Gjest Mzfire Skrevet 18. mars 2003 #1 Skrevet 18. mars 2003 Hei jenter Dere har sikkert kommet lenger enn meg, men jeg lurte på om dere har begynt å se på brudekjoler og slikt, eller om dere har allerede bestemt dere for en kjole? Jeg ser en del på nettet og det er så mange nydelige kjoler. Er så mange at det blir vanskelig å velge. Nå er det en som jeg syns er kjempe flott da, har bilde så dere kan se. Du Lillen har sett den:) Holder fast på denne nå, men vet ikke om jeg kommer til å ende med den. Vil helst prøve den først får å se hvordan den er. Jeg vil ikke vente med kjolen til siste liten. Kjolen syns jeg betyr så mye. Fant ut at den jeg vil ha koster 9999 danske kroner. Lurer på hva det blir. Snakket med han Nicoai over mail og han sa at det er en 2003 kjole og at kjolene går ut i november tror jeg for da kommer 2004 kjolene.. Har vist den i en tidligere tråd, men her er linken : http://www.nicolai-brudekjoler.dk/ er nr 5 fra venstre, står Sp style 0004.St.patric kjole.
Edie Skrevet 18. mars 2003 #3 Skrevet 18. mars 2003 Det var en fin kjole. Ikke noe jeg personlig ville valgt, men er det den du vil ha, gå for den!!! Kler den deg, og du liker den, er det en kjole du absolutt ville velge! Har sett litt på kjoler på nettet, men kun for å få ideer og finne ut hva jeg liker. Er nok en stund til jeg skal gå å prøve og slikt. Ikke tenkt på noe annet av hva jeg skal ha på meg heller. Har foreløpig tenkt mest på kirke og lokaler. Må ofte bestilles en god stund i forveien.. (men ikke alltid...hehe, se tråd om å "bestille kirke")
lillen Skrevet 18. mars 2003 #5 Skrevet 18. mars 2003 Har sett på masse kjoler på nettet, og funnet ut en ting ihvertfall; JEG vil ikke ha todelt kjole. Men så er det det der med kolleksjoner som går ut, da... Og jeg kommer ikke til å kjøpe kjole før tidligst sommer 2004. Man vet aldri med vekta mi; jeg er en del syk, og da er jeg tynn, mens når jeg er frisk, kan jeg gå opp 5 kilo. Og hvem vet hva som vil skje på litt over 2 år?? Men jeg har vel funnet noen stiler som jeg kommer til å gå for! Kommer tilbake med kjolevalg-linker når jeg har lært meg hvordan man legger inn link :oops: Noen som kan fortelle meg det? Vet ikke hvordan håret skal være ennå, om jeg skal ha tiara, slør, ingenting, eller begge deler...
lillen Skrevet 19. mars 2003 #7 Skrevet 19. mars 2003 Ja, jeg tenkte det var noe sånt, men jeg visste bare ikke at det var så enkelt! Takk skal du ha, Mzfire :D Jeg synes tiara er så fint, men så blir jeg litt usikker når jeg ser bilder, for alle som har de på har jo sånn stor "topp" i håret; og det TROR jeg ikke jeg vil ha...
magnhild Skrevet 19. mars 2003 #9 Skrevet 19. mars 2003 Heisann dere!!! Mzfire: Den kjolen var virkelig LEKKER! MEN; du må prøve en sånn kjole. Jeg for min del fikk helt klausen i slike ermer... Det er veldig lite beveglighet i slike ermer, og jeg er nok litt for aktisv til å gå med armene rett ned en hel helg... (Siden ejg skal ha helgebryllup) :-? Når det gjelder å finne kjoler man liker, så gjorde jeg som dere. Jeg satt og så på nett på hva jeg synes var fint, men da jeg kom i butikken, så fant vi ut at de ikke passet til min krop i det hele tatt. Veldig mye av snittene av utrigninger og lignende skjærer med skuldre og kragebein... Jeg hadde lyst på sånne tynne stropper, men de bare forsvant vekk i suldrene mine. Mens det med stroppeløs var skikkelig fint. osv... Så dere bør bare gå å prøve altså. Men for all del; vil dere ha GOD servise i butikkene; si at dere skal gifte dere i mai... eller i alle fall ikke si 2005. Da kommer andre før dere i køen, og dere får skikkelig teit servise. Det skjedde med meg. Jeg sa jeg skulle gifte meg i mai, og fikk kjempebra servise! Men nå er det jo sånn at en venninne skal sy til meg da. Håper jeg... Det blir litt teit nå, for jeg kommer til å endre kroppen min ganske masse fremover... Og hvem vet hvordan kroppen min vil se ut i nov/des??? Men her har dere en link til den jeg har lyst til å herme etter! Skal jo ikke ha hvit, for det kler meg ikke... Men rød og gull/beige skal bli bra tenker jeg!!! Og i håret skal jeg ha en gulltiara, og blomster. Men det får vi se på etter hvert. Har frisør i familien, så det blir billig for meg... http://www.margaretlee.co.uk/images/large/p39_l.jpg Og forretsen; hvis det er en spesiell kjole dere vil legge inn, så er det lettere å høyreklikke på bildet, trykke på egenskaper, kopiere adressen. Da kommer bare det bildet opp på siden. Så slipper vi å skrive; 5 kjole fra ventre, på tredje linje osv... :blunke: Men nå ble dette langt!! Dere får kose dere!!! Mange klemmer fra Magnhild
Gjest Mzfire Skrevet 19. mars 2003 #10 Skrevet 19. mars 2003 Hei Magnhild Takk for rådet ditt. Det hadde jeg ikke tenkt på nei. Det er sant, jeg vil jo kunne bevege armene mine. Det er nok best å prøve ja. Jeg har bestemt meg for tiara, men hvilken det blir må jeg nok vente til når jeg har bestemt kjolen. Kjolen din var jo nydelig da Den passer perfekt til en gull tiara. Du blir nok flott. Men sånn kjole kunne jeg tenkt meg, men da må en ha litt bryster for at det skal se pent ut syns jeg. Jeg er dessverre mer flat jeg på det området. Kansje ta litt siliokon først? hmmmm.. Takk for tipset. Visste det går ann å lime inn på det viset også. Takk for påminnelsen
Edie Skrevet 19. mars 2003 #11 Skrevet 19. mars 2003 Stilig kjole Magnhild! Som nevnt, det høres veldig flott ut med gulltiara til den kjolen! Jeg vet ikke akkurat hvordan kjole jeg vil ha. Jeg vil ha en helskåret kjole, og ikke kritthvit. Men det er så mange forskjellige typer jeg liker. Må nok prøve etterhvert og se hva som kler meg. Har et annet problem jeg da. Er ei stor jente, og også store pupper..Men vil ikke ha noen stor utringning. Vil ikke ha en vulgær utringning hvis noen skjønner. Men litt vil jeg jo ha, må jo kunne vise frem noe av de bedre sidene mine.... hehe Og er redd for at jeg kommer til å ende opp i et telt. Det vil jeg ikke. Hva synes dere? Må jeg gjemme meg helt bort bak masse stoff fordi jeg er stor?
Gjest Mzfire Skrevet 19. mars 2003 #12 Skrevet 19. mars 2003 Hei Aricept Jeg syns at du ikke behøver å gjemme deg bak et telt med masse stoff. Da kan det gi en dårlig effekt og gjøre at du ser større ut en du egentlig er. Det vil du jo ikke. Jeg er sikker på at du vil finne en kjole som vil passe til deg som vil fremheve det fine hos deg. Om du ikke vil finne noen som passer i salongene går det kansje ann å sy om eller gå til en sydame? Ikke vær redd, det kommer til å ordne seg. Selv om du har stor barm så kan du sikkert ha en som er ja hva heter det. Du kunne gått i en Maggie Sottero kjole. Kjolene hennes er jo ganske like Kunne tenkt meg en Maggie Sottero kjole selv jeg.
magnhild Skrevet 19. mars 2003 #13 Skrevet 19. mars 2003 Hei Aricept! Vet du hva!! jeg har sett så mange barnfagre nydelig bruder, så ikke fortvil. :D Men jeg kan jo si hva jeg synes er det heldigste for ikke å bli vulgær. Så en kjole som hadde en veldig fin, firkantet utrigning, den var ganske dyp, men det ble ordnet av at det ble lagt et tynt chiffonlag over den. Da ble det veldig fint, og ikke vulgært. Dessuten så tror jeg at firkantete utrigninger kan være fint. Men som Mzfire sier, ta å prøv, og om du ikke finner noe så reis til en skredder. Det er ikke dyrere der enn i en salong, og da vet du hva du får!!! Mzfire; Jeg har heller ikke store bryster, men det henger oppe likavel. Det kommer helt an på utskjæringen om det blir fint eller ikke. Jeg er helt enig i at det er heller rart med en stroppeløskjole som ikke passer... Mange klemmer fra Magnhild
Edie Skrevet 19. mars 2003 #14 Skrevet 19. mars 2003 Takk for svar Mzfire og magnhild! Finner helt sikkert noe. Tror det beste er å prøve og se på seg selv. Det som er fint "på hengeren" er ofte ikke fint på, og omvendt. Og man skal jo tross alt tilbringe en del timer i den kjolen, så den burde være ganske behagelig å ha på også... Mzfire; (eller noen andre) har du noen link til nettsiden til Maggie Sottero? Så får jeg sett litt....hihi... Men skal foreløpig kun se, ikke prøve eller kjøpe noe enda. Er redd for å bli litt for overivrig her.. Er jo tross alt over to år til bryllupet!! men det er lov å titte og glede seg
Edie Skrevet 19. mars 2003 #15 Skrevet 19. mars 2003 Men alt dette pratet gjorde meg litt ivrig da... Og har sett en del på kjoler ikveld. Sambo har sett sammen med meg. Tviler på at jeg klarer å holde kjolen hemmelig frem til den store dagen ja....(har allerede tenkt på å ta han med meg for prøving så... er ikke så opptatt av slike tradisjoner og slikt jeg...) Men poenget mitt; her er linker til noen kjoler jeg liker (og som sambo liker, han likte veldog godt den første) http://www.bonny.com/gowns.php?id=211&glin...ge=0&featured=N http://www.bonny.com/gowns.php?id=190&glin...e=12&featured=N http://www.demetriosbride.com/Spring/4139.jpg http://www.sinceritybridal.com/2003/2950.jpg http://www.sinceritybridal.com/sty/2873f-on-gold.jpg
lillen Skrevet 20. mars 2003 #16 Skrevet 20. mars 2003 WOW! Den første var jo fantastisk! Nydelig snitt... Nå vet jeg jo ikke så mye om deg egentlig, men de som hadde armer; gjør ikke de at man ser større ut (siden alt er så hvitt, og med armene blir det jo bare mer hvitt!). Men man vet jo aldri hvordan de ser ut på... Det spørs jo også på snittet! Og det jeg heller ikke vet noe om, er om du bevisst har tenkt at langermet er noe for deg! Huff, dette ble teit :oops: Dette er IKKE kritikk, eller no! Håper du forstår meg riktig... Lille lillen
Edie Skrevet 20. mars 2003 #18 Skrevet 20. mars 2003 Jeg forstod deg lillen! Ingen fare, ikke noe tatt som kritikk! Har ikke tenkt noe bevisst hverken med eller uten armer. Synes det er litt fint med sånne chiffon-armer, men så har jeg tenkt litt da... Vil de skjule eller fremheve armer som ikke er fettfrie..?? og dessuten er jo bryllupsdatoen midt i juli. Og da er det forhåpentligvis varmt, og det passer jo med kjole uten armer. Og hvis det skulle være dårlig vær, eller ikke noe fint uten armer, finnes det jo sjal eller slikt har jeg sett.. hmm.... tror det er bra jeg begynner å se så tidlig, mye å bestemme deg for..hehe....
Edie Skrevet 20. mars 2003 #19 Skrevet 20. mars 2003 og takk for linker Mzfire. Har mye fint hun også ja! Mange som har mye fint! Men det er jo bare bra at det finnes mye fint. Men det er mye som ikke er så fint heller da......
lillen Skrevet 20. mars 2003 #20 Skrevet 20. mars 2003 HVITE armer vil kanskje gjøre armer større enn de er i virkeligheten. Men chiffon er jo ikke hvite på samme måten som det vanlige stoffet! Ellers er jo også sjal fint ja! Det jeg anbefaler mest av alt, uansett, er; ta solarium! Det skal jeg for jeg liker brun hud (ikke så brun som jeg-har-bodd-i-et-solarium-de-siste-ukene-hud )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå