Piglet Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Vi skal ha DJ i bryllupet og jeg har fått i oppgave og komme med forslag til sanger som vi gjerne vil ha. Vil gjerne ha noe som flest mulig liker. Så: Hva får deg ut på dansegulvet og/eller hva vil du gjerne høre på fest? Piglet PS Har hørt om noen som ba alle gjester komme med 3 musikønsker når de sa ja til invitasjonen og på den måten fikk alle høre noe de likte, men det er desverre for sent for oss, siden invitasjonene er sent ut.
Stine66 Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er ikke noen god danser, så ballader er det som får meg ut på dansegulvet. Litt romantiske ballader fra forskjellige epoker, enkelt å greit å danse til for alle. Eksempler: Love is all around, It must have been love, Total Eclipse of the heart, etc. Kjekt å velge ballader som passer dagen, ikke Love hurts etc
Frey Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Vi kommer til å be vår DJ om variert dansemusikk for alle generasjoner og at han skal ha i minne at mange var unge på 80-tallet
~Minni~ Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Kanskje dansemusikk som både unge og gamle kjenner godt sånn som f.eks. musikk av ABBA...
Lilywhite Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Jeg funderer veldig på det samme selv, vil ikke bare spille romantisk "kliss", kan bli litt kjedelig å spille utelukkende kjærlighetssanger, spesielt for gjestene, og det er endel som liker å danse, mer enn bare slow liksom...samtidig har man det at det skal passe alle generasjoner. Synes det er vanskelig, til vanlig hører jeg mye på Beatles, Kinks, Rolling Stones, Cat Stevens, Neil Young, men synes mye av det ikke passer så godt...noen sanger er det jo av dem som kunne passe, men ikke nok til å fylle en hel kveld. Noen av sangene er for rolige/lite dansbare eller har et tema som ikke passer så godt, vil ikke ha for triste sanger heller... Vil ha glad og lett stemning:) Besteforeldrene våre og noen i foreldregenerasjonen vår liker ABBA, men verken fedrene våre, vennene våre eller i særlig grad vi selv liker dem...vanskelig ja!!
Gjest Frk Åberg Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har ikke noen konkrete forslag, men ville unngått å fylle hele kvelden med klissete ballader. Tror jeg ville valgt litt fra forskjellige epoker, så alle generasjoner kan kjenne seg litt igjen. Men med stor vekt på dansbarhet, om man skal ha dansegulv. Jeg syns ikke man trenger å bare ha sanger med kjærlighet som tema, da jeg ser for meg at det kan bli litt av en utfordring. Jeg vil komme til å være mer opptatt av rytme enn om det synges om tragisk kjærlighet. Vi var i et bryllup hvor det ble spilt mange gamle sanger som det gikk an å danse sving til. Det var ikke alle vi kjente, men det var fengende likevel.
rusketulla Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Ikke rolige sanger, det er kanskje romantisk for dere, men kjeeedelig for gjestene. Og dere to kommer til å ha mye annet å gjøre enn å stå å danse hele kvelden Gamle låter som svinger, det er moro for alle
Gjest Piglet i.i. Skrevet 28. juli 2007 #9 Skrevet 28. juli 2007 Takker for svar! Jeg vil gjerne ha flere. Piglet i.i.
Stine66 Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 Ikke rolige sanger, det er kanskje romantisk for dere, men kjeeedelig for gjestene. Og dere to kommer til å ha mye annet å gjøre enn å stå å danse hele kvelden Ikke helt enig med deg. De bryllupene jeg har vært i har hatt en del rolig musikk utover kvelden, uten at det har vært det minste kjedelig. Tvert om har det vært mye folk på dansegulvet under disse sangene En blanding fra ulike epoker er nok en god ide
¤flicka¤ Skrevet 28. juli 2007 #11 Skrevet 28. juli 2007 åttitallspop funker alltid for meg. Helt enig For øvrig synes jeg også det er viktig at det ikke spilles flest ballader, da kan det fort bli litt nachspiel-stemning.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #12 Skrevet 28. juli 2007 Sving musikk pleier å slå til i alle aldre. Og ikke for mye balader det dreper stemmningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå