Gå til innhold

Tunfiskbokser

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Finnes det tunfiskbokser med sånn opptrekksfunksjon som makrellbokser har? Jeg er drittlei!

Hvis det finnes, hvor får man kjøpt den hen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

ja, det finnes, men koster noen kroner mer. har sett det på ica i alle fall, rundt 9-10 kr.

skønner hva du mener. selv er jeg så gjerrig at jeg holder meg til boksåpneren.

Gjest Gjest
Skrevet

Eldorado har bokser som kan åpnes uten boksåpner (ring man drar i). Jeg synes også eldorados tunfisk i olje er bedre enn forst price tunfisk i vann, så jeg tar meg råd til denne boksen selv om den altså er dyrere.

Skrevet

Pass på så dere kjøper tunfisk som er delfinvennlig da! Det står på boksen om den er det. Tusenvis av delfiner virvler seg inn i nettet som legges ut for å fange tunfisk og dør mens de desperat prøver å komme seg løs :( Det er ikke nødvendigvis dyrere tunfisk en gang, men det står på boksen! Er så lenge siden jeg har spist tunfisk at jeg husker ikke merker, men står det ingenting, er det delfinmordtunfisk!

Skrevet
Pass på så dere kjøper tunfisk som er delfinvennlig da! Det står på boksen om den er det. Tusenvis av delfiner virvler seg inn i nettet som legges ut for å fange tunfisk og dør mens de desperat prøver å komme seg løs :( Det er ikke nødvendigvis dyrere tunfisk en gang, men det står på boksen! Er så lenge siden jeg har spist tunfisk at jeg husker ikke merker, men står det ingenting, er det delfinmordtunfisk!

Bra påminnelse! :)

*løper ut på kjøkkenet for å sjekke tunfiskboksene*

Skrevet (endret)

Vi hadde to forskjellige merker: Mikado og Eldorado. Begge er delfinvennlige.

Endret av bada
Skrevet

Jøss! Jeg mente å huske at Eldorado var delfinvennlige! :overrasket: Dårlig! Men jeg er sikker på at det finnes en sort som selges i vanlige matbutikker, sånn at man ikke må fly på spesialbutikker eller innvandrerbutikker (hva er det politisk korrekte utrykket for disse butikkene nå om dagen anyway?!?).

Kjøper man Mikado i vanlig butikk?

(Mikado er jo faktisk et ganske morsomt spill også! :ler: )

Skrevet
Jøss! Jeg mente å huske at Eldorado var delfinvennlige! :overrasket: Dårlig! Men jeg er sikker på at det finnes en sort som selges i vanlige matbutikker, sånn at man ikke må fly på spesialbutikker eller innvandrerbutikker (hva er det politisk korrekte utrykket for disse butikkene nå om dagen anyway?!?).

Kjøper man Mikado i vanlig butikk?

(Mikado er jo faktisk et ganske morsomt spill også! :ler: )

Jeg gikk og sjekket Eldorado-boksen igjen, og du har rett, de er delfinvennlige. Symbolet var bare litt bortgjemt. Så da får jeg rette opp det forrige innlegget mitt! :)

Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte tunfisken fra Mikado. Kan det ha vært på Rema, mon tro? :klø:

Angående "innvandrerbutikker": jeg har forsøkt å unngå å bruke det ordet etter at jeg hørte en innehaver av en slik butikk si "jeg driver ikke en innvandrerbutikk, men en matbutikk!" :ler:

Skrevet
Jeg gikk og sjekket Eldorado-boksen igjen, og du har rett, de er delfinvennlige. Symbolet var bare litt bortgjemt. Så da får jeg rette opp det forrige innlegget mitt! :)

Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte tunfisken fra Mikado. Kan det ha vært på Rema, mon tro? :klø:

Angående "innvandrerbutikker": jeg har forsøkt å unngå å bruke det ordet etter at jeg hørte en innehaver av en slik butikk si "jeg driver ikke en innvandrerbutikk, men en matbutikk!" :ler:

:legrine: :legrine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...