Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Husmora
Skrevet

Bruker dere sjal ofte, og til hva? (i halsen..)

Jeg er en frysepinn, og ergrer meg ofte over at jeg ikke kan bruke tynne jumpere eller jumpere/gensere som er utringet, fordi jeg blir så kald i halsen. Ser at endel jenter går med sjal og det er jo kjempefint, pynter fint opp :)

Har fått litt dilla på shopping, til bankkontoen (og mannens) store forskrekkelse. Det er jo så moro å handle klær :tommel:

Skrevet

Jeg er også en frysepinn, bruker masse sjal. små silkesjal(firkantete) er super fine til dyp v hals og dyp rund utringning. det samme er lange, smale skjerf. Når det gjeldre v-hals er det også mulig å ha en skjorte under og gjerne også en ulltrøye om vinteren. Elsker kombinasjon v genser, skjorte og silkesjal i halsen.Det er også lurt å la det sjalet/skjerfet du bruker ute sammen med kåpen/jakken din, matche med antrekket under(dersom du liker å matche da..). For da kan en ta sjalet på i mette- marit knute uten på genser, når en f.eks sitter og fryser på en forelesning..

De har masse fine sjal på bla Tierack, Oasis, voice of Europe osv. Og om du virkelig skal slå til er det vel ingen sjal som slår et Hermès sjal. ellers er det kjempefint å bruke slike "sjal ringer" som de brukte før i tiden,(se hermes.com),evt en brosje.

Gjest Husmora
Skrevet

Takk for gode tips :)

Hvor finner jeg eksempel på mette-marit knute? :P

Skrevet

Mette-Marit-knute: Legg skjerfet dobbelt. Legg rundt halsen. Trekk de løse endene gjennom "bretten", slik at du får en renneløkke. Dander slik at det ser fint ut. :)

Gjest Husmora
Skrevet

Jeg har brukt å ha skjerfet sånn, men visste ikke at det kalles Mette-Marit knute :fnise:

Gjest Mrs Darcy
Skrevet

Mette-Marit-knute :sjokk:

Kall det noe annet da!!! Da jeg bodde i Frankrike for 13 år siden gikk ALLE med skjerfet knyttet slik. :roll:

;)

Gjest Tanita
Skrevet

Ja, kall det noe annet! Det er jo ikke hun som fant på det der.

Skrevet

jeg mente ikke at mette- marit hadde oppfunnet det, men det er vanligvis det man kaller den "knuten " for i Norge. Kanskje hun brakte det "på moten" her i Norge, ikke vet jeg. Det er så lenge siden jeg begynte å knytte det slik at jeg ikke vet hvem jeg "hermet "etter. Det er ihvertfall en fin måte å ha sjalet på, som i tilegg holder deg varm:)

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg så den knuten lenge før Mette-marit brukte det, så jeg syns det er dumt at den har fått navnet mette-marit knuten.

Skrevet

Jeg bruker også en del sjal ev. pene skjerf. Bruker kashmirsjal (av ull og silke) når jeg fryser og ellers skjerf av lin eller bomull... Veldig behagelig, og gjør jo noe med helheten til antrekket også! Sjal går egentlig til alt! Til og med om man går i drakt (jakke+bukse..)

Skrevet

Jeg har et par silkesjal (vel, silke er det ikke), og de har jeg brukt mye i sommer. Knyter ikke Mette-marit knute, vanskelig å få til med firkantede sjal, så knyter de vanlig.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg bruker også mye sjal. Har mange som jeg har strikket eller heklet selv. Synes at de varmer så godt over skuldrene. Bruker dem også utenpå jakke eller kåpe når det er kaldt ute. Har i forskjellige farger til ulike antrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...