blaablomst Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Me har valgt å gifte oss i bunadar, og gler oss veldig til det. Han sin bunad er under "produksjon" og min har eg jo hatt sidan komfen. Begge er Rogalands-bunadar, min med Jelsa mønsteret. Det er mor som har sydd min, slik at eg kan ikkje se for meg noko finare å gifte meg i (folk må bare være så ueinige dei berre vil, men dette er vårt bryllup). Men uansett, det som kanskje er litt problemastisk med bunadbryllup er val av fargar. Eg funderer veldig over valet av fager til alt av ting i papir, blomar osv. Planen er at alt skal ha ein raud tråd, og eg har i utgangspunktet sett for meg å bruke sølv og kvitt, kombinert med ein annan farge til alt av papir. Brudebuketten ser eg for meg skal vere av liljer. Men kva slags fargar bør me velje?
Gjest Veronica Mars Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er helt enig med deg at det er kjempefint å gifte seg i bunad, hadde vurdert det selv også om mannen hadde det. Har du ikke en farge som dominerer i bunaden din da? Jeg vet ikke hvordan bunaden din ser ut jeg, men hvs det f.eks er mye rødt i den kan du jo bruke det sammen med sølv og hvitt.
Skravla Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Har du ikke en farge som dominerer i bunaden din da? Jeg vet ikke hvordan bunaden din ser ut jeg, men hvs det f.eks er mye rødt i den kan du jo bruke det sammen med sølv og hvitt. Det tenkte jeg på også. Gjerne en felles farge fra dame og herre-bunaden. Synes det er flott at du velger bunad til bryllupet ditt.
blaablomst Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2007 (endret) Det er lettare å forklare med bilete: Min bunad er den svarte, med denne vesten: Han sin vil bli sjåande lik denne, med same vest: Problemet er at sidan det er så mange fargar, så er valet av fargar vanskelegare. Eigentleg kunne eg tenkt meg å berre kjøre kvitt, men er usikker på om det kanskje blir for kjedeleg. Pluss at eg kunne veldig gjerne tenkt med å bruke sølv kombinert med ein annan farge sidan me har så mykje sølv til bunadane.. Vedlegg fjernet, se Kvinneguidens regler om kopibeskyttet materiale. vimse-mod Endret 27. juli 2007 av vimse
Skravla Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Du kan jo bruke rødt da - i tillegg til hvit og sølv. Skal du og mannen ha lik vest?
blaablomst Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2007 Nei eg skal ha den svarte brokade-vesten som vist på biletet i forrige innlegg. Han skal ha den gylne som vist på herrebunaden. (Var bileta synlege??)
Skravla Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Nei eg skal ha den svarte brokade-vesten som vist på biletet i forrige innlegg. Han skal ha den gylne som vist på herrebunaden. (Var bileta synlege??) Ja bildene ble synlige. Så din vest og misforsto da du skrev at mannen skulle ha bunad som på bildet og samme vest. Trodde du mente samme vest som deg. Er rødfargen på bunadene ganske lik? Ser at det er noen røde bånd på herrebunaden.
blaablomst Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2007 Trur eigentleg dei er nokså like. Men eg må sei eg kvir meg veldig for å velje raud. Føler at det bare omer JUL av kombinasjonen raud, kvitt og sølv. Hmmm... vanskelege greier dette. Tenker litt på kanskje å gå for gyllen, men er usikker.
Skravla Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Trur eigentleg dei er nokså like. Men eg må sei eg kvir meg veldig for å velje raud. Føler at det bare omer JUL av kombinasjonen raud, kvitt og sølv. Hmmm... vanskelege greier dette. Tenker litt på kanskje å gå for gyllen, men er usikker. Enig i at rødt, hvit og sølv blir veldig jul. Det er vansklig å velge farge ja...
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Vet at det ikke er de fargene du har tenkt deg ut men hva med grønt og hvitt? Min tilkommende mann skal bruke sin bunad når vi gifter oss, hans brokade vest ligner på din. Siden det er mye farger i vesten så tror jeg at bare hvitt og grønt ellers kan bli pent.
Stine66 Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Tror jeg ville gått for hvitt og sølv som hovedfarger, og kanskje med noen svarte detaljer her og der, bare for å understreke de to andre fargene Det kan bli veldig stilig!!
Trønderpia Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 En lys grønnfarge kan bli pent sammen med hvitt og sølv. Da tar du igjen fargen i f.eks. løvet ute.
Gjest nimbus Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 Synes ikke kun sølv og hvitt er kjedelig, synes det er klassisk og nydelig!
blaablomst Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 27. juli 2007 (endret) Ja mange bra forslag. Var innom ein blomsterhandel idag for å få litt tips. Dei meinte at eg ikkje burde gå for liljer, men heller meir fargar. Eg er eigentleg veldig forvirra no, fordi eg tenkjer at når det er så mykje fargar i bunadane så bør eg kanskje gå for ei veldig enkel linje me tanke på blomar ol. Endret 27. juli 2007 av blaablomst
Rosalie Skrevet 27. juli 2007 #15 Skrevet 27. juli 2007 Bunader er jo ganske overdådige, så da kan dere også være ganske "overdådige" i fargevalget. Vil kle seg veldig fint med litt kraftige farger i blomstene til bunader, ja.
blaablomst Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 27. juli 2007 Hmm, ja, kanskje. Er glad det er lenge til endå :smile:
blaablomst Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #17 Skrevet 27. juli 2007 Men finst det nokre andre som har gifta seg i bunad her?? Hadde vore fint med litt innspel/tips til korleis det gjennomførte ting og tang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå