Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg ny laptop nå, før jeg drar til militæret (så har bare 1 1/2 uke på meg). Hvor finner jeg de beste laptopene til best pris? Hva burde jeg gå etter? tenker meg en laptop til max 8000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil rett og slett anbefale dell.no, er vel de som er billigst, og siden de er såpass store vet du at alle modellene dems er skikkelig testet og er stabile etc. :)

Gjest Nedfall
Skrevet (endret)

Ville gått for en med liten skjerm (under 15") core2duo, og ett "dårlig" skjermkort (dvs lite strømslukende spillekort).

Da får du sannsynligvis lavt strømforbruk, og lang kjøretid på en lading..

Skal du spille spill på den; glem dette ! :)

..kom på en ting til, en maskin spekket som over vil nok være forholdsvis liten og lett (ihvertfall hvis du kommer over en med 12" skjerm). Veldig transportabel altså. Du skal vel ikke la den stå igjen i leiren når du har perm ? ;)

Endret av Nedfall
Skrevet

Nope, greit å ha på reisen fra Troms til Oslo og tilbake også :)

Men vil gjerne kunne spille på den, har savnet det på den jeg har nå. Kommer tross alt til å bli en del dødtid der oppe, hehe.

Hvor stort minne burde det være? Trenger plass til en god del sanger og filmer.

Gjest Nedfall
Skrevet
Nope, greit å ha på reisen fra Troms til Oslo og tilbake også :)

Men vil gjerne kunne spille på den, har savnet det på den jeg har nå. Kommer tross alt til å bli en del dødtid der oppe, hehe.

Hvor stort minne burde det være? Trenger plass til en god del sanger og filmer.

1GB minimum! (Men mindre du mener harddisken, der bør du raske med deg så mye som mulig, innenfor ditt budsjett)

..og så var det OSet da, tror du skal være dyktig for å finne en XPfyrt pc i disse dager, de pusher Vista overalt, og spesielt i de vanlige butikkene. Vet ikke om det går å riste ut en XP lisens av selgerne, men du kan jo prøve.. ? Når jeg kjøpte min i vår, var ikke Vistafeberen kommet skikkelig igang, heldigvis ! :tommel:

Ang skjermkort til spilling; spør på forumet på hardware.no, utviklingen på det feltet klarer jeg ikke følge med på ! (Men, kanskje noen av de brukerne lurker her ?)

Gjest Veronica Mars
Skrevet
..og så var det OSet da, tror du skal være dyktig for å finne en XPfyrt pc i disse dager, de pusher Vista overalt, og spesielt i de vanlige butikkene. Vet ikke om det går å riste ut en XP lisens av selgerne, men du kan jo prøve.. ? Når jeg kjøpte min i vår, var ikke Vistafeberen kommet skikkelig igang, heldigvis ! :tommel:

Kjøper man fra Dell kan man fremdeles velge XP som OS.

Gjest Nedfall
Skrevet
Kjøper man fra Dell kan man fremdeles velge XP som OS.

Leverer de på halvannen uke er det bare å gå for Dell !

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo en smakssak, er det ikke? :) Jeg er myye mer fornøyd med Vista enn XP. Det er raskt, ingen bugs så langt og veldig personlig og fleksibelt. Så det er vel ingen vits å fraråde Vista bare fordi du (og div. andre "datanerder") ikke liker det? Tror det er flott for "vanlige" brukere. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville gått for en HP dv eller tx. De er vakre og gode. Dell er ikke så gøy. Dessuten er de stygge, hihi, for den som bryr seg om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...