Gjest Gjest_gjest1_* Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Etter et brudd (her er det snakk om 16 års ekteskap) hvor lang tid "skal" det egentlig gå, før en kan "leve sitt eget liv". Er sammen med en mann som ble separert for snart 5 mnd sider men allt skal holdes hemmelig av hensyn til X,en...? Hun vil ha ham til bake og han er redd for å "ødelegge" henne helt hvis hun får vite att han har en ny kjæreste... Tennker og undres, hva har jeg egentlig gitt meg ut på her....? Jeg er veldig glad i ham og han i meg (han er redd for å miste meg) men hvor lenge skal en egentlig akseptere et "forhold" på "slike premisser".... Blir til tider helt gååen av dettan here, Er det noen her inne som har noe fornuftige råd å komme med?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Du må først få avklart om han overhodet tenker på å gå tilbake til henne, de er ikke formelt skilt enda.Da først får du fred.
hjertesukka Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Hm...det jeg reagerte på er at forholdet må holdes hemmelig. Her er ugler i mosen, spør du meg. Så jeg ville nok forsikret meg om at mannen har ærlige hensikter. -"Separert" kan være så mangt i våre dager.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 5 mnd er ikke lang tid. De har vært gift lenge og siden hun tydeligvis sliter med samlivsbruddet så er det forståelig at han ikke ønsker å påføre henne mer smerte. Vær tolmodig. Det betyr jo ikke at dere ikke kan treffes. Uansett, så må han jo etterhvert som tiden går få henne til å forstå at det ikke er noe håp for gjenforening. Men det tar litt tid å slippe taket.....
Gjest Mirina Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Synes ikke 5 måneder etter 16 års ekteskap er lenge. De er jo faktisk ikke skilt enda.
Wildy Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 5 måneder er ikke lenge etter 16 års ekteskap. Tror jeg villa ha ligget rimelig lavt i terrenget til skilsmissepapirene faktisk var underskrevet.....
Gjest Hilde K S Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Hehe. Det er ikke lett å være den første kjæresten etter bruddet. Jeg hørte forresten et program på radioen med Gro Isachsen (?). Hun fortalte at nye, kvinnelige kjærester burde fatte mistanke om at deres man ikke var helt ferdig med ekskona/samboeren, dersom de brukte mer tid sammen med henne enn nødvendig. Som oftes er det slik, at dersom det er kona som bryter, er det en avgjøreslse som har tatt mange år, mens dersom det er mannen som bryter, er det mer en impulshandling. Likevel tror jeg nok at ting kan funke, men jeg tror også at det ikke er spesielt lurt å mase på ham om dette. La ham få den tiden han trenger, fem måneder er ikke lang tid.
Gjest T. S. Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Maser ikke på ham men vi har snakket veldig mye og han vil ikke tilbake sier han.......... Har prøvd å kutte ham ut (så han kan få samlet trådene i sitt liv) men da kommer det så mange "såre" mld og jeg får helt vondt innv og smellter...... Er forferdelig slitsomt dettan here men tror vi er veldig glad i hverandre..... Blir det ikke en nedtur for X,en om det går 2 mnd eller 1 år... Kan da ikke sitte å vennte på hennes velsignelse på ein måde
Gjest Gjest234 Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Han venter neppe på hennes velsignelse. Eksen sa også til sin nye dame at han ikke ville tilbake til meg. Det viste seg å ikke stemme helt.
Gjest Hilde K S Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Maser ikke på ham men vi har snakket veldig mye og han vil ikke tilbake sier han.......... Har prøvd å kutte ham ut (så han kan få samlet trådene i sitt liv) men da kommer det så mange "såre" mld og jeg får helt vondt innv og smellter...... Er forferdelig slitsomt dettan here men tror vi er veldig glad i hverandre..... Blir det ikke en nedtur for X,en om det går 2 mnd eller 1 år... Kan da ikke sitte å vennte på hennes velsignelse på ein måde Det kan jo godt hende han trenger deg der til å prate om tingene for å få samlet trådene? Du TROR dere er veldig glade i hverandre? Sannsynligvis vet nok eksen at han har en ny dame, tror du ikke?
AlmaCity Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Det blir helt umulig å gi et fasitsvar på, så må nesten svare på generelt grunnlag. du kjenner typen best, så du vet jo hvilken person han er. Hvis han er av den snille typen, så mener han det nok godt når han ikke vil fortelle eksen om deg. Det er for det første ganske nytt, og det kan hende at eksen sliter helt sinnsykt. Kanskje han bare vil gi henne itd til å komme seg på beina først? Det kan jo selvfølgelig tenkes at du er en rebound, så han slipper å føle seg ensom, og at han ikke vil fortelle om deg for å ha returbillett opp mot eksen. Men igjen, hva vet vel jeg?
Gjest T. S. Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Vi er glad ihverandre (han har sakt han elsker meg men er det nok på ein måde) x,en har spurt om han har dame men han bennekter det. Blir bare så forvirret for hvis han har tannker om å gå tilbake og jeg BARE er en samtalepartner......hvorfor kan han ikke bar gi slipp på meg. Han holder jo både meg og henne for narr...? Eller er det vanlig på ein måde å ha såååå dårlig samvittighet...? Bruddet er noe han har tennkt på de siste par årene så det er ikke impulsivt. Og jeg kom inn i bildet etter det Går jo litt glipp av "mitt eget liv" ved å sitte og vennte på en mann som kansje ikke tørr/vil gi 100% på en stund (hvor lenge da?)
Gjest Hilde K S Skrevet 26. juli 2007 #13 Skrevet 26. juli 2007 x,en har spurt om han har dame men han bennekter det. Hehe. Dette burde jo fortelle deg det du trenger å vite. Det var åpnet opp for å "tilstå", men han gjorde det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #14 Skrevet 26. juli 2007 Jeg ville ikke klart å stole på en som lyver for eksen. Da kan han like gjerne lyve for deg, nå eller i fremtiden.
Gjest =tentacle= Skrevet 26. juli 2007 #15 Skrevet 26. juli 2007 Hun vil ha ham til bake og han er redd for å "ødelegge" henne helt hvis hun får vite att han har en ny kjæreste... 5 måneders separasjon etter 16 år sammen er ikke mye. Hvis de ikke er ganske gamle, har de vel faktisk vært sammen/gift omtrent hele sitt voksne liv? Da er det veldig mye tilpasning som skal skje før livet blir noenlunde normalt igjen, spesielt hvis bruddet var uønsket og overraskende. Kjæresten din vil nok gjøre dette så lite vondt for henne som mulig, men jeg er ikke så sikker på om det er klokt å holde det hemmelig lenger. Han holder henne i et urealistisk håp om å få ham tilbake. Kanskje er det bedre om han forteller henne på en skånsom og respektfull måte at han har truffet noen og er i et nytt forhold. Det vil gjøre fryktelig vondt med èn gang, men det gir henne kanskje også noe positivt i forhold til at bruddet blir virkelig og endelig for henne, slik at hun kan løsne håpet om gjenforening, få sørget skikkelig, og starte prosessen mot å være fri igjen.
Cata Skrevet 26. juli 2007 #16 Skrevet 26. juli 2007 Du må bare skru på tålmodigheten. På den ene siden så er ikke 5 mnd et hav av tid, så det vil nok gå en god stund før han evt. får eksen ut av systemet. Dessuten ville nå jeg blitt mistenksom hvis en mann hadde servert meg kjærlighetserklæringer så raskt etter et brudd.... På den annen side så synes jeg godt han kunne fortalt eksen om deg. For øyeblikket så holder han dere begge litt for narr. Men ikke vær for sikker på at eksen hans kommer til å være ute av bildet selv om han forteller henne om deg. Jeg har selv vært sammen med en fraskilt mann og der kom eksen på banen igjen etter en skilsmisse og mange år fra hverandre. (Nå er det jeg som er eks.... )
Gjest Cirka Skrevet 26. juli 2007 #17 Skrevet 26. juli 2007 Tror nok jeg ville tråkket litt stille i dørene i et slikt forhold. Jeg stiller meg undrende til at dere ikke kan være sammen åpenlyst, i praksis betyr jo det at de ikke er ferdig med ekteskapet sitt. Vet du noe om hvorfor han hevder hun ikke tåler det da? Det er jo du som opplever denne situasjonen, og du som må vurdere hvor troverdig forklaringene hans er. En ting som er helt sikkert, er at jeg neppe ville ha funnet meg i å stå i en slik posisjon over særlig lang tid. Tror jeg ville følt meg som et spøkelse, i kulissene av ekteskapet deres.
