Gå til innhold

Hva gjøre med blomstene når jeg skal bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVa gjør dere med blomstene deres når dere reiser på ferie?

Jeg vet ikke helt om de kommer til å klare seg i 2 uker.

Syns de blir slappe bare etter 1 uke uten vann. Stakkars blomstene mine!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få noen til å vanne dem for deg?

Eller sett en stor colaflaske med vann på hodet i jorda, sånn at jorda trekker til seg det en vil av vann :)

Skrevet

Kjenner dessverre ikke noen som kan komme å vanne dem. Eneste hadde vært a mor, men ho er jo der jeg skal. :fnise:

var å vanna hennes blomster i dag!

Kan jeg sette dem i badekaret da med litt vann i eller?

Trodde kanskje dem kom til å drukne visst jeg gjorde sånt, men den tar kanskje bare til seg det den trenger?

Gjest Fjellsippa
Skrevet

De drukner nok hvis du setter dem i vann i badekaret. Har funnet ut at det er lettere å drukne en plante enn at den dør på grunn av uttørking.

Vann dem godt og sett dem på det rommet der det er mest skygge. Så tørker ikke sola dem ut (hvis det blir sol da).

Skrevet

Kjøp oasis. Skjær av biter og la disse trekke til seg vann. Legg på skål/nede i pyntepotte. Fyll vann til omtrent midt på biten.

Mine planter har klart seg opp til en måned på denne måten.

Gjest vimselot
Skrevet

Plasser alle plantene på ett sted og fyll en bøtte med vann. Så tar du ullgarn ned i bøtta og dytter ned i jorda i alle pottene. Vet ikke hvor mange planter du har, kanskje du må ha to bøtter med vann... men poenget er at plantene drar til seg vannet, om du setter ulltråden i kontakt med røttene.

Har kun hørt om dette, og iflg rykter var blomstene i livet da de kom fra ferie. Det må være ull, ikke sytråd...

Jeg kan ikke garantere for at dette virker, men har aldri hørt at det ikke fungerer.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Sett de på vått avispapir inne på badet, det har alltid gått kjempebra når jeg har gjort det. :)

Skrevet

hmmm.....jeg får vanne dem godt i denne omgang, siden jeg drar i morgen. Er litt treg til å sjekke ut enkelte ting. :sjenert:

Men jeg har aldri hatt blomster før!

Skrevet
Sett de på vått avispapir inne på badet, det har alltid gått kjempebra når jeg har gjort det. :)

Det er vel dette Blomster-Finn anbefaler, er det ikke?

Skrevet

Jeg vannet inneplantene godt før vi dro, og etter 10 dage med dårlig vær var de våte når vi kom hjem igjen.

Uteplanter i kasse fikk fjernet alle blomster som hadde sprunget ut, og var fulle av nye blomster når vi kom hjem. På grunn av tette blader hadde de ikke druknet heller :regn:

Gjest Gjest
Skrevet

De gangene jeg bare har hatt noen få planter, har jeg lagt en våt tue nedi oppvaskummen uten propp, satt blomsterpottene uten fat halvveis inn på tua (røttene trenger luft også) og satt kranen å dryppe på tua.

Har man badekar og mange planter, gjør man likedan. Har man ikke badekar, går det like fint på badegulvet over sluket på et gammelt håndkle. Husk å la lyset stå på og ventilene åpne slik at plantene også får luft og lys.

Kan love deg at det går bra. Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Kjøp oasis. Skjær av biter og la disse trekke til seg vann. Legg på skål/nede i pyntepotte. Fyll vann til omtrent midt på biten.

Mine planter har klart seg opp til en måned på denne måten.

Samme metode bruker jeg, og det funker fint=) De fleste plantene lar jeg stå fremme for jeg vil ikke ha det helt tomt i glasskarmen :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...