Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. juli 2007 #1 Del Skrevet 27. juli 2007 Hei Driver å løser en oppgave der jeg skal innrede et lekerom for barn. har så langt laget ordnet ribbevegg m klatrevegg og tjukkas...tv krok.....men hva liker barn å drive med? hva synes barnet ditt er gøy å leke med? jeg vil ha et rom som fokusere på alt annet en tv, videospill og våpen. ellers er jeg åpen for alle forslag... har ca 30kva til rådighet så det er god plass.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 27. juli 2007 #2 Del Skrevet 27. juli 2007 Hvor store barn er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. juli 2007 #3 Del Skrevet 27. juli 2007 Hvor store barn er det snakk om? oppgaveteksten min sier bare to barn og lekerom.....så det må kanskje være aktiviteter som passer flere aldresgrupper......er litt vanskelig dette.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 27. juli 2007 #4 Del Skrevet 27. juli 2007 Hva med fitnessballer/hoppeballer, forskjellige spill o.l? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 27. juli 2007 #5 Del Skrevet 27. juli 2007 Hører oppgaven til et pedagogikkfag, eller noe mer i retning av interiørarkitekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melloz Skrevet 27. juli 2007 #6 Del Skrevet 27. juli 2007 Syns kanskje det var litt rart at du har ordnet med tv-krok, men ikke ønsker et rom som ikke fokuserer på tv og video? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. juli 2007 #7 Del Skrevet 27. juli 2007 Syns kanskje det var litt rart at du har ordnet med tv-krok, men ikke ønsker et rom som ikke fokuserer på tv og video? Oppgaven er interiør relatert ja. det er en kjellerstue som er lekerom/ tv-stue..... men ønsker at det skal være masse annet gøy for barna å holde på med, slik at ikke tvn blir første valget hele tiden.... kjenner ingen barn, så jeg vet ikke helt va de synes er gøy, prøver å tenke på hva je synes var gøy, men tenkte kanskje det var noen glupe snille hoder her inne. hoppeballer var et bra tips....tusen takk..... har litt sansen for leker som stimulere barna fysisk..... det blir som regel nokk stille sitting foran data/ tv uansett....... tenker meg tvn i den innerste kroken og masse leker og digg skal være det første de møter....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 27. juli 2007 #8 Del Skrevet 27. juli 2007 Hva med lukket TV-skap? Så blir ikke barna fristet, og de ødelegger ikke TVen når hoppeballene flyr gjennom lufta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 27. juli 2007 #9 Del Skrevet 27. juli 2007 Klatrevegg: altså en skikkelig klatrevegg, slik du finner på treningsstudio (ikke ribbevegg). Det trenger jo ikke være så høyt at det er farlig, og øverst kan det kanskje være noe man kan klatre opp til og sitte på. Husk også gode oppbevaringsløsninger til leker (skattekiste?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 27. juli 2007 #10 Del Skrevet 27. juli 2007 Tv og andre mediamoduler kan være innbygget eller lukket inn i skap eller lignende, slik at det kan beskyttes mot røff lek, baller osv, og gjemmes for barn som lett setter seg ned og glor hvis TVen står framme. En kjellerstue har vel ikke den mest imponerende takhøyden, ellers kunne TV-krok eller herjerom vært på en hems. Under kunne man lage hule/lekestue/borg/prinsesseslott/teaterscene med vegger av tekstiler og borrelåser. Et bord i vanlig høyde, ganske lite men med ileggsplater og krakker/sammenleggbare stoler til, hvor man kan drive med formingsaktiviteter som maling, plastelina, perling, puslespill osv. Må ta lite av rommet når det ikke er i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 27. juli 2007 #11 Del Skrevet 27. juli 2007 Over tjukkas kan det være kraftige kroker i taket, til oppheng for turnringer, turnstang og huske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. juli 2007 #12 Del Skrevet 27. juli 2007 http://www.sport-klubben.no/rl/art=IE11904...1/-85757991//rl Jeg har tegnet inn denne klatreveggen, synes den så praktisk ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #13 Del Skrevet 27. juli 2007 Huske i taket og/eller turnringer, barna elsker det. Synes klatreveggen så litt kjedelig ut, klatregrep rundt omkring på veggene synes barna er morsommere. Det vil også gi dem flere muligheter til å tenke mere kreativt istedenfor den lille veggen med bare en "løsning". Barn elsker små rom/hytte de kan gjemme seg bort for å leke i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 28. juli 2007 #14 Del Skrevet 28. juli 2007 Morsom oppgave. Hadde vært gøy å sett resultatet. Jeg ville helt klart hatt med en krok/hule type sak som er for lite til voksne, og dermed bare barnets. Barn har behov for litt privatliv de også og et område som er voksen-fritt og hvor deres regler gjelder. Oppbevaringsplass, slik at man kan ha mange leker, uten at det ser rotete ut. Personlig ville jeg hatt med et spillskap. Et bord som kan bli større er en kjempe fin ting. Husker med frustrasjon at jeg aldri fikk lagt store puslespill, før foreldrene mine gikk til inkjøp av en stor plate jeg kunne gjøre dem på, og som kunne flyttes unna når bord skulle brukes til noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 28. juli 2007 #15 Del Skrevet 28. juli 2007 Utkledningskrok! Sjekk dette fantastiske rommet: Alverom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 28. juli 2007 #16 Del Skrevet 28. juli 2007 Å, utkledning! Det husker jeg syntes var dritgøy da jeg var liten. Jeg hadde en skuff med masse klær fra oldermor o.l der var det kjoler, høyhælte sko (en pen dame måtte jo ha på høyhælte) og masse så vi kunne være hvem vi ville Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #17 Del Skrevet 28. juli 2007 Om du skal ha utkledningsklær anbefaler jeg tivolispeil. Slike speil som forstørrer, forminsker etc. Du finner de bla på nettsidene til brio. Vi har slike i barnehagen og ungene elsker de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå