Gjest Sativa Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Hvordan vet man at man er i ketose? Bortsett fra testen fra apoteket.... Merker man det på kroppen?
Gjest Veronica Mars Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Man får dårlig ånde og rar smak i munnen. Andre kan også synes at du lukter litt rart.
Supraspinatus Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Det skilles visst ut acetongass som lukter litt spesielt. Man føler seg ikke så veldig bra når man er i ketose heller.
Gjest Sativa Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 æsj, det der er jo absolutt ikke noe å stå etter.....
emondak Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Altså nå har jeg bare erfaring fra Storfè her, og det er ikke sikkert det har akkurat de samme symptomene? Men la gå: Har saksa litt fra helsetjenesten for storfe her: Symptomene på ketose er redusert matlyst, redusert melkemengde, sterkt avtakende hold (dvs at man tærer på underhudsfettet), ketoselukt fra ånde, skivet og hard avføring og vannaktig urin. I mjølk og urin påvises ketoner (aceton, acetoacetat). Mange kyr kan ha tendens til ketose uten at det gir seg utslag i synlig (klinisk) ketose. En slik ketosetilstand beskrives som en subklinisk ketose. Det er mest vanlig å behande med kortikoider (kortison), ofte sammen med glukose eller glukosedannere som natriumpropionat eller propylenglykol. Vet ikke om det hjalp deg noe som helst, menmen :-D
Gjest Kristin_ Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Du slår ut på testene på apoteket, har ånde som lukter som neglelakkfjerner og kroppen utsondrer også en del.. ikke spesielt god lukt. Også får du treg og fin mage...Fordelen er at du forbrenner en del fett. Ikke noe å gå etter tro meg. Du kan lett gå på en lavkarbodiett uten at kroppen går helt i ketose. Hjelper ikke å være tynn når man lukter jævlig =D
expat Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Jeg er i ketose nå, er litt overvektig og trengte å gå ned noen kilo. Hva med å sjekke lavkarbo.no? Det er siden jeg bruker, og der får du svar på alt du lurer på. Gått ned 6 kilo på 6 uker jeg, noe som ikke er møe i forhold til mange av de andre på forumet i lavkarbo.
Starkitten Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Jeg har også vært mye på lavkarbo.no Det siste året har jeg prøvd alt fra atkins og til andre som har teorier på ketose og div. Må si jeg synes det er utrolig vanskelig å holde seg på 15- 20 karber per dag Nå skal jeg prøve ketolyse og se om jeg klarer å holde meg på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå