kitty Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har en gutt på snart 3,5. Han har vært kjempeflink å slutte med bleie. Han sluttet med dagbleie for ca 1 mnd siden og etter to uker uten dagbleie sluttet han også med nattbleie. Det gikk kjempefint en uke, men så plutselig begynte han å tisse på seg om natta. Det blir jo veldig stress å vaske madrass og sengetøy hver dag, men det hadde jo vært veldig kjekt om han sluttet med bleie om natta også. Syns og det er litt rart at det gikk bra en hel uke og så har det gått galt hver natt. Hva gjør jeg? SKal jeg la ham ha nattbleie litt til eller går det seg til etter en uke /en mnd eller så med tissing i senga på natta?
la Flaca Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Jeg tror det er dumt å slutte med nattbleie for tidlig. Har han lyst til å ligge med bleie om natta eller ikke? Det går mye bedre hvis han får bestemme tempoet litt selv. Når bleia er tørr om morgenen går det an å prøve ei natt uten, og ta det derfra. I tillegg kan du prøve å ta han opp og sette han på do når du legger deg. Og selvfølgelig ta en tur før sengetid, og vekke og ta en dotur tidlig om morgenen. Dette kan du også gjøre mens han enda bruker bleie. (up&go er jo lett å dra opp og ned). Har han først begynt å tisse ofte i senga om natta tror jeg det er et tegn på at han ikke er klar for å slutte med nattbleie.
Lykken Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Når han er klar for å sove uten bleie om natten skal bleien være tørr om morgenen, ja. Jeg ville absolutt ikke satt barnet mitt på do om natten for å tisse, om han hadde drukket svært mye rett før leggetid hadde jeg til nøds satt han på do en gang i løpet av kvelden. Dersom han ikke klarer å sove en natt uten disse toalettbesøkene så er han strengt tatt ikke tørr. Å sette ham på do om natten vil være en dårlig vane, og noe som ikke skal være nødvendig. Han er kjempeflink som klarer å gå uten bleie om dagen! Oppmuntre han, og fortell han hvor flink han er. Hvis gutten tisser seg ut hver natt så kan det gjøre skade på selvtilliten hans. Så lenge han er fornøyd med å bruke bleie om natten så ser jeg ikke problemet Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå