Gjest uerfaren pc bruker Skrevet 18. mars 2003 #1 Skrevet 18. mars 2003 på min forrige pc,pleide jeg å ta diskscanning,diskopprydding og diskdefragmentering innimellom,har hørt at det er best å gjøre det innimellom. nå har jeg en ny pc,hvor alt står på engelsk,noe som ikke er min sterkeste side. Jeg finner bare diskdefragmenter og diskcleanup,er det ikke noe som mangler da? Eller holder det med bare de to tingene? Og hvor ofte skal jeg eventuelt gjøre det? Veldig takknemlig for svar!
Gjest Admin'C Skrevet 18. mars 2003 #2 Skrevet 18. mars 2003 Du trenger ikke kjøre det, defragmentering kn være noe av og til (i xp start->all programs->accesories->system tools->disk defragmenter) kan også komme inn på det ved my computer->høyreklikk hd->properties->tools->disk defragmenter sistnevnte er alle windows versjoner (navnene kan være anderleedes)
Gjest uerfaren pc bruker Skrevet 18. mars 2003 #3 Skrevet 18. mars 2003 takker for svar! Jeg mener pcn går tregere etter en stund hvis jeg ikke gjør det jeg,kanskje bare inbildning?! men det rare er det med diskskanninga og diskoppryddinga? diskcleanup erstater begge de to den da?
Gjest Lea Skrevet 18. mars 2003 #4 Skrevet 18. mars 2003 Cleanup foreslår filer som kan slettes. F.eks midlertidige filer, filer i papirkurven osv. Du kan like greit gå inn og slette disse selv. Pleier å slette midlertidige filer nesten hver eneste dag jeg, papirkurven tømmer jeg hver gang jeg har ryddet opp i dokumenter eller bilder. Defragmentering tar jeg etter å ha slettet programmer eller store mengder filer. Kanskje en gang pr mnd eller noe sånt. Diskscan tar jeg bare dersom jeg tror at det er noe i veien... ganske sjelden. Det er viktig å vedlikeholde litt. Det er aldri dumt å defragmenter, men det er ingen vits i å gjøre det for ofte heller.
Gjest uerfaren pc bruker Skrevet 18. mars 2003 #5 Skrevet 18. mars 2003 ja,men jeg finner ikke diskscan!
waco Skrevet 18. mars 2003 #6 Skrevet 18. mars 2003 Og er man skikkelig dritt lei av at det henger igjen rester i registeret etter avinnstallerte filer så kan man benytte seg av Regleaner4.3 den renser registeret. Og det er veldig enkelt, først så innstaller man norsk språk, og det gjør man ved å gå på Options, language deretter select language. Når man har innstallert norsken, går man på Verktøy, rens registeret og tilslutt automatisk registrerrensning. Da finner Regcleaner filer i registeret man kan slette (dvs filer som ikke er i bruk). W
Gjest uerfaren pc bruker Skrevet 18. mars 2003 #7 Skrevet 18. mars 2003 hvor finner jeg options da? føler at jeg maser jeg nå...
Gjest Admin'C Skrevet 18. mars 2003 #8 Skrevet 18. mars 2003 Og er man skikkelig dritt lei av at det henger igjen rester i registeret etter avinnstallerte filer så kan man benytte seg av Regleaner4.3 den renser registeret. Og det er veldig enkelt, først så innstaller man norsk språk, og det gjør man ved å gå på Options, language deretter select language. Når man har innstallert norsken, går man på Verktøy, rens registeret og tilslutt automatisk registrerrensning. Da finner Regcleaner filer i registeret man kan slette (dvs filer som ikke er i bruk). W Dette kan være farlig hvis den sletter feil, men det gjør den sjeldent og da på programmer som ikke har vært i bruk på en stund, nei synes format c: er det beste jeg (sletter alt på harddisken) win trenger det noen ganger
waco Skrevet 18. mars 2003 #9 Skrevet 18. mars 2003 uerfaren pc bruker, last ned programmet jeg la som link i navnet regcleaner. W
Gjest Admin'C Skrevet 18. mars 2003 #10 Skrevet 18. mars 2003 Jeg er en standard bruker av format c: det hjelper for alt og utføres en gang i året Edit: det var ikke ille nei, men vet ikke om det tar alt heller..., men hva hvis et annet program bruker en bit av registeret som en annet program har lagd. Eks innstaler masse adobegreier, vil du miste det som er felles for alle? ble veldig oppstkket etter mange redigeringer...
Gjest Lea Skrevet 18. mars 2003 #11 Skrevet 18. mars 2003 fdisk er enda bedre... Blanke ark er det beste som finnes (forutsatt at man har en backup som fungerer)
Gjest uerfaren pc bruker Skrevet 18. mars 2003 #12 Skrevet 18. mars 2003 tusen takk! du skjønner vel hvorfor jeg kaller meg uerfaren pc bruker he he...ser ikke linker en gang. skal prøve dette jeg nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå