Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 hei , jeg traff på en utlending på et utested i oslo, og jeg var dum nok til å gi ham tlf.nr mitt...nå ringer han og skriver meldinger hver dag, selv om jeg skrev en gang tilbake at jeg ikke ville ha mer kontakt,.Han fortsetter å skrive om vi kan møtes, selv om jeg ikke svarer , så skriver han, hva skal jeg gjøre+ har tenkt å sende en melding om at han kan dra en viss plass, men det virker som han har et temprament som gjør at jeg ikke tør dette....
AlmaCity Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Ikke svar og ikke gjør noe som helst. Det går sikkert over av seg selv. Men begynner han å oppsøke deg sånn fysisk må du anmelde det!
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 kan noen svare meg bør jeg si i fra klarere?
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Ignorer ham fullstendig! Fortsetter du å svare på sms gir du han likevel oppmerksomhet, og det er jo det han ønsker.
Trampe Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Jeg ville sendt han ei melding der jeg sa klart fra at jeg ikke er interessert. Jeg er ikke interessert i å ha kontakt med deg. Vi kan ikke møtes, og jeg kommer ikke til å svare på noen av dine henvendelser fra nå av. Vennligst slett nummeret mitt. Og så lar du være å svare. Da bør han gi seg. Og så gir man ikke telefonnummeret sitt til hvem som helst på byen, da havner man lett i situasjoner som denne...
Gjest Tweek Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Det er bare å ignorere, og håper det går over. Gjør det ikke det syntes jeg du skal kontakte politiet. OT: Var det veldig nødvendig å si utlending? Det holde jo å si en person, eller er det for å "styrke" fordommene mot at de fleste sånne er utenlandske?
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 nei, men etter mine erfaringer så er gjerne utlendinger ganske innpåslitne, har aldri opplevd det med en nordmann i hvertfall, ikke for at jeg er rasist eller noe, men de fra landene sør i europa, er ganske intense og lystne av seg noen av dem....
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Mange kulturers kvinner avviser alltid menn, selv om de skulle like dem kjempemye. De forventer at mannen skal stå på og ikke gi opp. Mange utenlandske kvinner blir veldig overrasket når skandinaver tar avslag som endelig avslag på invitasjon på date/kaffe.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Slitsomt når noen fortsetter å mase selv om man ikke er interessert. Samboeren min ble kjent med en slik kvinne på nettet. Hun var overbevist om at min samboer var hennes sjelsvenn. Han var ikke av samme oppfatning, og avviste henne først på en høftlig måte. Men hun fortsatte å kontakte han på msn. Han måtte blokke henne på msn for å få fred. Heldigvis har hun ikke ringt eller oppsøkt han hjemme etter det. Dessverre er det noen mennesker som mangler sosiale antenner. Uansett kjønn og rase.
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Du skal bare ignorere han og IKKE svare på noe slag sms! Det var det eneste som nyttet hos meg når jeg ble plaget av en beundrer! Tilslutt så dabbet interessen av. Du må ikke svare sint på smsene heller, for da fortsetter han bare å svare. For sure meldinger er svar det og! Du må kutte HELT å svare han! Tilslutt så vil det mest sannsynlig ta slutt. Jeg ble så plaget av smser og trusler at jeg valgte å kontakte politiet. Det var de som først rådet meg til ikke svare på noe som helst. Ikke hyggelige eller rasende smser. Ingenting..ikke en lyd skulle jeg gi fra meg, og det hjalp . Etter noen måneder så ble det helt stille.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Bytt nummer. Gi beskjed til teleoperatøren at det ikke skal være søkbart elektronis. Alternativet er å få hemmelig nummer. Sier som de andre her. Ignorer alle henvendelser.
Antoinette Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 Bytt nummer. Gi beskjed til teleoperatøren at det ikke skal være søkbart elektronis. Alternativet er å få hemmelig nummer. Sier som de andre her. Ignorer alle henvendelser.' Helt enig, ignorer alle henvendelser. Det er ikke noen vits i å skrive noe avvisende for de tar det ikke til seg. Og seriøst- du gir ikke ut tlfnummeret ditt til en utlending på byen, du kunne like gjerne kledd av deg og spredt beina med en gang. Blir meldingene truende så kontakt politiet, ta vare på meldingene- ikke slett dem, det er bevismateriale om noe skulle skje.
Gjest Blondie65 Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 For en stalker er enhver oppmerksomhet en positiv opplevelse selv om innholdet i meldingen er negativt. Tanken er at han har fått deg til å tenke på han og dermed må du jo bry deg. Det eneste som virker er å ikke svare. Ved ikke å svare vil interessen kjølne av seg selv.
Antoinette Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 For en stalker er enhver oppmerksomhet en positiv opplevelse selv om innholdet i meldingen er negativt. Tanken er at han har fått deg til å tenke på han og dermed må du jo bry deg. Det eneste som virker er å ikke svare. Ved ikke å svare vil interessen kjølne av seg selv. Eller kan oppsøker henne, voldtar henne, dreper henne og kaster henne i en container.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #15 Skrevet 17. januar 2008 ok....nå har jeg sagt i fra at jeg ikke ville ha mer kontakt,han ble sint, og sa ett elle annet stygt til meg, og sa at det aldri mer kontakt. dette var før jul,8 dager etter skrev han god jul til meg og ringte meg.Jeg var dum nok til å snakke med ham.Han sa at han ikke mente det han sa.Jeg dumpa ham igjen for nøyaktig 6 dager siden og jeg vet han vil ta kontakt igjen,og jeg må være sterk nok til å kutte ham ut.Jeg vil ,men det er så hardt. Og så går jeg å gruer meg, for jeg vet at han vil kontakte meg meget snart nå.Gruer meg.Vil han ringe hver dag? vil han true meg?blir jeg aldri kvitt ham osv. å hjelp
Suzy Skrevet 17. januar 2008 #16 Skrevet 17. januar 2008 Alvorlig talt - når du svarer, snakker med ham og deretter "sutrer" over at han fortsetter å ta kontakt så er det igrunnen din egen feil. Det går jo ikke an å være så inkonsekvent. Slik du har handlet nå så har du igrunnen gitt ham beskjed om at han bare kan mase for da gir du etter til slutt. Kutt ham helt ut, ellers kommer dette til å fortsette.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #17 Skrevet 17. januar 2008 Inkonsekvent? er du alltid konsekvent du da? det er ikke enkelt når man har fått følelser for noen,prøv å sett deg i min situasjon først da, tenk deg om.....ikke lett.Men jeg skal la være å svare selv om det river i hjertet i hjertet mitt, får se hva han gjør da.Jeg vet jo ikke helt sikkert im jeg vil ha kontakt ell er ei, har noen et godt råd eller ti? Han viser seg sjalu ja, men er det så farlig, er ikke sikkert han blir verre enn det jeg har sett
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. januar 2008 #18 Skrevet 17. januar 2008 Alvorlig talt - når du svarer, snakker med ham og deretter "sutrer" over at han fortsetter å ta kontakt så er det igrunnen din egen feil. Det går jo ikke an å være så inkonsekvent. Slik du har handlet nå så har du igrunnen gitt ham beskjed om at han bare kan mase for da gir du etter til slutt. Kutt ham helt ut, ellers kommer dette til å fortsette. Enig. Når du gir etter så skjønner han jo at det lønner seg å mase. Dropp helt kontakt!
Gjest *Mim* Skrevet 17. januar 2008 #19 Skrevet 17. januar 2008 Inkonsekvent? er du alltid konsekvent du da? det er ikke enkelt når man har fått følelser for noen,prøv å sett deg i min situasjon først da, tenk deg om.....ikke lett.Men jeg skal la være å svare selv om det river i hjertet i hjertet mitt, får se hva han gjør da.Jeg vet jo ikke helt sikkert im jeg vil ha kontakt ell er ei, har noen et godt råd eller ti? Jeg har ett eneste råd: Kutt ham helt ut, og ikke svar på sms'er. Klart vi skjønner det er vanskelig med følelser, men dette virker ikke som noe forhold for framtida.
Gjest Gitte Skrevet 17. januar 2008 #20 Skrevet 17. januar 2008 de fleste telefoner har meldingsinnstilling hvor du kan sperre telefonnummeret, så du ikke mottar meldingene han sender deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå