Gå til innhold

Bryllupslokale!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Elliebellie (eller noen andre):

Har du vært innom Båthavna, Kantina på fløyahuset og sjømannsskolen? Har du noen kommentarer om disse stedene? Vurderer å bruke en av dem til bryllupsfesten. Har midlertidig booket Swingeriet, men har lyst å være 100 % sikker på at det er rette stedet. Har du kontaktinformasjon til Båthavna?

Nei, jeg har aldri vært i Båthavna, heller ingen av de andre stedene. Men Sjømannskolen har jeg hørt mange anbefale. Lurer litt på hvorfor vi ikke valgte det stedet - eller iallefall dro å kikket der??? Jaja, vi har også booket Swingeriet og håper vi blir fornøyd... Husker du forresten hvor mange det var plass til på Swingeriet?

Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde bryllupet vårt på Swingeriet, og det var forsåvidt veldig greit der. Hadde egen kokk, og all maten ble laget på kjøkkenet der. Om man skal ha egen kokk bør man sjekke at det er plass og utstyr nok på kjøkkenet, om man skal ha catering må man undersøke at det er plass til å legge opp i alle fall. Mener de påstår det er plass til 120 på Swingeriet, men da tror jeg ganske sikkert ikke man får alle ved ett bord. Det er heller ikke servise nok til det. Vi var ca 80, og det gikk greit å ha bordene i en E-fasong.

Skrevet

På hjemmesiden til Swingeriet står det at det er plass til 100 sitteplasser og at de har dekketøy til 120 gjester.

Sjømannsskolen var best egnet for 80-120 gjester, pga veldig stort lokale. De anbefalte ikke lokalet til oss som skal ha 40-50 gjester, for da blir det masse bort i kantina som ikke er dekt og som de ikke kan flytte ut. Også må man kjøpe mat gjennom dem i tillegg, det ønsket ikke vi.

Da jeg ringte han på Fløyahallen, måtte han først få vite hvilken type selskap jeg skulle bruke lokalet til. Han fortalte så at det for bryllupsfest kostet 4500,- for leie. Det kunne virke som at de skrudde opp prisen når det hadde noe med bryllup å gjøre... Ingen andre jeg har ringt til har spurt meg om hvilken type selskap jeg skal arrangere!

På Handelens Hus skulle de ha 5500,- i leie for ikke medlemmer. Det ble i dyreste laget for oss.

Har ikke fått tak i de i Småbåthavna ennå, er spent på hvilken pris de tar.

Skrevet
Vi hadde bryllupet vårt på Swingeriet, og det var forsåvidt veldig greit der. Hadde egen kokk, og all maten ble laget på kjøkkenet der. Om man skal ha egen kokk bør man sjekke at det er plass og utstyr nok på kjøkkenet, om man skal ha catering må man undersøke at det er plass til å legge opp i alle fall. Mener de påstår det er plass til 120 på Swingeriet, men da tror jeg ganske sikkert ikke man får alle ved ett bord. Det er heller ikke servise nok til det. Vi var ca 80, og det gikk greit å ha bordene i en E-fasong.

Takk for info. Har lurt litt på hvordan vi skal ha bordene. Hadde dere hovedbordet på kortsiden (mot kjøkkenet)? Ble søylene der i veien for noen av gjestene?

Skrevet
Da jeg ringte han på Fløyahallen, måtte han først få vite hvilken type selskap jeg skulle bruke lokalet til. Han fortalte så at det for bryllupsfest kostet 4500,- for leie. Det kunne virke som at de skrudde opp prisen når det hadde noe med bryllup å gjøre... Ingen andre jeg har ringt til har spurt meg om hvilken type selskap jeg skal arrangere!

TYPISK! Sett brud/bryllup foran og prisene dobles! Hun som skal lage blomsteroppsatsene våre fortalte at når hun bestiller blomster og skriver at det gjelder bryllup, blir det mye dyrere!

Skrevet
Takk for info. Har lurt litt på hvordan vi skal ha bordene. Hadde dere hovedbordet på kortsiden (mot kjøkkenet)? Ble søylene der i veien for noen av gjestene?

Vi som satt ved hovedbordet satt med ryggen mot kjøkkenet ja. Mener å huske at ingen av søylene ble i veien, men at de ville ha blitt det om vi hadde måtte ha lengre bord. Men jeg er ikke 100% sikker, det begynner å bli noen år siden :).

Og de hadde nok sikkert servise til 120 en gang i tida, men det er f.eks langt i fra nok glass til det, så det har nok blitt knust en del med tida. Anbefaler at man sjekker at det er tilstrekkelig med servise i godt tid før bryllupet i alle fall.

Når det gjelder småbåthavna så har jeg ikke vært der, men jeg har hørt at det er skikkelig slitt og stygt, så ikke book det uten å ha sett stedet!

Skrevet
Vi som satt ved hovedbordet satt med ryggen mot kjøkkenet ja. Mener å huske at ingen av søylene ble i veien, men at de ville ha blitt det om vi hadde måtte ha lengre bord. Men jeg er ikke 100% sikker, det begynner å bli noen år siden :).

Og de hadde nok sikkert servise til 120 en gang i tida, men det er f.eks langt i fra nok glass til det, så det har nok blitt knust en del med tida. Anbefaler at man sjekker at det er tilstrekkelig med servise i godt tid før bryllupet i alle fall.

Når det gjelder småbåthavna så har jeg ikke vært der, men jeg har hørt at det er skikkelig slitt og stygt, så ikke book det uten å ha sett stedet!

Skal innom der i god tid og telle service, bestikk og glass for å være på den sikre siden.

Så bra at vi kan sitte i en E. Kokken vår - som har hatt bryllup der før, påsto at det ikke gikk å sitte den veien. Men hvis dere var 80 og vi er max 70, så burde det gå fint. Ble litt letta nå ja... Takk!

Skrevet
Skal innom der i god tid og telle service, bestikk og glass for å være på den sikre siden.

Så bra at vi kan sitte i en E. Kokken vår - som har hatt bryllup der før, påsto at det ikke gikk å sitte den veien. Men hvis dere var 80 og vi er max 70, så burde det gå fint. Ble litt letta nå ja... Takk!

Kan prøve å se på bildene for å være sikker på hvordan det ble med søylene, men vi satt i alle fall i en E, og vi satt med ryggen mot kjøkkenet, det er jeg bombesikker på :)

Skrevet
Kan prøve å se på bildene for å være sikker på hvordan det ble med søylene, men vi satt i alle fall i en E, og vi satt med ryggen mot kjøkkenet, det er jeg bombesikker på :)

Du husker vel ikke hvor mange dere var på hovedbordet?

Takk for hjelpen :)

Skrevet
Du husker vel ikke hvor mange dere var på hovedbordet?

Takk for hjelpen :)

Vi var 10 stykker på hovedbordet. Den midterste utløperen på E'en var kortere enn de to andre armene.

Skrevet
Vi var 10 stykker på hovedbordet. Den midterste utløperen på E'en var kortere enn de to andre armene.

Takk Takk :)

Skrevet

Da har jeg akkurat hatt visning på Swingeriet. Det ser jo helt greit ut innvendig, men utvendig ser det jo ikke ut. Håper gjestene bare husker hvor koselig vi hadde ordnet det innvendig ;)

Hvis vi bare blir 40 stk, tror dere det vil holde å sitte i en hestesko?

Har dere noen planer om å flytte på bordene om kvelden og lage et dansegulv, evt ha et band som spiller? Har dere noen praktiske råd for det?

Har dere ellers tenkt å pynte opp lokalene, forutenom bordene?

Jeg likte at man kunne dimme ned lysene, da ble det mye mer koselig i lokalet.

Skrevet

Har kikket på bildene nå, og det var ingen søyler i veien "inne" i E'en vår. Skimter en søyle bak ryggen på hovedbordet, og tror det ikke var så langt fra endene på utstikkerne til nærmeste søyle, men altså ingen som var i veien.

Må bare få anbefale å kun bruke dimmere på taklysene, og heller skru av de lampettene som er midt på veggen. De ødelegger nemlig mange bilder, med å være et lyst punkt som "lurer" kamera sånn at resten av bildet lett blir for mørkt. Vi har fått en god del bilder ødelagt av det.

Jeg tror absolutt at det vil holde med hestesko dersom man er 40 til bords. Vi pyntet ikke lokalet noe mer enn bare bordet, tror lett det kan bli litt mye da, for det er jo en del kunst på veggene og sånn der. Men en veninne av meg som også hadde bryllupsmiddag på swingeriet pyntet trappa opp utendørs med friskt løv, og det gjorde det mye koseligere.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips og info. Alt er notert ned...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...