Flua Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Har tenkt å lage Stifado i helga, noen som har erfaringer med å bruke viltkjøtt til det? Jeg har både hjort og elgkjøtt i fryseren. Har prøvd å lage retter med "annerledes" krydder, og med veldig blandet resultat.......greske kjøttboller med av hjort var feks ikke helt vellykket. Så, hvis noen har gått i fella før, så slipper jeg!
Kayli Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er generelt litt skeptisk til å bruke viltkjøtt til "alt mulig". Viltkjøtt har en karakteristisk smak, og det gjør at mange retter blir "feil" hvis man bruker vilt. Snakker av erfaring, da min mor ofte serverte pizza med kjøttdeig av rein i min oppvekst *grøss*. Det ble i alle fall VELDIG feil.
Flua Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2007 Jepp, har prøvd det.....GYSELIG......det blir helt feil.... Hm...men, håpa kanskje at Stifado skulle gå, det er jo en litt "tung" rett, eneste "annerledes" krydderet er vel kanel. Håper noen har prøvd, det er så dumt å bruke så mye godt kjøtt på noe som kanskje ikke blir godt.
Gravenstein Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er generelt litt skeptisk til å bruke viltkjøtt til "alt mulig". Viltkjøtt har en karakteristisk smak, og det gjør at mange retter blir "feil" hvis man bruker vilt. Snakker av erfaring, da min mor ofte serverte pizza med kjøttdeig av rein i min oppvekst *grøss*. Det ble i alle fall VELDIG feil. Helt enig, men reinkjøtt er det viltet med mest utpreget smak. Hjortekjøtt derimot smaker omtrent ikke vilt - kommer selvsagt an på hva hjorten har levd av. Jeg brukter selv hjortekjøtt til det aller meste - og det går helt fint - har ikke funnet noen rett der dette kjøttet blir helt feil og gir frysninger i smaksløkene. Elg har jeg ikke særlig tilgang til, men en del elgkjøtt har ikke særlig viltsmak og vil da anakelig kunne funke greit til mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå