Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 har dårlige erfaringer med forsikringsselskap - vært så masse rot med tidligere selskap. Vært papirrot fram og tilbake, og de har aldri klart å få muntelig avtale via telefon til å bli den samme på papirert. Frustrerende og tidskrevende. Skal nå forsikre hus, familie innbo , bil og båt - og ønsker samle forsikringene under samme selskap så trennger nå å få råd om hvilkene selskap som er å anbefale? Hvlikene erfaringer har dere der ute?.....
Arkana Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 (endret) Vi har nylig samlet alt hos Gjensidige. Da har vi villa-, innbo-, bil- og uføreforsikring som koster oss ca 9000 kroner i året. Vi har brukt Gjensidige tidligere også, så vi kjenner dem litt og er fornøyd med dem. Endret 26. juli 2007 av Arkana
Kaffegjesten Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Vi har nylig samlet alt hos Gjensidige. Da har vi villa-, innbo-, bil- og uføreforsikring som koster oss ca 9000 kroner i året. Vi har brukt Gjensidige tidligere også, så vi kjenner dem litt og er fornøyd med dem. Dette var da utrolig billig. Jeg har også mine forsikringer hos Gjensidige unntatt uføreforsikring. Bare min bil-, innbo- og husforsikring utgjør omlag 9000 kr og jeg har 75 bonus på mer enn 5 året. Min uføreforsikring (både ved ulykke og sykdom) koster omlag 500 kr pr måned og der jeg tegnet den var det ganske så billig - og jeg sjekket mye. Sannsynligvis er jeg en del eldre enn Arkana og da er uføreforsikring dyrere
Arkana Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Vi fikk vite at hvis vi hadde fire forsikringer hos Gjensidige så ville totalprisen faktisk bli billigere enn om vi hadde bare tre, for da ble vi totalkunder. Vi ba opprinnelig bare om villa-, innbo- og bilforsikring, men siden vi sparte to tusen eller noe sånt på å velge uføreforsikring i tillegg så var jo det et klart valg. Vi har forøvrig full kasko og full bonus på bilen, og alt mulig annet av premiesenkende fordeler som alarm, garasje, ingen førere under 25 osv. Mulig uføreforsikring er billigere når man er ung, men husk at mannen min er med også og han er 38.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har forsikret meg hos Storebrand. Tok nettopp en runde hos andre selskap for å se om det lønner seg å bytte, men ikke engang LO-avtalen kunne tilby meg noe bedre. Jeg har innbo via LO, liv, uførepensjon, kritisk sykdom, reise og barneforsikring (ca 600 i mnd) via Storebrand. Bor i borettslag så har ikke villaforsikring, har heller ikke bil, og slik jeg har skjønd det er det der det er mest å tjene, men jeg hadde sjekket Storebrand hvertfall.
Minni-Mus Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Vi bruker osgå storebrand, og får denbeste forsikringen derfra på både hus, inbo, bil, båt, barna,person, reise osv. Vi har sjekket rundt og tror vi fikk samme forsikkringen 500kr billigere hos vesta, men alt i alt var vilkårene og annet bedre hos storebrand.
Pnin Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Vi har innbo-, villa-, hund-, og reiseforsikring gjennom Gjensidige, og betaler 7300 i året. Er godt fornøyd med selskapet, da kontaktpersonen vår er utrolig serviceinnstillt og behjelpelig og et tidligere krav gikk som en drøm.
Wonders Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Tennant Forsikring, de ligger i Karl Johan, så om det er noe kan jeg komme innom oxo (grønnt kort, reiskort) Hater å ikke få svar hos de store selskapene, dette er ikke tilfellet hos de jeg bruker nå. Har min egen kontaktperson, og vi mailer en gang i blant. Enklere å husk hva det var jeg sa da, og da har man alt svart på hvitt. PLUSS at skadeoppgjørene går raskt. VIKTIG! De har Toyota Forsikring oxo. :kaffe: Om du er veldig ung, under 25, så blir det dyrt med bil, da lønner det seg i Gjensidige, som er forøverig har kjøpt opp Tennant , Storebrand er flinke. Liker ikke IF, Vesta eller Trygg Hansa, de er kjipe.
Anglofil Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 (endret) Da pappa jobba i Vesta, brukte vi dem, nå bruker vi If fordi pappa jobber der. Mvh Yvonne Endret 27. juli 2007 av yvonne
Wonders Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 (endret) HUSK; det hjelper lite om man får billig forsikring første lille periode, så skrur de store selskapene som regel opp premien noe sinnsykt plutselig. Man har en måned oppsigelse, men å drive å ringe rundt å shoppe etter nytt selskap er no dritt. Betaler heller bitte-litt mer, å beholder en stabil premie! Endret 27. juli 2007 av M.P
caroprins Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Vi hadde tidligere alle forsikringer i sparebank 1 via LO, men da jeg sjekket ut prisen på samme forsikringer hos Gjensidige så ville det bli 5000,- kr billigere pr år enn i sparebank 1. Så det valget var ikke vanskelig nei. Byttet over alle forsikringer til gjensidige for 1 år siden og har ingenting å utsette på selskapet.
Gjest _Leela_ Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Har Gjensidige, mest fordi jeg gjennom fagforeninga mi får veldig gode vilkår der. Tok en ringerunde da jeg kjøpte bil og ingen kom i nærheten. I tillegg er jeg totalkunde da jeg har innbo og reiseforsikring i tillegg.
Ce'Nedra Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Har nå samlet alle våre forsikringer i Gjensidige. Synes jammen det bare blir billigere jo fler forsikringer vi får
Titta Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 Vi har nettopp flyttet våre forsikringer fra Gjensidige til If. Der fikk vi bedre dekning til en rimeligere penge. Men har hørt at If er kjent for å være rimelig første året for så å skru opp prisene, så regner vel egentlig med at vi kommer til å bytte om et år igjen. Vi har hatt Gjensidige i flere år og har aldri hatt noe skade på bil/bolig osv, men tilbudet vi fikk fra dem i år var utrolig dårlig. Så da ble det If i steden.
Høstjenta Skrevet 9. august 2007 #15 Skrevet 9. august 2007 Jeg har også gjensidige både fortid jeg har alltid har hatt dem og er fornøyd samtidig som de gir veldig godt tilbud gjennom den fagforeningen jeg er medlem av. De gir også veldig gode prosenter etter hvor mange forsikringer du har, jo flere jo høyer %. Sjekk nettsidene til flere selskaper. Mange av dem har gode kalkulatorer så du kan se ca hvor mye det blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå