Gå til innhold

Et tips om....

Gjest Gjest_Chanell_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Jeg lurer på hvordan jeg skal få ostekaken ut av formen uten at bunnen går i stykker..... jeg sliter bestandig med det. Hvordan bruker dere å gjøre det, tips mottas med stor takk.......?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne her, da jeg har ostekake i kjøleskapet som skal ut på kakeform i morgen :)

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Bruker dere bakepapir i formen? Hva/ hvordan, hjelp?

Skrevet

Du kan legge bakepapir på bunnen før du setter formen i hverandre og så lager du kjeksbunnen på det. Det kan også hjelpe å bruke litt mer smør når bunnen er litt smulete. Er også kjempe godt å tilsette litt knuste nøtter i bunnen eller litt kanel. Litt mer smak;)

Jeg pleier å lage ostekaker opp ned. De blir mye finere (man får fin mønster på kaken) og får den lett ut av formen:)

her er en bilde: http://groups.msn.com/kakeforum/sharonskak...amp;PhotoID=171

Skrevet

Jeg bruker bakepapir i bunnen av springformen. Ringen går av lett og så lar jeg kaken, med bakepapiret, gli fra formbunnen og over på et kakefat. Bryr meg ikke om å få av bakepapiret, det er ikke så nøye.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg setter rett og slett bunnen av kakeformen på kakefatet jeg. Da slipper jeg problemer:)

Skrevet

Det finnes egne fat med former som man kan kjøpe. Man tar kun av springformen oppe og dermed står kaken fint på et fat.

Gjest Gjest
Skrevet

Sett bare ringen direkte på kakefatet,lett som en plett :smile:

Skrevet

Jeg bruker denne. Kjempefint til ostekaker og marengskaker.

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg bruker plastfolie i bunnen av formen, da er det bare å løsne formen, skyve kaka over på fatet og forsiktig dra folien av under.

Gjest *Madam Mim*
Skrevet

Skyver kaka over på et fat og drar vekk bakepapiret.

Skrevet
Sett bare ringen direkte på kakefatet,lett som en plett :smile:

Jeg gjør også dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...