Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Spring Hermit
Skrevet

Jeg har fått uvanen av å vaske bhene mine i vaskemaskinen (victorias secret-bher som egentlig skal håndvaskes) og de har selvfølgelig mistet formen helt og ser jævlige ut.

Har bestilt noen nye nå jeg skal ta bedre vare på men vet ikke helt hvordan jeg skal få vasket dem ordentlig for hånd?

Har prøvd å vaske klær for hånd før men føler lissom ikke at det blir ordetnlig rent. :sjenert:

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du legger dem (bare en om gangen) i vaskepose og vasker på håndvaskprogram i maskinen er det langt mer skånsomt enn vanlig håndvask :)

Skrevet

Med håndvaskprogram mener du ullvaskprogrammet eller? :sjenert:

Skrevet

De BHène jeg har som skal håndvaskes skyller jeg ganske enkelt opp i vasken på badet om kvelden. Når den er brukt en dag er den jo ikke så møkkete, da.....

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg er jo BH-djevelen.

Vasker dem på samme programm som resten av tøyet og bruker ikke vaskepose :sjokk:

Skrevet
Jeg er jo BH-djevelen.

Vasker dem på samme programm som resten av tøyet og bruker ikke vaskepose :sjokk:

Er du ikke redd for å ødelegge vaskemaskinen? Det skjer faktisk ofte at en spile kan dette ut og havne mellom trommelen og alt annet og ødelegge.

Kjøp vaskepose. Det koster ikke mer enn en tjuer på H&M eller dagligvarebutikken.

Skrevet
Jeg er jo BH-djevelen.

Det gjør jeg også litt for ofte. Men av og til klarer jeg å holde dem utenfor å vaske på ullprogram.

Har kjøpt vaskepose for å ta dem for seg, men den finner jeg som regel neders i skittentøyskurven etterpå. :ler:

Gjest Borghild
Skrevet
Jeg er jo BH-djevelen.

Jeg også! :legrine:

Gjest Tweek
Skrevet
Er du ikke redd for å ødelegge vaskemaskinen? Det skjer faktisk ofte at en spile kan dette ut og havne mellom trommelen og alt annet og ødelegge.

Kjøp vaskepose. Det koster ikke mer enn en tjuer på H&M eller dagligvarebutikken.

Ikke egentlig. Det har aldri skjedd verken med mamma noen gang eller jeg. Jeg vet fortsatt at det kan skje. Uansett så merker man jo om bh´ en begynner å løsne litt der :)

Skrevet

Jeg vasker mine BHer i maskin etter 2-4 dagers bruk.

Kjører de da i vaskepose på finvask-program, og tørketromler de selvsagt ikke

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

Jeg bruker Biotex og legger de i varmt vann en halv time eller så, så skrubber jeg de litt i vaskevannet før jeg skyller godt, klemmer ut vann og henger de opp. De blir helt rene da.

Endret av Veronica Mars
Gjest Blanca
Skrevet
Jeg bruker Biotex og legger de i varmt vann en halv time eller så, så skrubber jeg de litt i vaskevannet før jeg skyller godt, klemmer ut vann og henger de opp. De blir helt rene da.

Det gjør jeg også :). Hvite BH'er blir grå om de vaskes ofte i maskin, med håndvask holder de seg hvite og pene lenge. Fasongen holder lengre også. Om du vasker i maskin må du ikke bruke tøymykner, det ødelegger elastisiteten i BH'en.

Vasker BH'er omtrent hver dag, jeg :).

Skrevet

Mine vaskes kun i maskin (finvaskprogram med vaskepose) og holder seg så fine og hvite som bare det. Har heller aldri mistet noen spiler, men synes det er tryggest med pose likevel.

Har aldri hatt noe problem med at BHene mister fasongen pga. av at de vaskes i maskin, -men naturligvis slites de og elastikken blir mindre elastisk etterhvert som tiden går.

Skrevet
Med håndvaskprogram mener du ullvaskprogrammet eller? :sjenert:

Ja, ullvask/finvask.

Skrevet

Jeg vasker mine i Milovann, forresten. Funker toppers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...