Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Vi skal på en hovedferie som vi begge har lyst til. I tillegg har sambo skrekkelig lyst på en campingtur.. Jeg har ... ikke så lyst. De siste årene har vi hatt ferier som vi begge liker. Nå har han begynt å mase om camping igjen da... Jeg syns det er 70% kjipt, og har mye heller lyst til noe annet, men kan strekke meg til at det kan være litt koselig - hvis været er bra. Jeg trenger litt hjelp til å klarne tankene. Hadde du blitt med på camping tur fordi han hadde blitt veldig glad for det, selv om du selv egentlig har lyst til andre ting?? Han kan ikke reise med kompiser fordi de har ferie ulikt fra oss. Jeg har foreløpig sagt blankt nei da. Men tenker litt i mitt stille sinn om jeg skal være snill sambis. Men hvorfor skal jeg det egentlig?? Nei, her syns jeg det er vanskelig å finne balansen mellom bitch og snill, eller hvordan jeg nå skal formulere det. Går jeg på akkord med meg selv hvis jeg gjør det for hans skyld?? Gi meg noen tanker her, jeg går i ring her i mine egne tanker.. Tenker å bruke det litt kanskje som forhandlingskort da, hvis det er noe annet jeg har lyst til å gjøre.. Kommer bare ikke på noe, så må i tilfelle gruble ut det også da - hehe. Anyone...? (PS - det koster meg ikke en tøddel å nekte altså, så det handler ikke om at jeg ikke tør å si nei)
*Mina* Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Ville du hatt han med på noe han helst ikke ville blitt med på? Av og til må man gi seg, og det kan jo være du får det kjekt. Men bli ikke med om du bare skal gå rundt og sure og klage på alt, for da er det bedre du sier nei med en gang. Men jeg hadde blitt med, rett og slett for å gjøre han glad.
Avensis Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Ved felles ferie må man inngå kompromisser. Siden dere allerede har hatt hovedferien med noe dere begge hadde lyst til (kanskje du mest - hva vet jeg)? Camping kan ha sin sjarm - tenk på Larkollen Avensis
Gjest Gjesta *trådstarter* Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Hovedferien er vi begge like begeistret for altså. Jeg har egentlig litt lyst til å bli med for å glede han, og hvis jeg gjør det, så gjør jeg det helhjertet altså. Da henger jeg ikke med nebbet;) Men jeg lurer på feks om han hadde gjort det samme for meg..?? Jeg vet ærlig talt ikke. Gutter er så mye flinkere til å tenke på seg selv. *litt flere tanker her*
Gjest Gjesta *trådstarter* Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Camping kan ha sin sjarm - tenk på Larkollen Avensis ( )
onyx Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Hva slags camping er det snakk om da? Lite telt på fjellet i en uke? Eller campingplass der man eventuelt kan leie hytte? Jeg er ikke så glad i camping selv, men jeg kunne nok leve med en langhelg i hytte på en campingplass, eller en natt eller to i telt på fjellet.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Telt på campingplass ved en eller annen by.
onyx Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Hadde det vært bedre om det var hytte eller campingvogn? Selv hadde jeg ikke orket telt på en campingplass, men en hytte eller vogn hadde vært ok en langhelg. Hva med et kompromiss der dere leier en campinghytte?
Gjest vimselot Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Jeg hadde ikke maktet en campingplass midt i fellesferien...men det er nå meg da... Hvorfor skal han dit, som regel vil menn et sted hvor de kan fiske når de vil campe, og da ville jeg blitt med, men ville sagt at en campingplass er uaktuelt, da kan jeg heller sove i telt uten dusj-muligheter... han hadde sikkert ikke blitt glad for at jeg skulle bade i fiskevannene heller, men det måtte han bare finne seg i, jeg hadde ikke spurt han... Men så liker jeg å fiske litt... Camping med unger og grillpølser frister dog ikke. Hvorfor skal han campe? Vet at innenfor f.eks. enkelte bilmiljøer er det vanlig å møtes på camping, men da hadde jeg blitt hjemme, selv om det sikkert ville blitt hyggelig (men blir for fremmedartet for meg).
Gjest Gjesta *trådstarter* Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Han liker det bare, sjarmen med å sove i telt, være ute hele dagen osv... Det er ikke noe 'treff' eller noe sånt. Han/vi er for oss selv, menger oss ikke med resten av campingfolket.. Hvorfor han liker det? Vet ikke, han har mange gode minner fra tidligere turer med venner, og vi har vært på et par turer tidligere vi også. Han bare liker det.
Gjest =tentacle= Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Går jeg på akkord med meg selv hvis jeg gjør det for hans skyld?? Når ble det galt å gjøre samboer glad? :klø: Kjør camping, nyt ditt gode hjerte, og la han strekke seg litt for deg en annen gang
Drua Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 (endret) Min sambo har lyst til å dra på en hytte som ligger ganske langt unna, på et ganske så kjedelig sted. Planen hans var at vi skulle være der en uke. Perfekt for guttetur, sa jeg for å slippe unna, men de andre kunne ikke den uken. Sambo har etterhvert fått med seg at jeg ikke har enormt lyst, og sa at vi kunne droppe det. Vet jo at han hadde blitt skuffet hvis jeg hadde satt meg helt på bakbeina, så jeg blir med- har lyst til å glede han. Men, vi har blitt enige om at en langhelg er mer aktuelt enn en hel uke- et lite kompromiss altså. Jeg gjør det for hans skyld, og prøver å være positivt innstilt. Dessuten har jeg fått viljen min på ferie nr. 2 Endret 27. juli 2007 av Drua
Gjest 3llie Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 Jeg liker ikke camping overhodet og hadde ikke blitt med mannen på en slik ferie bare fordi han har lyst. Nå vet han heldigvis godt hva jeg syntes om camping så han kommer nok neppe til å foreslå det. Man reiser jo på ferie for å kose seg, og om du ikke vil trives så er det vel ikke noe vits i å si ja for å være snill... også merker samboeren din at du ikke syntes det er så artig når dere er der og det blir dårlig stemning og kjip ferie...?
Gjest Gjesta *trådstarter* Skrevet 27. juli 2007 #14 Skrevet 27. juli 2007 Takk for fine innspill folkens! Jeg får gå litt i tenkeboksen, men det heller nok til at jeg sier ja..? Nei jeg får tenke litt til!
Gjest Gjesta *trådstarter* Skrevet 27. juli 2007 #15 Skrevet 27. juli 2007 Jeg liker ikke camping overhodet og hadde ikke blitt med mannen på en slik ferie bare fordi han har lyst. Nå vet han heldigvis godt hva jeg syntes om camping så han kommer nok neppe til å foreslå det. Man reiser jo på ferie for å kose seg, og om du ikke vil trives så er det vel ikke noe vits i å si ja for å være snill... også merker samboeren din at du ikke syntes det er så artig når dere er der og det blir dårlig stemning og kjip ferie...? Hadde jeg syns det hadde vært helt pyton, hadde jeg ikke gjort det. Det er helt greit liksom. På betingelse av fint vær altså! I regnvær er det uaktuelt.
Cata Skrevet 27. juli 2007 #16 Skrevet 27. juli 2007 Hadde jeg syns det hadde vært helt pyton, hadde jeg ikke gjort det. Det er helt greit liksom. På betingelse av fint vær altså! I regnvær er det uaktuelt. Under de forutsetningene hadde jeg blitt med om jeg var deg. Camping er ikke sååå ille, særlig ikke når det er på en campingplass der man tross alt kan få vasket seg . Hvem vet, dere kan jo få det koselig selv om det ikke er din favorittmåte å feriere på. Så lenge det ikke er "hat-prosjekt" for deg så er det lov å gjøre samboeren glad.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #17 Skrevet 27. juli 2007 Så lenge du ikke synes det er helt grusomt, men bare "ikke har så veldig lyst" synes jeg godt du kan bli med. Da blir han sikkert glad, og villig til å bli med på noe du vil en annen gang! Tror ikke mannfolk merker noe forskjell på om kvinnfolka er med fordi de selv har kjempelyst, eller om de er med for å gjøre gubben glad selv om de ikke hadde superlyst selv. Ett fett for dem det. Bare husk at det blir din tur til å bestemme neste gang da Det gjelder å gi seg litt på de tingene som ikke betyr så fryktelig mye for deg, og heller stå på sitt på enkelte fanesaker!
Lykken Skrevet 27. juli 2007 #18 Skrevet 27. juli 2007 Du kan jo foreslå at han tar en guttehelg på fjellet, med fisking og overnatting i telt.. en litt annen form for camping, dog uten deg Det frister ikke meg å campe, nei. Men nå har faktisk campingplassene blitt skikkelig fine, så du trenger ikke å tenke på hygiene osv.
Gjest nimbus Skrevet 27. juli 2007 #19 Skrevet 27. juli 2007 Gutter er så mye flinkere til å tenke på seg selv. Kommer vel an på gutten...? Jeg hater camping og bilferier, men har blitt med av og til, mot at jeg får bestemme andre ganger. Og da går jeg ikke rundt og sturer, det er juks!! Heldigvis er vi enige om ferie vanligvis... Synes drua hadde en god ide, at dere heller er litt kortere?
Avensis Skrevet 27. juli 2007 #20 Skrevet 27. juli 2007 Hva handler egentlig ferie om folkens? Jo; - å gjøre noe man ikke gjør til vanlig!!! Det beste for trådstarter i dette tilfellet tror jeg er å dra på seg gummistøvler, regndress og tanga, ta med fiskestang (alternativt håv eller garn).. :kaffe: Gjør det beste ut av det! Kan være at du blir overrasket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå