Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg skal gifte meg 18 august og funderer på å gjøre noe med neglene mine. De har vokst ut (har klart å la være å bite negler de siste månedene), og lurer på om en manikyr vil gjøre dem finere. Jeg har i utg.pkt ikke tenkt å støpe negler, bare pynte på de jeg allerede har. Jeg har ikke peiling hvilke underverker de kan gjøre med litt stell, oljer og slikt...

Noen som har peiling på dette? Og når bør jeg eventuelt gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Norah
Skrevet

Det ville jeg absolutt gjort! En fransk manikyr er jo feks kjempelekkert! Jeg ville gjort det dagen før.

Skrevet

Med mindre du går til noen som er helt håpløse, så blir det fint. :) Fordelen er at hvis du ikke er helt fornøyd, så kan de ta av lakken og begynne på nytt, i hvertfall hvis de er proffe. FIkk nettopp lagt fransk manikyr i London, og hun som gjorde det begynte på nytt på 2 av fingrene.

Hvor synlig resultatet blir, kommer litt an på utgangspunktet, og hvilke farger du velger. Det de pleier å gjøre, er å fikse på neglbånd (massere og klippe), file fasong og riktig lengde på neglene, og så lakke. Hvis man gjør det mer enn bare det grunnleggende, så regner jeg med at de masserer med håndkrem også. Det er veldig behagelig, kanskje bortsett fra klipping av neglbånd.

Jeg ville absolutt gjort manikyr, gjerne dagen før eller to dager før. Husk å ikke planlegge noe som involverer hender et par timer etter at du er ferdig, siden neglelakken noen ganger bruker noen timer på å sette seg.

Hvis du ikke har lange nok negler til fransk manikyr, så blir det også veldig fint med en diskret rosafarge. Neglene blir blanke og velstelte, og det er fint på en dag når du garantert kommer til å vise fram hendene mye. :)

Skrevet

Ja, da skal jeg jammen undersøke og prøve å få tatt meg en manikyr noen dager før bryllupet :))

Gjest Norah
Skrevet

Max to dager før!! Ellers er det større sjanse for at det blir riper og hakk og sånn i neglelakken.. Jo lenger før jo større risk.. ;)

Skrevet

Ja, det er sant....takk for tips :) Helt grønn på dette med negler jeg.

Skrevet

Kan noen forøvrig anbefale noen i Oslo området som er flinke og med ok priser?

Gjest Tanita
Skrevet

Du kan jo evt få lagt permanent lakk på hvis du vil ta det noen dager før. Da legger de et strøk som ser ut som blank lakk over negllakken som er sterkere enn vanlig overlakk. Når den har tørket (tar ett minutt eller så) så er lakken forseglet og tåler alt! Anbefales hvis du vil at lakken skal holde flere dager. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...