t-schnuppa Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 (endret) Finnes sikkert allerede en tråd om dette, men prøver en ny.. Hva sklags kake går dere for? Den tradisjonelle m marsipan, mousse kake, muffins-kakestativ, eller noen andre spennende typer? Nysgjerrig på hva andre velger.. Vis gjerne bilde også Vi går for en tre etasjers marsipankake fra Favorit konditoori på Strømmen.. Kritt hvit marsipan, med et litt moderne utseende.. pyntet med hjerter i noe blåst,brunt sukker.. ltitt vanskelig å forklare..Har ikke bilde her. I den nederste delen skal vi ha jordbær og valnøtt-fyll, i de to andre skal vi ha bringebær og vaniljekrem. På toppen skal en slik kaketopp stå : Vedlegg fjernet, se Kvinneguidens regler. vimse-mod Endret 27. juli 2007 av vimse
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Vi skal ha engelsk fruktkake med marsipan-lokk.
Gjest Veronica Mars Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Gjest Frk Åberg Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Jeg ville egentlig ikke ha bryllupskake, men samboeren er litt mer tradisjonell enn meg. Jeg liker ikke krem, og dermed er ikke vanlige marsipankaker noen stor favoritt hos meg. Alle kakene trenger ikke å være i min smak, men hvis man først skal ha bryllupskake syns jeg det burde være noe brudeparet liker. Man kan forresten ha vaniljekrem i stedenfor vanlig krem, men syns marsipankake i seg selv er ganske kjedelig. Så til det tråden handler om; jeg vet ikke. Vil ha noe med mye frukt i og gjerne nøtter, og kommer mest sannsynlig til å be brudgommens mor om å lage den. Har hørt at det går an å leie stativ, så gjør enten det, eller lager flere kaker som man kan binde sammen med noe.
LilleSolstråle Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 verken gutten min eller jeg liker marsipan,og jeg liker heller ikke krem,så vi går for sjokoladekake med hvit krem Er jo ikke lov å legge ut bilder her,men linken er; http://www.eventyrkaker.no/ (den nest nederste kaka,hjerteformet 3 etg. på første siden med bryllupskaker)
Branna Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Vi har veldig lyst på hvit sjokoladekake, to etasjer, med hvite og rosa sjokoladeroser... Men vet ikke om vi får tak i det, det er bare noe jeg har sett i et engelsk bryllupsmagasin.
Gjest Elize Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Jeg har lyst på en marsipan kake som er ganske hvit. Vi skal ha tre etasjer, og det skal være jordbær fyll. Stativ låner vi av en venninnes søster. Stativet borer ikke gjennom kakene. Min kjæres mor skal lage kaken. Hun lagde den til sin eldste sønns bryllup også, så jeg vet at den er kjempegod
Tyren Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Vi hadde en Creme Brule kake fra Pascal i Oslo som så sånn ut Bryllupskake Lignende kake kan kjøpes til omtrent halve prisen hos Kristines Franske fristelser
Gjest Gjest_Sidney_* Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Vi hadde denne kaken vi, det er sjokoladekake med jordbær inni. Kjempegod ! http://www.vgb.no/16967 (en hvit med to hjerter og bro )
Majabeth Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Vi hadde denne kaka. Kommer ikke på akkurat nå hva de forskjellige var i, men den gjorde hvertfall stor suksess! Det ble heller ikke mye igjen av den...
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Vi har veldig lyst på hvit sjokoladekake, to etasjer, med hvite og rosa sjokoladeroser... Men vet ikke om vi får tak i det, det er bare noe jeg har sett i et engelsk bryllupsmagasin. Det er vel bare å spørre nærmeste konditori/bakeri? Hvis du bor i Oslo-området, vet jeg at Favorit på Strømmen/Lørenskog er "kjent" for å lage det du vil ha.
t-schnuppa Skrevet 6. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 6. august 2007 Det er vel bare å spørre nærmeste konditori/bakeri? Hvis du bor i Oslo-området, vet jeg at Favorit på Strømmen/Lørenskog er "kjent" for å lage det du vil ha. signerer denne:) Vi har bestilt derfra og man kan velge utseende og fyll selv ! Og de bruker kritt hvit marsipan her også. Ikke har de så aller værst priser heller. De var kempehyggelige og behjelpelige da vi pratet m de
minemor Skrevet 6. august 2007 #13 Skrevet 6. august 2007 (endret) Er mange kule og velge mellom;) Vedlegg fjernet, se Kvinneguidens regler om kopibeskyttet materiale. vimse-mod Endret 6. august 2007 av vimse
Gjest Gjest_Sidney_* Skrevet 7. august 2007 #14 Skrevet 7. august 2007 Vi har denne hvite med to hjerter vi Den var kjempegod og nydelig http://www.vgb.no/16967/
Gjest Gjest-sidney Skrevet 7. august 2007 #15 Skrevet 7. august 2007 Så visst jeg hadde svart allerede jeg..Beklager -Sidney
flickan Skrevet 7. august 2007 #16 Skrevet 7. august 2007 Siden hverken jeg eller mannen er kakemomser var kaka noe vi ikke brukte mye energi og penger på. V fikk kokke-tanta mi til å lage ei tradisjonell marsipankake (3 etg) som så virkelig flott ut. Kostet oss 500 for leie av stativ. folk synes det var kjempekoselig a vi hadde fått familie til å lage. Satte veldig pris på det og var kjempestolt over tante som var så flink.
*Emma* Skrevet 7. august 2007 #17 Skrevet 7. august 2007 (endret) Vår kake var sjokoladekake med bringebærmousse. Men sidne den var amerikansk var det masse ekkel smørkrem utenpå....den så pen ut, men smakte ekkelt Bilde Endret 7. august 2007 av *Emma*
naley Skrevet 8. august 2007 #18 Skrevet 8. august 2007 (endret) Kaka vår Vi hadde 2x 3 etg kaker, forskjellig fyll i de 2 stativene. Stativene var noe jeg hadde fått lånt av onkel, glassplater kakene står på og nydelige sølvsokkeler. Stort brudepar mellom kaka i stede for på toppen! kaketoppen Endret 19. august 2007 av dimmine
Gjest Kakemoms Skrevet 9. august 2007 #19 Skrevet 9. august 2007 Vi skal ha denne kaken http://www.kakehuset.no/files/msgimages/800_private_042.jpg I stedet for sølvbånd skal vi ha champgnefarget bånd. Roser er temaet i bryllypet, så jeg tror det kan bli veldig fint (vi skal ikke ha den kaketoppen som står på bildet)
Gjest nextlife Skrevet 20. august 2007 #20 Skrevet 20. august 2007 Spennende å se, sparker denne tråden oppover. Noe flere som vil vise sin bryllupskake?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå