Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger råd til hvordan jeg kan få med meg drikke på lengre joggeturer. Jeg tror ikke en sånn drikkesekk kan passe, siden jeg synes det er veldig upraktisk å løpe med noe ristende rundt på ryggen.

Jeg har fått høre fra en venninne at det finnes noen slags rumpetasker som er veldig små med plass til drikke (i små, tilpassede flasker). Hun visste ikke hvor man kunne få tak i slike, og jeg har ikke funnet noe selv heller. Noen som vet?

Endret av Ninen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har på Løplabbet, og helt sikkert på større G-sportbutikker etc.

Skrevet

Takk for tipset :) Da får jeg stikke innom en av de butikkene! Prøvde å sjekke g-sport sin nettside, men fant ingenting...

Skrevet

Supert! Akkurat sånn jeg er ute etter. Ante ikke løplabbet hadde nettsider, jeg. Har du erfaring med det også? At det er behagelig å løpe med, mener jeg.

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Min venninne har et magebelte der man ikke setter fast drikkeflasker, men beltet i seg selv er en flaske med skrukort. Kjmepepraktisk for jogging og skiturer, men vet ikke hvor hun har kjøpt det. Skal prøve å få tak i en slik selv.

Skrevet

Jeg vurdere å kjøpe slikt selv, men en kompis av meg har slikt belte med småflasker, og han er veldig fornøyd (maraton-løper, for øvrig). Belte hvor det i seg selv er flaska har jeg ikke sansen av. Da må man ta av og på beltet hver gang man skal drikke (jeg liker å ikke stoppe helt når jeg er ute og trener), i tillegg til at det må skvulpe..?

Skrevet (endret)

Det høres veldig interessant ut, Veronica. Si gjerne fra om du finner ut mer om det. Jeg kommer nok til å kjøpe beltet Wadjet fortalte om ganske snart, men det skader jo ikke med flere å variere mellom :)

Flott at kompisen din er så fornøyd Wadjet. Da blir det nok et sånt, ja! Gleder meg allerede til lange turer MED drikke :)

Endret: Wadjet skrev i mellomtiden...

Endret av Ninen
Gjest Veronica Mars
Skrevet
Jeg vurdere å kjøpe slikt selv, men en kompis av meg har slikt belte med småflasker, og han er veldig fornøyd (maraton-løper, for øvrig). Belte hvor det i seg selv er flaska har jeg ikke sansen av. Da må man ta av og på beltet hver gang man skal drikke (jeg liker å ikke stoppe helt når jeg er ute og trener), i tillegg til at det må skvulpe..?

Det har du vel egentlig rett i, kanskje det er bedre med flasker likevel. Jeg tenker litt at høres mer upraktisk å løpe med det, men det stemmer kanskje ikke.

Skrevet

Jeg har et slikt belte som man fester en vanlig drikkeflaske i, veldig greit siden det også er en lomme med plass til nøkler etc. aner ikke hvor det er kjøpt dessverre, men tror nok det er på en vanlig sportsforretning.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en rumpetaske, camelback. oppi rompetaska er det en beholder som rommer 1,2l drikke. Fra beholderen går det en slange som festes til klipps på beltet til rompetaska. Synes den er kjempepraktisk, slipper å stoppe for å drikke. Den har også litt ekstra plass til nøkler, energibar og mobil. Synes den sitter godt på, slenger ikke frem og tilbake. Merker lite til at jeg har den er på egenlig.

Skrevet

Hvor har du fått tak i Camelbak-rumpetaska?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjøpte den på villmarksmessa i Bardu. Om jeg ikke husker feil så var det på standen til Intersport i Bodø. Modellen heter Camelbak flashflo.

Skrevet

Drikkebeltet Wadjet tipset om er nå innkjøpt og testet. Veldig fornøyd :tommel: Det hadde jo lomme også, i motsetning til løpebuksene mine :)

Den camelbak-rumpetasken ser også veldig fin ut. Kjøper nok en sånn også hvis jeg finner!

Jeg klarer ikke å løpe med drikkeflaske i hånden. Når jeg løper er jeg så følsom for tyngdeforskjell i armene at jeg ikke engang kan ha klokken rundt håndleddet...

Tusen takk alle sammen for gode tips! Deilig å ikke ha væskemangel på joggeturen i dag, altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...