Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bare lurte på noen spørsmål:

Hvis jeg har 2x 512mb 3700 twinmos på et dual DDR HK.

Og siden jeg har winxp upgrade, og må installere win98 først som bare takler 512mb minne, går det greit hvis jeg har 2x512mb da? fordi jeg kan ikke ta ut den ene brikka på mobo'et? eller kan jeg?

vil gjerne vite hvordan vannkjøling funker :oops: .

Hvordan overklokker jeg i windows med 845pe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg bare lurte på noen spørsmål:

Hvis jeg har 2x 512mb 3700 twinmos på et dual DDR HK.

Og siden jeg har winxp upgrade, og må installere win98 først som bare takler 512mb minne, går det greit hvis jeg har 2x512mb da? fordi jeg kan ikke ta ut den ene brikka på mobo'et? eller kan jeg?

vil gjerne vite hvordan vannkjøling funker :oops: .

Hvordan overklokker jeg i windows med 845pe?

Tror Win98-5uxx0r bare later som at du har 512 MB. :)

Du må jo gjerne nappe ut den ene brikka (og gi den til meg), om du vil.

Vannkjøling består hovedsaklig av radiator, pumpe, tank, slanger og kjøleblokker. Du har en vanntank med vann i, en radiator som kjøler ned vannet, en pumpe som pumper vannet, kjøleblokker som kjøler chipene, og slanger som leder vannet. :)

Du kan OC'e i Win med diverse verktøy (tror det fulgte med et til moboet ditt også (Easy Tune elns), men det er absolutt ikke å anbefale. :)

Skrevet
[

Du kan OC'e i Win med diverse verktøy (tror det fulgte med et til moboet ditt også (Easy Tune elns), men det er absolutt ikke å anbefale. :)

BIOS er det eneste stedet man klokker ;-)

:yes:

Gjest Anonymous
Skrevet

BIOS er det eneste stedet man klokker ;-)

:yes:

Det er lettere for n00bz å klokke i Win da. ;) I BIOSen har en jo FSB, multiplier (ikke med I845PE men), Vcore osv. :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Før du overklokker burde du sette deg inn i det, hva er temperaturen din, hvor mye kan du øke tempen med før maskinen dør, hva skal du overklokke, hva er fsb, hva er multiplyer, hva er bios, hvordan låse opp cpu.

Bare starte og lete

Lykke til

Skrevet
hva er multiplyer

Lykke til

Ja , det lurer jeg på..

På den planeten jeg bor heter det multiplier :-P

Uansett , for alle dere spirende overklokkere, trykk her :-D

Gjest Anonymous
Skrevet
Før du overklokker burde du sette deg inn i det, hva er temperaturen din, hvor mye kan du øke tempen med før maskinen dør, hva skal du overklokke, hva er fsb, hva er multiplyer, hva er bios, hvordan låse opp cpu.

Bare starte og lete

Lykke til

Tempen ligger på ca 40 grader, tipper jeg (I845PE = P4 = ca 40 grader). Tempen øker vel ikke med mer enn 10 grader. Maskiner dør ikke. :) P4'er dør ikke! Han skal OC'e en P4. FSB er front side bus. Multiplieren er CPU-hasighet målt i MHz delt på FSB. BIOS er Basic Input/Output System. Du kan ikke låse opp en P4 (det er iaffal meget vanskelig.

Gjest Admin'C
Skrevet

Greit er klar over at norsken og engelsken min sjangler litt når jeg er trøtt og følte at jeg måtte melde meg inn i et nytt forum, var noen på HW.no som sa det var fint her :roll:

Og ja det er nok litt vanskelig å låse opp en pentium, men problemet med pentium er at hvis tempen blir 5-60 tror jeg så begynner en beskyttelse og komme inn som senker ytelse på cpu, og det å øke tempen med 10 grader går fint, bare å øke vcore litt.

Når jeg tenkte på opplåsning var til senere tid der palominomå låses opp, tror dette gjelder barton også mens hkr låser opp tbredene

Gjest Admin'C
Skrevet

o, en ting til er at win98 skal bli veldig ustabilt når du har så mye ram så prøv å innstaler rett fra xp cdn, hvis ikke det går tror jeg det er best å ta ut en brikke kjøre inn 98 og kjøre inn xp og så sette inn brikken

Gjest Anonymous
Skrevet
Greit er klar over at norsken og engelsken min sjangler litt når jeg er trøtt og følte at jeg måtte melde meg inn i et nytt forum, var noen på HW.no som sa det var fint her :roll:

Og ja det er nok litt vanskelig å låse opp en pentium, men problemet med pentium er at hvis tempen blir 5-60 tror jeg så begynner en beskyttelse og komme inn som senker ytelse på cpu, og det å øke tempen med 10 grader går fint, bare å øke vcore litt.

Nei. Du kan selv velge hvilken (om du vil ha i det hele tatt) temp PCen skal skru seg av på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...