blir det ikke rart å ha bukser nedi lave? Jeg kan ikke bruke drainpipes da jeg har noe kraftigere lår og smale legger :S

Jeg tar veldig gjerne mot råd og tips her :)

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg synes begge støvlettene var fine, til hvert sitt bruk.

Jeg ser for meg de første til en tynn silkekjole med en litt røffere jakke til i for eksempel strikk. (Kjempefint å skifte ut lissene med et litt tykkere silkebånd - hvis du vil ta den romantiske stilen helt ut.)

De andre var også fine. Jeg likte høyden og formen på hælen.

Er det skinn?

Skrevet
Jeg synes begge støvlettene var fine, til hvert sitt bruk.

Jeg ser for meg de første til en tynn silkekjole med en litt røffere jakke til i for eksempel strikk. (Kjempefint å skifte ut lissene med et litt tykkere silkebånd - hvis du vil ta den romantiske stilen helt ut.)

De andre var også fine. Jeg likte høyden og formen på hælen.

Er det skinn?

nei, det er synthet ;) de er ganske rimelige, 400 kr ca...derfor tør jeg kjøpe de ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Man klarer seg ALDRI med ett par støveletter, fordi det som er perfekt for ett antrekk ser håpløst ut til ett annet.

Du kan ikke putte bukser nedi lave støvler. Det funker ikke. Men du kan ha "slouch" boots til begge. Det er støvler som faller mykt rundt leggene. Supert til tunika, kan gå til bukser, men IKKE til dress skjørt.

Og de finnes med hel!

Skrevet (endret)
Man klarer seg ALDRI med ett par støveletter, fordi det som er perfekt for ett antrekk ser håpløst ut til ett annet.

Du kan ikke putte bukser nedi lave støvler. Det funker ikke. Men du kan ha "slouch" boots til begge. Det er støvler som faller mykt rundt leggene. Supert til tunika, kan gå til bukser, men IKKE til dress skjørt.

Og de finnes med hel!

Ja jeg er helt enig :)

Kanskje jeg velger nr. 1 da...kan som Elastica sier bytte ut snøringen og også snøre innvendig så man slippe rden sløyfa bak :)

Edit: hmmm.....rotet sammen, mente nr. 2...

Endret av kitekatt
Skrevet

Tittet på de i katalogenb nå og så at de med snøring foran i tillegg har glidelås i siden...det synes jeg blir litt teit...at snøringen bare er for pynt liksom. Hadde tenkt at da kunne man justere vidden på de slik at man fikk bukser nedi også, men det utgår jo da. Synes det er kulere når det kun er snøring.

Det blir vel nr. 2....selv om jeg er skeptisk til snøringen bak..men som en annen her sier, jeg liker formen på hælen :)

Skrevet

Nr. 2 er finest.

Gjest Purple
Skrevet
Tittet på de i katalogenb nå og så at de med snøring foran i tillegg har glidelås i siden...det synes jeg blir litt teit...at snøringen bare er for pynt liksom. Hadde tenkt at da kunne man justere vidden på de slik at man fikk bukser nedi også, men det utgår jo da. Synes det er kulere når det kun er snøring.

Jeg har et par lignende fra Roots, og på dem er snøringen "ekte", så jeg kan justere vidde, selv om det er glidelås i tillegg. Syns det er praktisk med glidelås jeg! :)

Skrevet

jeg har også ett par der det både er snøring helt opp og glidelås i siden. Snøringen er jo ekte nok den, og det går helt fint an å regulere vidden i skaftet med den, men så slipper jeg å snøre opp og igjen hver gang, siden det er glidelås, så da bare tilpasser jeg de til det bruket jeg trenger, også lar jeg de være der selv om jeg tar de av og på.

Praktisk synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...