Gjest Deception Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Vi har en ytrefilet av reinsdyr på ca. en halv kilo liggende i fryseren, og til helga skal den til pers. Men jeg har lyst til å lage noe fresht, og vil absolutt IKKE ha sopp og/eller fløtesaus. Tidligere har jeg helstekt den, og hatt blåbærsaus, samt stekte potetbåter og pære som tilbehør. Så hva kan jeg lage nå?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Det er godt med solbærsjy, dessverre har jeg ingen oppskrift, men det er i hvert fall sesong for bær nå Vi fikk servert reinsdyr, riktignok indrefilet, med hakkede linser en gang, det var nydelig, men jeg vet ikke hva linsene evt var krydret meg... Ellers godt med ovnsstekte poteter eller kanskje jordskokk, om du har det tilgjengelig.
Gjest piaf Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Enig i forslaget om jordskokk, feks i puré smaksatt med trøffelolje. Ellers har vi hatt balsamicobakte rødbeter til reinsdyr, og det var veldig godt, evt med honning på i tillegg (feks bake rødbetene i folie med balsamico først, og så koke inn væsken med litt flytende honning i tilslutt, slik av rødbetene blir litt glaserte). Dessuten kanskje ovnsbakte potetbåter, feks mandelpotetbåter med rosmarin, og en grønn grønnsak (min favoritt ville være aspargesbønner med ramsløkpuré, eller surret i hvitløk og evt bacon).
Gjest -eline- Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Sist vi serverte reinsdyr så hadde vi Mandelpotetpuré, rødvinssaus og stekte rotgrønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå