Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømte at jeg lagde et eget loppemarked i natt. Da jeg våknet begynte jeg å tenke mer på det, og det virket ikke som en så altfor dårlig ide. Jeg og noen venninner skal ut og reise snart, og loppemarked virker som er morsom måte å tjene penger på, vi kan leie et lokale, dele ut flyers (om at vi trenger ting og klær), rydde ut litt stæsj hjemme, og annonsere i lokalavisa. Det kan bli bra, og masse penger. Men siden det går til egen lomme, og ikke en organisasjon, så lurer jeg på hvordan det er med tillatelse og slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg drømte at jeg lagde et eget loppemarked i natt. Da jeg våknet begynte jeg å tenke mer på det, og det virket ikke som en så altfor dårlig ide. Jeg og noen venninner skal ut og reise snart, og loppemarked virker som er morsom måte å tjene penger på, vi kan leie et lokale, dele ut flyers (om at vi trenger ting og klær), rydde ut litt stæsj hjemme, og annonsere i lokalavisa. Det kan bli bra, og masse penger. Men siden det går til egen lomme, og ikke en organisasjon, så lurer jeg på hvordan det er med tillatelse og slikt?

Folk har da garasjesalg . . .

Gjest Gjest
Skrevet

Merkelikg. SÅ det du mener er at folk skal gi deg ting som du senere skal selge? Greit nok: Men da må du ortelle givberne at loppemarkedet er til inntekt for deg selv. Dette blir egentlig det samme som å tigge.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg finner det noe rart at du skal be folk om å gi deg ting som du skal selge til egen inntekt.

Noe annet blir når/hvis du har "loftsrydding" og selger dine enge ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror alle private som omsetter brukte/antikke ting må søke om skraphandelbevilgning. Og du har uansett ikke lov til å drive personlig loppemarked uten å oppgi det til ligningsmyndighetene og skatte av det.

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg tror alle private som omsetter brukte/antikke ting må søke om skraphandelbevilgning. Og du har uansett ikke lov til å drive personlig loppemarked uten å oppgi det til ligningsmyndighetene og skatte av det.

Dersom hun tjener mer enn kr 1000,- ja.

Det med bevilgning vet jeg ikke, det har jeg ikke hørt om før.

Uansett ville trådstarter hvis du kom på min dør ikke fått noe da det finnes masse av idrettsforeninger og andre veldedige organisasjoner som trenger inntekten sårt etter at automatinntektene forsvant.

Gjest vimselot
Skrevet

Det er vel ikke verre enn å ha garasjesalg, men vet ikke om man må få spesiell tillatelse om dere ikke har slikt salg i egen hage...

Tror ikke enkeltpersoner får slik tillatelse, selv om jeg kanskje hadde støttet et slikt loppemarked, fordi jeg har sett meg lei på at folk ruinerer seg på spilleautomater til inntekt for gode formål. Nå er automatene fjernet, inntil videre, men tror ikke de nye blir bedre, bare verre...

Og er for gjenbruk, som regel får foreningene inn så mye lopper, at de ikke har kapasitet til å lagre tingene.

Et garasjesalg/privat loppemarked utenfor sesongen (vår-høst) er i teorien en god ide. I praksis vet jeg ikke helt, mest fordi folk kanskje blir skeptiske og er temmelig reserverte overfor alt som er nytt... og et s.k. garasjesalg inkluderer ofte dødsbo, med dyre ting...

Tror også det er ganske mye jobb å arrangere det hele, slik at det heller vil lønne seg å jobbe litt ekstra. Er det vanskelig å få jobb der du bor, er det alltid noen som trenger barnevakt, vask av hus, plenklipping, maling av et gjerde el.ling. Jeg vet ikke din alder og hvor du bor, svarer bare generelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...