Gjest Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Sambo bestile noe fra utlandet hvor de sendte pakken med UPS. Jeg funderte litt ettersom det ikke var noe toll/moms greier på den og tenke kanskje noe galt hadde skjedd og det kom senere. Etter et par dager fikk vi et ark hvor toll og slikt sto oppført med et stempel hvor det sto at toll var betalt (?). Tenkte litt på det akkurat da, også gikk det i glemmeboken. Fikk i dag en regning fra UPS hvor det står at vi må betale 341 kr. Det som står er utlegg MVA 221 og Utleggsprovisjon på 120.. Hva i alle dager betyr det. Er det moms og det de har tatt seg betalt for og klarer den, eller har de betalt momsen for han og så tar seg betalt fordi dem har gjort det? Jeg er litt blank på dette og bare lurer på hva det betyr.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Fikk i dag en regning fra UPS hvor det står at vi må betale 341 kr. Det som står er utlegg MVA 221 og Utleggsprovisjon på 120.. Hva i alle dager betyr det. Er det moms og det de har tatt seg betalt for og klarer den, eller har de betalt momsen for han og så tar seg betalt fordi dem har gjort det? Jeg er litt blank på dette og bare lurer på hva det betyr. Ja de har betalt mva og tatt seg fett betalt.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 (endret) Og jeg som ikke trodde det gikk an og mislike UPS nok fra før av.. Hvorfor i alle dager har dem gjort noe slikt. Ikke engang posten tar seg så mye betalt for tollklareringa og de er dyre på alt. Endret 27. juli 2007 av Gjest
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Og jeg som ikke trodde det gikk an og mislike UPS nok fra før av.. Hvorfor i alle dager har dem gjort noe slikt. Ikke engang posten tar seg så mye betalt for tollklareringa og de er dyre på alt. De tar så mye betalt som folk er villige til å betale for at pakken skal komme raskt frem uten at du må betale ved utlevering.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 De tar så mye betalt som folk er villige til å betale for at pakken skal komme raskt frem uten at du må betale ved utlevering. Arg.. Har nesten lyst til og sende en mail til Games Workshop og klage. Var nemlig de som gjorde en feil hos seg slik at betaling ikke ble godtatt, og når sambo først fikk betalt så skulle de være flinke og sende den kjapt. Det de glemte og fortelle oss er jo da dette. Tror sambo heller ville venta enn uke lengre enn og betale enda mer. Ikke det at 120 er veldig mye, men alikvel.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Skjønner ikke helt hva du klager over. Hvis vareverdien er over 200 kr må du betale mva uansett hvordan og når den leveres. Det er du selv som må avtale med selger hvilken fortollingsløsning som skal brukes. UPS tar tydeligvis 30 kr mer enn posten for å fortolle, ja det er dyrt, men ikke allverden.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Skjønner ikke helt hva du klager over. Hvis vareverdien er over 200 kr må du betale mva uansett hvordan og når den leveres. Det er du selv som må avtale med selger hvilken fortollingsløsning som skal brukes. UPS tar tydeligvis 30 kr mer enn posten for å fortolle, ja det er dyrt, men ikke allverden. Vi fikk ikke noen beskjed om at den skulle leveres med UPS og regnet at den kommer med posten. Jeg har kun betalt gebyr hos posten en gang selv om jeg har fått pakker flere ganger senere hvor jeg har måttet betale toll.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Vi fikk ikke noen beskjed om at den skulle leveres med UPS og regnet at den kommer med posten. Jeg har kun betalt gebyr hos posten en gang selv om jeg har fått pakker flere ganger senere hvor jeg har måttet betale toll. Hos posten betaler du et gebyr på kr 90 hver gang en pakke fortolles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå