Gå til innhold

Tynn "foccacia" med hvitløk i og ost oppå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiste sånne på mange restauranter i Bulgaria, var en forrett.

Himmelsk deilig. Lurer på hvor man finner oppskriften til de.

Er sånn tynn..Pannekake-aktig - smelte litt ost oppå i ovnen først.

så man smører deilig hvitløk (dressing på en måte) i snittet

etter man har stekt.

help me!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du naanbrød?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke tid til å oversette nå, men spør hvis du ikke forstår det, så skal jeg se om jeg kan oversette det viktigste senere

Jeg fant en oppskrift på tysk:

500 g Hefeteig

230 g geriebenen Schafskäse

150 g zerlassene Butter

3 verquirlte Eier

Die Kuchenform mit Butter ausstreichen.

Den Hefeteig nach dem Gehen in neun Portionen teilen. Diese Teigstücke zu dünnen

Fladen ausrollen, die in die Form passen. Sechs Fladen mit Butter bestreichen. Immer zwei

von diesen aufeinanderlegen, jeweils mit der Butterseite nach

oben. Jetzt hast du drei doppelte Teigfladen, die du mit den anderen, die nicht mit

Butter bestrichen sind belegst. Jeden Teigfladen so ausrollen, dass er in die Form passt.

Die Eimasse halbieren und eine Hälfte zu Seite stellen. Die andere Hälfte mit dem Käse

vermischen. Eine Teigplatte in die Form legen, die Oberfläche mit Butter bestreichen

und darauf die Hälfte der Käse-Eimischung geben. Die zweite Teigplatte darauflegen.

Auch diese mit Butter bestreichen und mit der anderen Hälfte der Käse-Eimischung

bedecken. Den dritten Teigfladen auflegen und das Brot 1 -1,5 Std. gehen lassen,

bis sich das Volumen verdoppelt hat.

Den Backofen auf 180 Grad Celsius vorheizen und das Brot ca.

30 Minuten lang backen. Aus dem Backofen nehmen.

Mit dem restlichen Ei bestreichen und weitere 10 bis 15 Minuten backen.

Die Kruste sollte goldgelb und glänzend sein.

Das Brot kann mit Schweinschmalz bestrichen werden. Es wird kalt oder warm

gegessen und man reicht Joghurt oder Tee dazu.

Skrevet

Ah! Det forklarer saken!

:hoho:

Skrevet

Ok, kjapp oversettelse her:

500 g gjærdeig

230 g raspet saueost

150 g smeltet smør

3 piskete egg

Smør en kakeform med smøret. Del deigen i 9 deler som du kjevler flate slik at de passer i formen og pensler smør på 6 av dem. Legg 2 og 2 oppå hverandre med smørsiden opp.

Da har du igjen 3 deigdeler som du ikke pensler med smør. Disse kjevler du også ut slik at de passer i formen.

Halver eggmassen, halvparten blander du med osten, den andre halvparten setter du til side. Legg en utkjevlet deigbit i formen, pensle overflaten med smør, og legg på halvparten av egg- og osteblandingen. Legg på ny porsjon med deig, pensle med smør og resten av osteblandingen og legg den siste delen av deigen på. La det stå i 1 - 1,5 time til den har hevet til det dobbelte.

Forvarm ovnen til 180 grader og stek brødet i 30 min før du tar det ut, stryker på resten av egget og steker i 10 til 15 min til. Skorpen skal være gyldenbrun og blank.

Skrevet
Ok, kjapp oversettelse her:

500 g gjærdeig

230 g raspet saueost

150 g smeltet smør

3 piskete egg

Smør en kakeform med smøret. Del deigen i 9 deler som du kjevler flate slik at de passer i formen og pensler smør på 6 av dem. Legg 2 og 2 oppå hverandre med smørsiden opp.

Da har du igjen 3 deigdeler som du ikke pensler med smør. Disse kjevler du også ut slik at de passer i formen.

Halver eggmassen, halvparten blander du med osten, den andre halvparten setter du til side. Legg en utkjevlet deigbit i formen, pensle overflaten med smør, og legg på halvparten av egg- og osteblandingen. Legg på ny porsjon med deig, pensle med smør og resten av osteblandingen og legg den siste delen av deigen på. La det stå i 1 - 1,5 time til den har hevet til det dobbelte.

Forvarm ovnen til 180 grader og stek brødet i 30 min før du tar det ut, stryker på resten av egget og steker i 10 til 15 min til. Skorpen skal være gyldenbrun og blank.

Jaaa, NAN Brød! :) tusen takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...