Gå til innhold

Brudekjoleprøving

Anbefalte innlegg

Gjest Musica
Skrevet

Skal snart prøve kjoler, og vet jeg har lest tråder her med tips og råd for kjoleprøving, men nå finner jeg de ikke igjen.

Noen som kan finne link for meg, eller komme med tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Ta med deg en venninne, din forlover, en søster eller en mor med peiling på klær og som tør å si deg i mot. Det er din dag og din kjole, men det kan være greit med noen som ser det fra "utsiden".

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Husk og smink deg og sett opp håret slik du tenker du skal ha det i bryllupet (eller litt slik da). Ta med kamera, det er veldig til hjelp hvis du får lov til å ta bilde.

Så er det lurt å prøve kjoler i forskjellige farger, fra helt hvitt til sølvhvitt til gull og champagne, for å se hva du passer best til. De fleste kjolene i salongene er stort sett i elfenben, men det er slett ikke alle som passer best til den fargen.

Skrevet

Spør om de har et slør (kort og langt), tiara og brudebukett du kan låne når du prøver. Da ser du mer helheten og hva som passer til kjolen.

Kan også være lurt å tenke på hva man gjør med slepet på kjolen (hvis den har det) når man skal danse. Har kjolen hempe slik at du skal ha den på armen, kan det hektes opp bak slik at du har hendene fri, e.l.

Og så kan det jo være greit å spørre om de tilpasser kjolen eller om du må finne noen selv og uansett hvor mye det evt vil koste sånn ca.

Gjest simsam
Skrevet

Hva med leiekjoler? Pleier slike utleiefirmaer å ha ulike størrelser liggende? Og er det mulighet der for å få sydd ut om det trengs?

Og bør man prøve kjolen en stund før bryllupet og så bestille den til den dagen? Og hvor lenge får man leie? Og ikke minst, hva koster det vanligvis å leie en slik kjole?

Gjest Gjest
Skrevet
Ta med kamera, det er veldig til hjelp hvis du får lov til å ta bilde.

Har aldri opplevd at man får lov til å ta bilde.

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Skrevet

I den ene brudekjoleslongen jeg var i oppfordret de meg til å ta bilde av meg i kjolen uten at jeg spurte om å få lov. I den andre jeg var i tok jeg et par bilder med mobilen i prøverommet uten å spørre. Vet ikke om de syntes det var ok eller ikke :sjenert:

Skrevet

Jeg hadde tenkt å kjøpe meg stroppeløs bh før prøving, men det rakk jeg ikke. Lånte korsett hos salongen. Sko lånte jeg også der. SMinka meg ikke mer enn vanlig og hadde heller ikke håret satt opp.

Tror ikke du skal stresse med å være sånn eller slik den dagen, de hjelper deg likevel- og kjole finner du! :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg fikk lov til å ta bilde på alle tre salongene der jeg var.

Dvs. jeg spurte ikke, men de nektet meg det i hvert fall ikke da jeg gjorde det.

Man burde absolutt få ta bilder, litt vanskelig å bestemme seg når man ikke husker hvordan kjolene så ut. Men i de 4 jeg har prøvd i så har de nektet, de skylder på leverandørene sine sier at de nekter. Men det er jo litt rart da siden alle de store merkene legger ut bilder av kjolene på nett.

Skrevet

I den brudesalongen hvor jeg kjøpte kjolen min, var det ikke noe problem å ta bilder.

Gjest Gjest
Skrevet

Ta med skikkelig korsett om du planlegger å bruke, salongene har som regel torsetter (eller hva det nå heter) og det blir ikke det samme.

Jeg ville også tatt en tur eller to alene slik at du finner ut hva dul liker før du tar med andre. Kan bli litt kjedelig med x antall kjoler for de som er med.

Skrevet

Jeg hadde hudfarget undertøy på og det var jeg veldig glad for. Så slipper man å skulle abstrahere fra rosa/sort/brun bh-kant etc. Barbering av ben og bikinilinke kan også være en god ide (både fordi man står der mere eller mindre halvnaken, men også så man føler seg mest mulig pen), det er også smart å ta med en strikk så du kan ta håret bort fra ansiktet og sko med en hel i noenlunde den høyden du planlegger å ha på.

Piglet

Skrevet

Jeg var og prøvde kjoler i dag og vi fikk ta bilder :)

Skrevet

Jeg var veldig glad for at jeg har tittet masse på internett før jeg prøvde. Nå hadde jeg nesten bestemt meg før jeg dro :sjenert: ,men det var veldig fint å vite åssen type kjoler jeg var ute etter. Da ble det lettere å prøve :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilken salonger er det som tillater at dere tar bilder?? Er på desperat utkikk etter en slik salong..

Gjest Gjest
Skrevet
Hvilken salonger er det som tillater at dere tar bilder?? Er på desperat utkikk etter en slik salong..

Ski brud og bli ny brudesalong kan man ta bilder hos :tommel: (ligger nesten rett ved stasjonen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...