Gjest T. S. igjenn Skrevet 26. juli 2007 #18 Skrevet 26. juli 2007 Takker for mange bra svar....kjemmpe bra x,en har truet med skillsmisse i flere år, att hun ikke orket mere men når han går ut av forholdet tar hun det veldig tungt. Sluttet og spise, gådt ned mange kilo i vekt. og truet med selvmord....sitter bare hjemme og håper, vennter... Griner, ber, raser lager masse bråk men hun har roet seg de sisste ukene. Han er redd for att det er et spill og vennter på neste "galskap"
Gjest Cirka Skrevet 26. juli 2007 #19 Skrevet 26. juli 2007 Takker for mange bra svar....kjemmpe bra x,en har truet med skillsmisse i flere år, att hun ikke orket mere men når han går ut av forholdet tar hun det veldig tungt. Sluttet og spise, gådt ned mange kilo i vekt. og truet med selvmord....sitter bare hjemme og håper, vennter... Griner, ber, raser lager masse bråk men hun har roet seg de sisste ukene. Han er redd for att det er et spill og vennter på neste "galskap" Vel...for meg høres denne oppførselen ut til å tilhøre et stort "fighter-barn". Kjæresten din gjør antakeligvis best i å informere om de faktiske forhold, så eksen han kan fortsette livet sitt også.
Gjest Vet hvordan du har det Skrevet 26. juli 2007 #20 Skrevet 26. juli 2007 Takker for mange bra svar....kjemmpe bra x,en har truet med skillsmisse i flere år, att hun ikke orket mere men når han går ut av forholdet tar hun det veldig tungt. Sluttet og spise, gådt ned mange kilo i vekt. og truet med selvmord....sitter bare hjemme og håper, vennter... Griner, ber, raser lager masse bråk men hun har roet seg de sisste ukene. Han er redd for att det er et spill og vennter på neste "galskap" Hoho, er du meg eller? Jeg er akkurat i samme situasjon som deg, med en liten forskjell. Jeg er ikke "hemmelig". Men bortsett fra det, er det helt likt. Han må ta hensyn til henne. Han må gjøre ting for henne. Han må ordne og fikse for henne, å trøste når hun er lei seg, å ta imot kjeft og trusler når hun er i det humøret. De har også vært separert i et 1/2 år etter hennes ønske, men når han tar det bokstavelig brøt helvetet løs Det har vært masse masse bråk og vi har til og med måttet tilkalle politi. Dagen etter krever hun praktisk hjelp som om ingenting har skjedd. Og han stiller opp. Vet ikke om det er sånn for deg, men jeg tenker at det må få ta litt tid. De var gift lenge, og har barn, og selv om hun oppfører seg som en drittunge så er det jo også fordi hun er kjempelei seg. Og hun fikk ett sjokk da hun fant ut at han var sammen med meg. Så jeg tror jeg må godta å komme i andre rekke en stund til. At hun trenger litt tid på å få det ut, kanskje. Og at han trenger å gå noen runder med henne før han kan være sterk å si at hun ikke er en del av livet hans lenger. Men et sted går det en grense. Jeg tenker at ting bør være annerledes til jul. Hun må få være litt krevene i denne perioden, men jeg orker ikke en mann som bestandig skal bort til exen for å skifte hjul og male hus. DEt har jeg sagt også kanskje du skal fortelle hvordan du føler deg? På et punkt må man sette strek for det gamle, og sette det nye foran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå